וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "לא נאפשר לטרנסג'נדרים לשרת בצבא בשום צורה שהיא"

26.7.2017 / 15:45

נשיא ארה"ב אמר כי בתום התייעצויות עם בכירים ומומחים, הוא הגיע למסקנה כי "הצבא שלנו צריך להתמקד בניצחון" וכי הוא לא יכול לשאת את "הנטל הכלכלי הרפואי שייגרם לצבא שלנו". בכך הוא ביטל את ההחלטה שקיבל אובמה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (רביעי) כי לא יאפשר לטרנסג'נדרים לשרת בצבא "בשום צורה שהיא". בחודש שעבר הודיע שר ההגנה ג'יימס מאטיס כי הוא מקפיא בחצי שנה את הגיוס כדי לבחון את מוכנות הצבא לכך. ההחלטה לבטל את האיסור התקבלה בממשל הקודם של ברק אובמה.

בסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו, כתב טראמפ כי אחרי שהתייעץ עם "בכירים בצבא ויועצים צבאיים", הוא החליט כי הממשל האמריקני לא יקבל או יאפשר לטרנסג'נדרים לשרת בשום צורה שהיא בצבא. לדבריו, "הצבא שלנו צריך להתמקד בניצחון ולא יכול לשאת את הנטל הכלכלי הרפואי שייגרם לצבא שלנו. תודה לכם".

ארון בלקין, מנהל מרכז "פאלם סנטר" לשווין זכויות, אמר כי ההחלטה היא "מתקפה של בורות על הצבא שלנו ועל החיילים הטרנסג'נדרים". לדבריו, "הנשיא יוצר גרסה גרועה יותר של הגישה 'לא לשאול, לא לספר'. כפי שאנו יודעים מההיסטוריה העגומה של המדיניות הזו, אפליה פוגעת במוכנות הצבא".

לקריאה נוספת על ממשל טראמפ
הישג לטראמפ: הסנאט אישר לפתוח בדיונים לביטול רפורמת הבריאות
טראמפ במתקפה חריפה נגד התובע הכללי: "חלש כלפי פשעי קלינטון"
טראמפ: "חימוש חיזבאללה עלול להביא לעימות נוסף עם ישראל"

דונלד טראמפ מחזיק את דגל הגאווה בעצרת בחירות בקולורדו, אוקטובר 2016. GettyImages
ביטל את ההחלטה ההיסטורית של ממשל אובמה. טראמפ עם דגל הגאווה/GettyImages

מאז אוקטובר שעבר, טרנסג'נדרים היו יכולים לשרת בצבא באופן מוצהר, אחרי ששר ההגנה הקודם אשטון קרטר ביטל את האיסור על כך. מאז, הם החלו לקבל טיפול רפואי בהתאם ושינו את זהותם המינית במערכות המידע של הפנטגון. משרד ההגנה הודיע כי בעקבות החלטת טראמפ, הוא יפרסם מדיניות חדשה בנושא בעתיד הקרוב.

לפני שנה ביטל הפנטגון את האיסור על גיוס טרנסג'נדרים מוצהרים לצבא. הצעד היה אמור לאפשר לטרנסג'נדרים להתגייס כבר השנה, בתנאי שחלפה לפחות שנה וחצי מאז שעברו את שינוי המין. שר ההגנה בממשל הקודם אשטון קרטר אמר אז כי מדובר ב"תקנה מיושנת, המזיקה לצבא". "משרד ההגנה והצבא צריכים להשתמש בכל הפוטנציאל שעומד לרשותנו במטרה לשמור על מי שאנחנו - הכוח הלוחם הטוב ביותר שהעולם ידע", אמר קרטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully