וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 ק"מ מישראל: כוחות רוסיים נפרסו באזורי חיץ בסוריה

24.7.2017 / 18:52

רוסיה העלתה הילוך ביישום התכנית שלה, והקימה מחסומים ועמדות תצפית באזור הגולן וכן בדמשק. במוסקבה עדכנו את ישראל, שהתנגדה להסכם הפסקת האש בדרום סוריה, על המהלך

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש ויאיר דניאל

צבא רוסיה הודיע היום (שני) כי הוא פורס כוחות של משטרה צבאית בשני אזורים בטוחים ברחבי סוריה. בחודש מאי סיכמו רוסיה ואיראן, התומכות במשטרו של בשאר אסד, וטורקיה, התומכת במורדים, על יצירת ארבעה אזורי חיץ בחזיתות השונות. במסגרת התכנית, חיל האוויר של סוריה יעצור פעילותו בשמי אותם אזורים.

גנרל סרגיי רודסקוי אמר כי הכוחות הרוסיים הקימו מחסומים ומעברים בדרום-מערב המדינה ובאזור דמשק הבירה. זאת הפעם הראשונה שבה נפרסים כוחות זרים כי לחזק את המהלך הרוסי לסיים את מלחמת האזרחים בסוריה, אחרי שהמערכה הצבאית שבה פתחה לפני כשנתיים הטתה את הכף לטובת אסד.

גנרל בצבא רוסיה מציג פריסת כוחות באזורי חיץ בסוריה, 24 ביולי 2017. AP
שלב נוסף בתכנית. הגנרל רודסקוי מציג את פריסת הכוחות, היום/AP

לדברי הקצין הבכיר, כוחות רוסיים הקימו ביום שישי ושבת שני מחסומים ועשרה עמדות תצפית לאורך הגבול המפריד בין כוחות המשטר למורדים בדרום המדינה, שם נחתם הסכם הפסקת אש בין ארצות הברית, רוסיה וירדן בתחילת החודש. רוסיה הודיעה על כך לישראל, והעמדה הרוסית הקרובה ביותר אליה נמצאת 13 ק"מ מקו ההפרדה בגולן.

במסגרת הסכם נוסף, שנחתם בקהיר בסוף השבוע בין מוסקבה לקבוצות מורדים מתונים, הוקמו היום שני מחסומים וארבע עמדות תצפית במזרח רוטה, שבפרברי דמשק. ביום שבת הכריז צבא סוריה על הפסקת אש באזור, אך הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח מאז על המשך תקיפות אוויריות. פרברי הבירה דמשק מכותרים במשך יותר מארבע השנים וכוחות המשטר מפציצים את האזור לעתים קרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully