וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלה למורדים: אל-קאעדה השתלט על מעוזם בצפון סוריה

24.7.2017 / 0:51

בתום עימותים עזים, תחריר א-שאם - לשעבר ג-בהת א-נוסרה - כבש את העיר אידליב וחלקים נרחבים מהמחוז מידי ארגון מתון יותר. הלחימה הפנימית משרתת את אסד, שעשוי לפתוח בעתיד במערכה לכיבוש מחדש של האזור

טוויטר

(בווידאו: חיזבאללה וצבא אסד פתחו במבצע בגבול לבנון נגד ארגוני המורדים, בשבוע שעבר)

תחריר א-שאם, לשעבר ג'בהת א-נוסרה, השתלט על העיר אידליב, שבצפון-מערב סוריה אחרי עימותים עזים עם ארגון סלפי יריב. הארגון, שבעבר היה מקושר לאל-קאעדה, שולט כבר על שטחים נרחבים במחוז הגובל בטורקיה ובימים האחרונים הוא מבסס את אחיזתו גם בבירת המחוז.

לפי דיווחים מקומיים, מאות מלוחמי הארגון היריב אחראר א-שאם, הנתמך בידי טורקיה וערב הסעודית, נכנעו וחברו לתחריר א-שאם. האחרון הפך בשנים האחרונות לכוח החזק ביותר בשורות האופוזיציה למשטרו של בשאר אסד, והוביל בגלגוליו השונים את כיבוש מחוז אידליב ב-2015 וכן את הקרבות בחאלב בשנה שעברה.

עוד בוואלה! NEWS:
חיזבאללה וצבא אסד פתחו במבצע בגבול לבנון נגד ארגוני המורדים
בשל הסיוע לכורדים: טורקיה חשפה בסיסים אמריקניים סודיים בסוריה
חצי שנה אחרי כיבוש אסד, חאלב טרם התאוששה: "נותרנו בלי כלום"

לוחמי ג'בהת א-נוסרה בחאלב סוריה צוהלים אחרי הפלת המסוק הרוסי, אוגוסט 2016. רויטרס
מאות לוחמים הנתמכים בידי טורקיה נכנעו. לוחמי תחריר א-שאם בסוריה/רויטרס

במסגרת הסכם בין שני הארגונים, פינה אחראר א-שאם את מעבר הגבול עם טורקיה, ששימש לו מקור הכנסה בשלוש השנים האחרונות. העימותים בין הצדדים נסובו בעיקר על רקע אידיאולוגי, כשתחריר א-שאם דוגלים בשלטון על בסיס ההלכה האסלאמית. בחודשים האחרונים נרשמו כמה סבבי לחימה בין הארגונים היריבים.

הלחימה הפנימית בשורות האופוזיציה במהלך מלחמת האזרחים החלישה אותה מול המשטר, שבסיוע רוסיה, איראן וחיזבאללה השתלט בשנתיים האחרונות על חלקים נרחבים במדינה. התחזקותם של הגורמים הקיצוניים בקרב המורדים המסוכסכים תקל על דמשק לטעון כי היא מנהלת מאבק לגיטימי בטרור.

ג'בהת א-נוסרה כבש כפר אסטרטגי ליד חאלב מידי צבא המשטר. ספק 500
קרבות תחריר א-שאם ליד חאלב/ספק 500

בימים האחרונים נודע כי ארצות הברית ביטלה את תכנית ה-CIA לחימוש מורדים מתונים, ובאופוזיציה הזהירו כי המהלך יחזק את ארגוני הג'יהאד הקיצוניים.

מחוז אידליב הוא היחיד שנמצא בשליטה מוחלטת של האופוזיציה, והוא עשוי להיות מטרה עתידית של המשטר. בינתיים, צבא אסד עסוק בנגיסה בטריטוריה של דאעש במזרח המדינה, בעוד שוררות הפסקות אש שבריריות בדרום המדינה ובאזור דמשק.

הפצצות ג'בהת אל-נוסרה במחוז אידליב, 20 בספטמבר 2015. יוטיוב, צילום מסך
הפצצות תחריר א-שאם במחוז אידליב/צילום מסך, יוטיוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully