וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החוקר המיוחד מולר בוחן קשרים עסקיים בין טראמפ לגורמים ברוסיה"

20.7.2017 / 22:05

באתר "בלומברג" דווח כי תיבחן מכירת נכסים של תאגיד טראמפ ברוסיה וכן עסקאות הקשורות בתחרות "מיס יוניברס" שהתקיימה במוסקבה ב-2013. טראמפ הגדיר את המהלך "חציית קו אדום". התובע הכללי סשנז הדף את ביקורתו של הנשיא כלפיו

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

התובע המיוחד בארצות הברית רוברט מולר החוקר את מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות בשנה שעברה בוחן קשרים עסקיים בין הנשיא דונלד טראמפ לבין גורמים ברוסיה - כך דיווח היום (חמישי) אתר "בלומברג". על פי הדיווח מולר בודק מספר רב של עסקאות בין עסקיו הפרטיים של טראמפ בשנים שלפני כניסתו לפוליטיקה וכן של כמה ממקורביו. בריאיון שהעניק הלילה טראמפ לעיתון "ניו יורק טיימס" הוא אמר כי הרחבת החקירה לנושאים דומים תהיה חציית גבולות.

בין העסקאות שעומדות במוקד הבדיקה נמצאת מכירת נכסים של תאגיד טראמפ לאזרחים ברוסיה; עסקאות הקשורות לתחרות "מיס יוניברס" שנערכה במוסקבה בשנת 2013; וכן מכירת אחוזה בבעלות טראמפ בפלורידה בשנת 2008 לאוליגרך רוסי.

עורך דינו של טראמפ ג'ון דאוד מסר בתגובה לדיווח כי מדובר בעסקאות שהן מחוץ לסמכותו של החוקר המיוחד. "החקירה אינה קשורה לבחירות לנשיאות בשנת 2016 או לכל טענה על מעורבות של רוסיה בקמפיין של טראמפ", אמר דאוד.

לקריאה נוספת:
גורם בבית הלבן: טראמפ ופוטין קיימו פגישה סודית בפסגת G20
דיווח: "קצין מודיעין רוסי נכח בפגישה עם טראמפ ג'וניור‎"
אחרי חשיפת המיילים: תיעוד מפגישת טראמפ עם "המשפחה החזקה ברוסיה"

ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
בין היתר תיבחן מכירת אחוזה בבעלות טראמפ לאוליגרך רוסי. מולר/GettyImages

בתוך כך הדף היום התובע הכללי ג'ף סשנז את הביקורת החריפה של הנשיא דונלד טראמפ, שאמר כי הוא לא היה ממנה אותו אילו ידע שיפסול את עצמו מחקירת ההתערבות הרוסית בבחירות לנשיאות, ואמר כי הוא אוהב את עבודתו ומתכוון להמשיך בה.

"אנחנו אוהבים את העבודה הזו, אוהבים את המשרד הזה ואני מתכנן להמשיך בתפקיד כל עוד יהיה זה מתאים", אמר סשנז במהלך מסיבת עיתונאים, שעסקה בפשעי סייבר. לצדו של התובע הכללי היו סגנו רוד רוזנשטיין וראש ה-FBI בפועל אנדרו מקייב, ששניהם זכו אף הם לביקורת במהלך הריאיון שלו לניו יורק טיימס.

סשנז, הסנאטור הראשון שהביע תמיכה בטראמפ במהלך קמפיין הבחירות, פסל את עצמו מהחקירה לאחר שנחשף כי לא סיפר בשימוע שלו על פגישות שקיים עם שגריר רוסיה בוושינגטון. "יש לי את הכבוד לשמש תובע כללי, זה מעבר לכל מחשבה שהייתה לי בעבר על עצמי", אמר סשנז. גם סגנו, רוזנשטיין, שאותו מאשים הנשיא בקשרים לדמוקרטים, אמר דברים דומים. "אני הייתי גאה להיות כאן אתמול, אני גאה להיות כאן היום ואהיה גאה להיות כאן מחר".

הבית הלבן מסר בשעות הערב כי הנשיא עדיין רוחש אמון לסשנז אך הוא מאוכזב מהחלטתו לפסול עצמו מניהול החקירה לגבי מעורבות רוסיה בבחירות לנשיאות. עוד נמסר כי בשלב זה אין לטראמפ כל כוונה לפטר את החוקר המיוחד מולר.

(עדכון ראשון: 18:35)

עוד באותו נושא

טראמפ תוקף את התובע הכללי שלו: ”מתחרט שמיניתי אותו”

לכתבה המלאה
התובע הכללי של ארה"ב סשנז, 20 ביולי 2017. רויטרס
ספג ביקורת נוקבת מטראמפ. התובע הכללי, היום/רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מצהיר כי ארה"ב תפרוש מהסכמי פריז, וושינגטון, 1 במאי 2017. רויטרס
"חציית קו אדום". טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully