וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

24/7 של כיף טהור ויופי מרהיב: בירת האקסטרים של ניו זילנד

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, תוכן שיווקי

27.7.2017 / 8:54

קווינסטאון מתפארת בסוגים שונים של טיולים מאתגרים, ענפי ספורט אקסטרים ואטרקציות - בנג'י, טיולי ג'יפים, רפטינג, ספורט חורף, טיפוס צוקים, צניחה חופשית ועוד. הכירו את העיירה שנראית מנומנמת לכאורה, אבל תטעין אתכם באנרגיה ובחוויות בלתי נשכחות

העיר קווינסטאון, ניו זילנד. ShutterStock
קווינסטאון, ניו זילנד/ShutterStock

שלושה איים - שניים גדולים ואחד קטן, בפינה נידחת של כדור הארץ, בשטח שהוא יותר גדול מרומניה עם כמות אוכלוסייה של 4.5 מיליון איש בלבד. המשמעות הברורה לעין: מרחבים עצומים של טבע במלוא תפארתו. שקט בניו זילנד. פסטורלי מאוד בניו זילנד. צריך להכניס קצת עניין וריגוש לכל הדממה הזאת, להזריק אדרנלין לגוף ואיש לא יודע להכניס אקסטרים לחיים כמו הניו זילנדים.

ואם יש מקום שהפך ל"בירת האקסטרים" של ניו זילנד הרי שמדובר בעיירה קווינסטאון שנמצאת במרכז החלק הדרומי של האי הדרומי. לפני שנגיע לאטרקציות המלהיבות שבעיירה ובסביבותיה, כדאי מאוד לפרט קצת על האזור המדהים בו היא נמצאת. וכן, המילה מדהים אינה מוגזמת הפעם.

קווינסטאון בנויה סביב מפרץ קטן באגם וואקטיפו ומוקפת בהרים עצומים אשר השלג היורד בהם הופך אותם מושלמים לספורט חורף לסוגיו. בקיץ האזור צבוע בירוק עז, ויחד עם מי האגם הכחולים התחושה היא שמטיילים בתוך ציור.

האזור יושב בעבר הרחוק על ידי המאורים, ילדים שחיו בשבטים באיים שהפכו בהמשך לניו זילנד. האירופאי הראשון שראה את המקום שהפך בעתיד לקווינסטאון היה הסקוטי נתנאל צ'למארס באמצע המאה ה-19, כאשר חקר את ניו זילנד. בעקבותיו הגיעו שני מתיישבים אירופאים בשם וויליאם ריס וניקולס פון טנצלמן שהקימו חוות במקום, מכרות הפחם באזור והחיפוש אחר זהב גרם לאירופאים נוספים לתקוע יתד בנוף הבראשיתי. האגדה מספרת שהעיירה קיבלה את שמה לאחר אסיפה ציבורית על שפת האגם בינואר 1863 אחרי שאחד מהכורים אמר שהיא "ראויה למלכה" כשהכוונה היא למלכת בריטניה באותה עת, המלכה ויקטוריה.

ניו זילנד עשירה באוצרות טבע. יש בה הרי געש מרשימים ורבי הוד דוגמת הר טונגרירו והר אגמונט שבאי הצפוני, יש בה קרחונים אדירים דוגמת "פוקס" ו"פרנץ ג'וזף" שבאי הדרומי, הלווייתנים והדולפינים שוחים בקרבם החופים, הפיורדים והצוקים הנישאים מעליהם יוצרים נוף דרמטי ויש לא מעט טרקים רגליים שמאפשרים להיטמע בטבע. כל אלה הפכו את הארץ הרחוקה ליעד תיירותי לתרמילאים צעירים ובשנים האחרונות גם כמתאימה למסע הרפתקאות משפחתי.

לא ברור אם זרם התיירים הגובר גרם לניו זילנדים לפתח ענפי ספורט אקסטרים ואטרקציות ייחודיות, או שמא הפיתוח הזה משך את אותם תיירים למדינה, אבל מה שבטוח הוא שהיצירתיות המקומיות לא יודעת גבולות וקווינסטאון הפכה מעיירה של כורי פחם ומחפשי זהב למקום שממנו פורץ האדרנלין בשצף קצף.

גשר קווארו בסמוך לעיר קווינסטאון, ניו זילנד, ממנו קופצים קפיצת בנג'י. ShutterStock
גשר קווארו בסמוך לעיר קווינסטאון, ניו זילנד, ממנו קופצים קפיצת בנג'י/ShutterStock

איך קווינסטאון תעלה לכם את הדופק?

בשנת 2012 התפארה קווינסטאון ב-220 סוגים שונים של טיולים מאתגרים, ענפי ספורט אקסטרים ואטרקציות - מטיולי ג'יפים דרך רפטינג, גלישה על סנואובורד וטיפוס צוקים ועד צניחה חופשית ומצנחי רחיפה.

20 דקות נסיעה מחוץ לעיירה נמצא אתר קפיצות בנג'י "נביס" שבו תצנחו מטה אל נהר תכול מגובה 43 מטרים או 134 מטרים - תלוי באומץ הלב שלכם. במקום יש גם "נדנדה" בגובה 160 מטר שנרתמים אליה, קופצים ומרחפים מעל ערוץ הנחל. אגב, זאת לא ה"נדנדה" הגבוהה באזור. במרחק שעת נסיעה מקווינסטאון, באזור אוטאגו, יש נדנדה בגובה 400 מטר.

טיול מאורגן לניו זילנד ואוסטרליה

עבור חובבי רכיבת אופני שטח קווינסטאון היא גן עדן עם שפע של שבילי אופניים במגוון רמות קושי. בעלות של כמה עשרות דולרים ניו זילנדים אפשר להשכיר אופני שטח לכמה שעות או ליום וליהנות. בחודשי האביב שבין ספטמבר לנובמבר הטמפרטורה בקווינסטון נעה בין 8 ל-22 מעלות, השמש מאירה עד שמונה בערב ומאפשרת טיולי אופניים ארוכים במזג אוויר נוח.

בקווינסטאון פעלה לראשונה ה-Shotover Jet, סירת מנוע עוצמתית שמפליגה במהירות במעלה הזרם של נהר שוטאובר עד לגשר באותו שם שחצה את הנהר. שיט בסירה כזאת הוא חוויה יוצאת דופן.

במרחק שבין 20 דקות לשעה וחצי של נסיעה מהעיירה ישנם שפע של מסלולי סקי. באזור התפתח ה-Heliskiing, שילוב של הליקופטר וסקי, כשמסוק לוקח את הגולשים אל ראש הר גבוה והם יורדים מחליקים ממנו מטה

בסתיו שבין מרץ למאי - להזכירכם ניו זילנד בחצי הכדור הדרומי ושם עונות השנה הפוכות לאלו שלנו - הטמפרטורה בהרים ובעמקים נעה בין 5 ל-25 מעלות, הנוף נצבע בגוונים של חום זהוב ואדום ורבים באים לקווינסטאון כדי ליהנות מרכיבת סוסים, טיולי 4x4, טיסה נופית ודאייה. בעיירה יש כמה בתי קפה, ברים ומועדוני לילה שמאפשרים לשמור על דופק גבוה גם אחרי פעילויות הספורט.

בחודשי החורף שבין יוני לאוגוסט קווינסטאון מספקת היצע רחב של מקומות לינה עבור תיירים מכל העולם. במרחק שבין 20 דקות לשעה וחצי של נסיעה מהעיירה ישנם שפע של מסלולי סקי. באזור התפתח ה-Heliskiing, שילוב של הליקופטר וסקי, כשמסוק לוקח את הגולשים אל ראש הר גבוה והם יורדים מחליקים ממנו מטה.

גולת הכותרת בעונה זו הוא פסטיבל החורף בעיר - חגיגת החורף הגדולה בחצי הכדור הדרומי המנקזת אליה תיירים רבים שחוגגים את החורף וענפי הספורט הקשורים אליו עם מוזיקה, זיקוקים, הופעות חיות והרבה זיעה. פסטיבל NZ Mountain Film מתקיים בחודש יולי בקווינסטאון והוא אוסף של סרטי ההרפתקאות הטובים ביותר בעולם ורמקולים עם אווירה מדהימה וסרטים מעוררי השראה.

מצנחי רחיפה יוצרים תערובת מוזרה אבל נפלאה של אדרנלין ושלווה. כאשר אתה מוכן להמריא, העצבים שלך יהיה על קצה. אחרי הכול, קופצים מקצה ההר אל השמיים, אבל במהלך הריחוף באוויר העיניים מתרגלות לנוף המדהים, לרוח הקלה ולגובה. הקיץ שבין החודשים דצמבר לפברואר הוא הזמן המתאים לחוויה מסוג זה.

מבט אל קווינסטאון מההרים שסביב לה מגלה עיירה קטנה ומנומנמת, אבל החזות השקטה שלה מטעה. למעשה היא תחנת חובה בכל טיול בניו זילנד, המקום שיטעין אתכם באנרגיה בדרך להרפתקה המדינה בארץ היפהפייה הזאת.

טיול מאורגן לחו"ל - אתר פגסוס