וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובע דרכי הבשמים: שדרת הכוכבים של מצפה רמון

20.7.2017 / 17:00

חם בקיץ, בטח בהר הנגב, אבל לחות? תשכחו ממנה. ועם רדת החשכה הופכת מצפה רמון למצפה כוכבים עם שלל אירועים ופסטיבלים. הצצה ל"רובע דרכי הבשמים", שבסופי שבוע הופך ל"שדרות רוטשילד" של המדבר

הירח מטלסקופ במכתש רמון/צילום: זיו ריינשטיין

הקיץ הזה כל כך חם, שכבר אי אפשר לצאת מהבית. אבל בדיוק כשכולם נדבקים למזגן, במצפה רמון הקיץ הוא התקופה הכי מרתקת שיש.

חם במצפה, אין ספק. אבל לחות? תשכחו ממנה. יבש פה כמו במדבר. ועם רדת החשכה הופכת מצפה רמון למצפה כוכבים. במשך כל סופי השבוע של אוגוסט יוחשך "רובע דרכי הבשמים" בלילות חמישי ושישי, ויתקיימו פעילויות ליליות בנושא אסטרונומיה, טלסקופים ותצפיות על הירח והכוכבים. תשאלו את אפי פרי, סייר מדבר ואיש טיולים ותיק, שיודע דבר או שניים על הנוצצים שלמעלה.

הירח, תצפית כוכבים מטלסקופ במכתש רמון. זיו ריינשטיין
הוא דווקא לא טוב לכוכבים. הירח מבעד לטלסקופ - מבט ממכתש רמון/זיו ריינשטיין
צפייה בכוכבים עם טלסקופ במכתש רמון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
תפגשו אותו, ותראו כוכבים. אפי פרי עם הטלסקופ שלו במכתש/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

מעבר לכך, רובע דרכי הבשמים הפל להיות "שדרות רוטשילד" של המדבר. פאבים משרתים את עשרות הצעירים שהתמקמו בעיירה המדברית, הוסטלים נפתחו ומשמשים מקום מפגש לתיירים מהעולם ומקומיים כאחד, ונדמה שאם אתם מחפשים אקשן, בניגוד לשקט המדברי של המכתש, תמצאו אותו פה.

במתחם של "מעבר", למשל, תמצאו חדרי לינה שונים, מדורמיטוריום זול לתיירים ועד מתחמים למשפחות וזוגות. דן לוי ויניב בר-נכון, בני 28, הכירו בתיכון בירושלים. הם החליטו להגיע דווקא למדבר כדי לנסות יזמות שבה יקימו מקום לאירוח פסטיבלים וסדנאות, ולצד זאת גם הוסטל בינלאומי שייארח את באי הפסטיבל.

ואכן לא מעט באים. רובע דרכי הבשמים מתמלא בימים אלו בלא מעט תיירים ממזרח אירופה, וזאת בעקבות טיסות הלואו-קוסט שנוחתות בקרבת אילת - כשעתיים נסיעה ממצפה. עבור מיטה בחדר משותף (דורמיטוריום) תשלמו 100-80 שקלים ללילה, חדר זוגי יעלה כבר 300 שקלים. ב-18 וה-19 באוגוסט יתקיים לראשונה ב"מעבר" פסטיבל "מאמא אפריקה", שבו יתקבצו מיטב אמנים ומוזיקאים לסשנים של מוזיקה, תיפוף, די.ג'ייז ושאר התקרחנות סביב היבשת השחורה ומאפייניה. תבואו.

מעבר. מארחים אנשים וחלומות. הר בוקר 4, 08-9495967.

מתחם לינה מעבר ברובע דרכי הבשמים מצפה רמון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
פסטיבלים וחבר'ה מכל העולם. "מעבר" ברובע הבשמים/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

מתחם לינה מעניין נוסף, הוא של "הדסער", שמאחרים אנשים מזה שש שנים, אבל הפעם פתחו מתחם אירוח פרטי ומשפחתי (מקסימום שתי משפחות שבאות יחד), שיכולים לקבל לעצמם חלל אירוח משלהם ברובע דרכי הבשמים ואפילו שכשוכית קטנה לטבילה. ואתם מה זה צריכים את הטבילה הזו בחום המהביל של מצפה.

מעבר לכך, המתחם מאובזר במטבח ענק וגדוש כלים, שכיף להתכנס אליו ולבשל בו, פינת צפייה מתוקה בטלוויזיה וכמה חדרים שנבנו מעץ דק שמפריד בין כמה חדרים, של ההורים והילדים, כך שאפצ'י או נחירות עלולים להישמע גם בחדרים אחרים. תשכחו מסקס.

הדסער, חיים טבעי. הר בוקר 6, 054-759-9669.

מתחם לינה הדסער ברובע דרכי הבשמים מצפה רמון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
חלל משפחתי למגורים ובעיקר לבישולים. "הדסער"/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

ואם תרצו להרחיק, ב"סוכה במדבר" תחכה לכם בריכה חדשה וגם צימרים מבודדים וחמודים. כה מבודדים, שאפילו אין בהם יכולת גלישה באינטרנט.

מדובר במתחם של סוכות מעוצבות ומבודדות זו מזו, שהקים אבי דרור ב-1990 במסגרת חוות בודדים שכה מאפיינת את הר הנגב. לאחרונה הוקם בה אוהל יורט מונגולי, שמשמש כבית קפה קטן ומתוק, שבו אפשר לשבת ולהזמין דברים צמחוניים וטובים. אבל השוס הוא בריכה קטנה וחביבה שנפתחה לפני מספר חודשים, ומרעננת את באי המקום. איפה שיש מים במדבר - תגידו תודה. תודה אבי.

סוכה במדבר. לילה באמצע שבוע עם א. בוקר- 500 שקל לזוג, בסופ"ש 800 שקל עם א. בוקר וערב. 08-6586280.

סוכה במדבר מצפה רמון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
סוף סוף מקום לישון בו עם בריכה. "סוכה במדבר"/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

לא רק מתחמי לינה יש ברובע דרכי הבשמים. אמנם בערבי שישי לא תמצאו כמעט נפש חיה מסתובבת ברובע, אבל לילות חמישי הם כבר משהו אחר לגמרי. צעירים ומבוגרים חולפים על חנויות הבוטיק השונות, מבגדים יד שנייה, דרך "לשה" האופה שהתור אצלה כמו ב"בייקרי" בתל אביב, ועד כמה ברים שפתוחים עד אחרון הלקוחות, למשל בבר ה"ברך" ישנן הופעות מוזיקה קטנות ובר חביב מקורה וגם בחוץ.

כדי לאכול תוכלו לחזור ל"מעבר", אל הפיצות הטעימות שמכינים שם, אבל לארוחה יותר ממוסדת תוכלו במרחק דקת הליכה לשבת ב"InnSense", שהיא מסעדה קטנה וחביבה עם שף אבל יש לה גם מתחם לינה ובית תה מתוק ביותר בקומה השנייה. היתרון הגדול של המסעדה, היא שהיא פתוחה בערבי שישי, בניגוד לשאר מסעדות במצפה, שגם ככה לא רבות.

InnSense. הר ארדון 8, 08-6539595.

הברך בר במצפה רמון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
בירות טובות מהחבית וברמן עם קסקט. בר "הברך"/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

גם התיירנים נמשכו לרובע, ופתחו חנויות קטנות לאמנים ויוצרים שונים. למשל, אלונה רחמילוב, צ'רקסית שהתאהבה ביהודי ובמצפה, והגיע למדבר לפני כמעט 20 שנה. במתחם שלה היא מדגימה את רזי אריגת השטיחים מהקווקז, ומציגה אוסף מרשים של שטיחים מכל העולם.

בנוסף, יש לה מתחם אירוח חביב ופשוט, "חורשה במדבר", שבו שני חדרים חביבים ונעימים ללינה, ממש ליד רובע דרכי הבשמים (400 שקל לזוג ללילה).

אתנו סנטר. מרכז לשימור מלאכות עתיקות, 052-882-3895.

אתנו סנטר מצפה רמון אריגת שטיחים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
צ'רקסית שהתאהבה ביהודי ובמצפה. אלונה באתנו סנטר/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

אז מצפה מתעוררת וזה הקיץ שלה. עזבו אתכם מסטיגמות על חום ומדבר. תגיעו, תרגישו את הבריזה הקרירה את התושבים והשמיים. בשבילם, הכוכבים זה אתם. לפרטים נוספים על אירועי הכוכבים של מצפה רמון הקיץ, היכנסו לאתר הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully