וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טלטל אותנו": הביקור המרגש של וויליאם וקייט במחנה ריכוז

הזוג המלכותי המבקר בפולין סייר במחנה שטוטהוף ונפגש עם ניצולי שואה בריטים ששבו אליו לראשונה מאז המלחמה. "התרגשנו מאוד בביקורנו בשטוטהוף, שהיה אתר של כאב נורא כל כך, סבל ומוות", כתבו. ג'ורג' ושרלוט נותרו במלון

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

ביום השני לביקורם בפולין פגשו אתמול (שלישי) הדוכס וויליאם והדוכסית קייט מקיימברידג' ניצולי שואה וביקרו במחנה ריכוז. במשך יותר משעה הנסיך ורעייתו סיירו במחנה שטוטהוף שממזרח לעיר גדנסק (בעבר דנציג), שם הושמדו 65 אלף יהודים על ידי הנאצים.

השניים ביקרו באתר, שהפך מאז למוזיאון, פגשו את אנשי הצוות וחתמו בספר המבקרים. לאחר מכן הם סיירו במתחם וחזו בנעליים שנשארו מאחור בידי הקורבנות. "התרגשנו מאוד בביקורנו בשטוטהוף, שהיה בעבר אתר של כאב נורא כל כך, סבל ומוות", כתבו בני הזוג בספר המבקרים.

"הביקור המטלטל הזה מזכיר לנו את הרצח המזעזע של שישה מיליון יהודים, שרוכזו מכל רחבי אירופה ונספו בשואה. זו תזכורת נוראית של מחיר המלחמה וכן תזכורת לכך שגם פולין איבדה מיליונים מבני עמה שהיו לקורבנות של הכיבוש הברוטלי".

עוד בוואלה! NEWS:
הקהילה היהודית בהונגריה: אורבן לא קיבל אחריות על מה שקרה בשואה
ראש ממשלת הונגריה: מדינתנו טעתה כששיתפה פעולה עם הנאצים
רקטות ופטרולים: תיעוד - חיזבאללה מרחיב את האיום על ישראל

הנסיך וויליאם וקייט מידלטון מבקרים במחנה שטוטהוף, פולין, 18 ביולי 2017. AP
הזוג המלכותי מסייר עם ניצולי השואה בשטוטהוף/AP
הנסיך וויליאם וקייט מידלטון מבקרים במחנה שטוטהוף, פולין, 18 ביולי 2017. AP
"התרגשנו". קייט/AP

לאחר מכן פגש הזוג המלכותי ניצולי שואה מהמחנה, בהם שני בריטים שחזרו אליו בפעם הראשונה מאז המלחמה. הם האזינו לזיגי שיפר ומנפרד גולדברג, בני 87, נושאים תפילה במקום.

ניצולי השואה הפכו לחברים לאחר שנעצרו בגיל 14 וחולצו יחד ב-1945. לאחר מכן הם היגרו לצפון לונדון. גולדברג אמר לפני הביקור כי הוא סבור שהוא יהיה "אירוע מרעיש" משום שמעולם לא דרך על אדמת גרמניה או פולין מאז שחרור המחנה. "החלטתי שאני צריך להתמודד עם העבר".

הדוכסית קייט מידלטון חותמת בספר המבקרים במחנה הריכוז שטוטהוף, פולין, 18 ביולי 2017. רויטרס
קייט מידלטון חותמת בספר המבקרים/רויטרס

אחרי הביקור נסעו וויליאם וקייט לעיר גדנסק לפסטיבל רחוב ומשם המשיכו לתיאטרון שייקספיר שבעיר. הנסיך ג'ורג' בן השלוש והנסיכה שארלוט בת השנתיים הגיעו עם הוריהם לביקור בן חמישה הימים בפולין אך לא הצטרפו לסיור במחנות.

שלשום הפכה אמירה של קייט לכותרות בבריטניה. הדוכסית השתתפה באירוע של סטארט-אפים בוורשה וקיבלה במתנה צעצוע שנועד להרגיע תינוקות. "כנראה שנצטרך לעשות עוד ילדים", צחקה עם הנוכחים במקום.

הנסיך וויליאם וקייט מידלטון מבקרים במוזיאון גטו ורשה, 17 ביולי 2017. AP
וויליאם וקייט במוזיאון מרד ורשה בפולין יחד עם הגברת הראשונה/AP
הנסיך וויליאם וקייט מידלטון נוחתים בפולין, 17 ביולי 2017. AP
ג'ורג' ושרלוט עם הוריהם נוחתים בפולין/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully