וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוולה החדשה: סיפורה ההזוי של קבוצת המנודים של הפועל עכו

המנהלים דורשים שיעזבו את החדר, המאמן בקושי אומר להם שלום. בלילה אומרים להם לבוא בבוקר. בצהריים אומרים להם לבוא בערב. הבושה שנקראת קבוצת המנודים של הפועל עכו היא אולי הסיפור הכי מצחיק, עצוב וחשוב הקיץ בכדורגל הישראלי

משה מישאלוב קפטן הפועל עכו. ברני ארדוב
שיא השפל. מישאלוב/ברני ארדוב
"יאללה, יאללה, צאו מפה", אמר עוזר המאמן למישאלוב, בורחל ואראל. "השחקנים באים. תעברו לחדר שופטים להתארגן". על זה כבר מישאלוב לא יכול היה לשתוק וענה לעוזר המאמן: "די כבר, עד כמה אתם רוצים להשפיל אותנו. אין לכם כבוד מינימלי לשחקנים"

בקיץ הקודם, קצת אחרי שהפועל עכו ירדה לליגה הלאומית, מיהרה הנהלת המועדון להודיע כי הקפטן ומי שהפך לסוג של סמל במועדון, משה מישאלוב, ימשיך עם הקבוצה בלאומית.

לפני חודשיים, כשעכו הבטיחה את חזרתה לליגת העל, גל אראל ודניאל בורחל לא ידעו את נפשם מרוב אושר וחגגו יחד עם כל אנשי המועדון את ההישג המצוין, כאילו הם נולדו ליד חומות העיר הצפונית.

מה נשאר מכל זה? לא הרבה. לפני כשלושה שבועות נכנסו השלושה לחדר ההלבשה באצטדיון בעכו כדי להתארגן לקראת עוד אימון בנפרד. לא עברו דקות מעטות, ומספר שחקנים ששייכים לקבוצה של הלא מנודים, החלו גם הם להגיע לאימון. עבור עוזר המאמן, איציק טוויזר, זה הספיק. "יאללה, יאללה, צאו מפה", אמר למישאלוב, בורחל ואראל. "השחקנים באים. תעברו לחדר שופטים להתארגן". על זה כבר מישאלוב לא יכול היה לשתוק וענה לעוזר המאמן: "די כבר, עד כמה אתם רוצים להשפיל אותנו. אין לכם כבוד מינימלי לשחקנים".

האבסורד בסיפור הזה, הוא שרק במקרה בורחל, אראל ומישאלוב, היו באותה שעה עם שאר השחקנים. אבל גם אם לא, מדובר בעוד שיא שפל שמספק לנו הכדורגל הישראלי. לשיא הזה יש אפילו שם מצחיק: קבוצת המנודים של הפועל עכו (קבוצה שכוללת את השלושה שצוינו לעיל ואת מינדאוגאס פאנקה). קבוצה ללא יכולת כלכלית, ללא קהל רציני, עדיין מרשה לעצמה לרדת כל כך נמוך ולעשות דבר כזה. מילא במכבי חיפה, עכשיו זה גם בעכו.

אז איך הגענו עד הלום? עד כמה דודו דהאן קשור לסיפור הזה? הנה לכם אחד מסיפורי הביזאר הכי גדולים של הקיץ, כזה שמסתתר ממש מתחת לאף. מתברר שלמכבי חיפה יש עוד מה ללמוד.

seperator

הסיפור המוזר של קבוצת המנודים בעכו עלה לכותרות לאחר שהמגן, דניאל בורחל, התעלף באחד האימונים. בעכו, כמובן, תקפו את השחקן, למרות שהכול התרחש תחת 40 מעלות חום, אבל זה היה רק חלק מהסיפור. השיא הגיע למחרת.

יום לאחר ההתעלפות, הגיע בורחל לעבוד עם חבריו, מישאלוב ואראל, בחדר כושר. אלא ששם חיכתה לו הפתעה, כשאנשי המועדון אסרו עליו להתאמן. "עד שאתה לא מביא אישור מרופא שמותר לך להתאמן, אתה לא יכול לעשות זאת", הטיחו בו. בורחל לא התנגד וענה: "אין בעיה, אני אלך לרופא הקבוצה שיבדוק אותי ויראה שהכול בסדר". בעכו, מספרים בקבוצת המנודים, ענו בלי לחשוב פעמיים,: "אתה לא יכול להיבדק אצל רופא הקבוצה, אתה לא חלק מהקבוצה. אתה צריך ללכת לרופא פרטי ולהביא אישור ממנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
סוכן השחקנים דודו דהאן. קובי אליהו
המנהל הלא רשמי. דודו דהאן/קובי אליהו
עכו עברה באופן לא רשמי להיות מנוהלת על ידי סוכן השחקנים דודו ודהאן ואנשיו. שוב, לא מדובר במשהו רשמי, אבל לפי גורמים במועדון יש לסוכן השחקנים זכות וטו לגבי החלטות מקצועיות בסגל

יש עוד הרבה דוגמאות כאלה. אבל בואו נחזור קודם לסיפור המסגרת. אחרי שעסקת רכישת המועדון על ידי דן לובלסקי ועדי קריספין ירדה מהפרק, עכו עברה באופן לא רשמי להיות מנוהלת על ידי סוכן השחקנים דודו ודהאן ואנשיו. שוב, לא מדובר במשהו רשמי, אבל לפי גורמים במועדון יש לסוכן השחקנים זכות וטו לגבי החלטות מקצועיות בסגל. זה בסדר. בהתאחדות ובמנהלת לא יעשו שום דבר, כי לפי החוק היבש דהאן לא עושה שום דבר בניגוד לתקנון, מאחר שהוא לא נושא בתפקיד רשמי. אפשר להמשיך כאילו כלום לא קרה.

בשלב הזה, ובאופן מאוד לא מפתיע, שלושת השחקנים שלא מיוצגים על ידי דהאן, נקראו לשיחות אישיות. על פי המכתב ששלח עו"ד של המנודים - שניים הוזמנו לשיחה אצל יו"ר המועדון, דודי רוזנפלד, ואחד מול מר דהאן בכבודו ובעצמו. בשיחות נאמר לשלושה כי אם הם רוצים להמשיך בקבוצה, הם יצטרכו לקצץ את חוזיהם באופן משמעותי, כך שירוויחו כ-10 אלפים שקלים ברוטו בחודש. ואם הם לא מעוניינים לקצץ, הם רשאים לחפש קבוצות אחרות שיקלטו אותם. עד אז הם יתאמנו בנפרד. כמובן שבורחל, מישאלוף ואראל לא הסכימו לקיצוץ וכך למעשה החל סיפור הקאלט של הקיץ.

כצעד ראשון, הוצאו השלושה מקבוצת הוואטס-אפ של השחקנים. לטענתם שלושת המנודים, כפי שציין עו"ד שי אליאס במכתבו למועדון, זה נעשה כדי שהם לא ידעו מתי הקבוצה מתאמנת. אבל פה רק החלה מסכת ההשפלות.

פניית בא כוחם של המנודים להפועל עכו

מסמכים הפועל עכו. מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
מסמכים הפועל עכו/מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
הפועל עכו, מסמכים הפועל עכו,. מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
הפועל עכו, מסמכים הפועל עכו,/מערכת וואלה!, מערכת וואלה!
seperator
את המושכות בעניין המנודים קיבל דווקא עוזר המאמן, טוויזר. למרות שהשלושה הבינו שמדובר במן סוג של משחק כדי לגרום להם לוותר על החוזה שלהם, הם לא האמינו שהדברים יגיעו עד לקרקעית

אחד הדברים שהכי כואבים למנודים, למשל, זה היחס של מאמנם שלומי דורה לכל הסיפור. כשנדמה היה שעכו תעבוד לידיהם של לובלסקי וקריספין, דורה היה אמור להיות מחוץ לתכניות, יחד עם עוד מספר לא מבוטל של שחקנים. באותם רגעים קשים של חוסר ודאות, דורה והשחקנים ניחמו ותמכו אחד בשני. אלא שכל זה השתנה מרגע שדהאן נכנס לתמונה, והתברר שדורה כנראה ימשיך אבל חלק מהשחקנים לא.

בערך באותו שלב, מספרים בקבוצת המנודים, דורה הפסיק להתייחס אליהם, וחלק טוענים שאפילו שלום הם לא שומעים ממנו. הם כמובן מתעלמים ממנו בחזרה. "זה נראה כאילו הוא לא מכיר אותם", טוען אחד השחקנים. "ככה זה בכדורגל. כל מאמן דואג קודם כל למשרה שלו, לא משנה מה מבקשים ממנו לעשות. ואחר כך הם בוכים שמעמד המאמן הפך להיות בדיחה יותר מהמעמד של השחקנים".

את המושכות בעניין המנודים קיבל דווקא עוזר המאמן, טוויזר. למרות שהשלושה הבינו שמדובר במן סוג של משחק כדי לגרום להם לוותר על החוזה שלהם, הם לא האמינו שהדברים יגיעו עד לקרקעית. לטענת בא כוחם, שי אליאס, עכו אפילו לא עושה את המינימום האפשרי כדי לתת להם תנאי עבודה אלמנטריים.

למשל, לכל שחקן אמורה להיות שגרת אימונים ידועה מראש, לטענת אליאס - לו"ז האימונים שנקבע בתחילת השבוע, דבר שלא תקף בנוגע לקבוצת המנודים של עכו. שם, לגרסתם, אומרים להם מתי להגיע רק יום לפני. באחד המקרים, מספרים שם, ההודעה הזו באה לקראת השעה 23.00 בלילה, אז נאמר למנודים להגיע ב-07.30 בבוקר. במקרה אחר, טוענים, אמרו למנודים בשעות הצהריים שיש להם אימון ערב.

שלומי דורה הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
"כל מאמן דואג קודם כל למשרה שלו". דורה/אדריאן הרבשטיין
seperator
לשחקנים בקבוצה הרגילה קשה לצפות בזה. "זה פשוט לא נעים לראות את זה", אומר אחד מהם. "לעשות דברים כאלה לאחד כמו מישאלוב, שמשחק כבר כמה שנים במועדון, זה שיא חדש. גם אם לא רוצים אותם פה, יש דרך"

ואפשר עוד להמשיך. ביום שבורחל נשלח לרופא פרטי לאחר שהתעלף, הוא, אראל ומישאלוב התבקשו להגיע לעבוד בחדר כושר. שני האחרונים אכן עשו זאת, אבל מצאו חדר כושר ללא מזגן, בחום מטורף, ולגרסתם כל זאת ללא השגה רפואית מספקת. החוסר בהשגחה רפואית, לטענתם, קיים בכל האימונים, אם אפשר לקרוא לזה אימונים, שהם מקיימים.

לשחקנים בקבוצה הרגילה קשה לצפות בזה. "זה פשוט לא נעים לראות את זה", אומר אחד מהם. "לעשות דברים כאלה לאחד כמו מישאלוב, שמשחק כבר כמה שנים במועדון, זה שיא חדש. גם אם לא רוצים אותם פה, יש דרך. חבל שלא מוציאים פתרון מכובד".

ביום ראשון האחרון העביר עו"ד אליאס מכתב לראשי עכו בדרישה להחזיר את השחקנים לאימונים ולכבד את ההסכמים מולם. במכתבו ציין כי התנהגות המועדון היא הפרה בוטה של תקנון ההתאחדות לכדורגל ואף הציג שם כתקדים את מקרה חן עזריאל במכבי חיפה שפוצה על ידי המועדון הירוק בשל התנהגות דומה. עכו, נכון לעכשיו, ממשיכה בשלה, ולטענתם מקורבים לסיפור עדיין לא החזירה תגובה למכתב של אליאס.

אגב, מכתבים גם נשלחו להתאחדות לכדורגל ולארגון השחקנים ונראה כרגע כי הדברים יסתיימו בבוררות בין הצדדים, אם לא בבית משפט. יתרה מכך, אליאס שוקל לפנות לבית המשפט בבקשה לפרק את המועדון בשל חובות רבים שאין הוא משלם ואם הדבר אכן יגיע למצב שכזה, עכו לא תוכל לפתוח את העונה בליגת העל, כשהיא גם ככה מתקשה לגייס תקציב מינימום. או אז, אם זה יקרה, בהתאחדות ובמנהלת בוודאי יגידו: אבל איך יכולנו לדעת?

דניאל בורחל הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
חדר כושר ללא מזגן. דניאל בורחל/אדריאן הרבשטיין
seperator

תגובות

תגובת הפועל עכו: "שלושת השחקנים קיבלו הודעה שהם לא בתוכניות המקצועיות לעונה הקרובה. אף אחד מהם לא התבקש לקצץ 90% משכרו - לא היה ולא נברא. הם אכן נתבקשו להתלבש בחדר נפרד מחדר ההלבשה וזה היה חד פעמי, כיוון שהאצטדיון נמצא בשלבי הכנה לאירועי המכביה ובשל כך שוב באופן חד פעמי הם נתבקשו לעבור חדר. עם זאת מדובר בחדר שיש בו את כל התנאים שיש בחדר ההלבשה של השחקנים. אם זה מקלחות ארונות ועוד. כך שאין שום פגיעה או הרעה בתנאי השלושה".

עוד מסרה עכו: "דניאל בורחל, לאחר ש"התעלף", נתבקש להביא אישור רפואי מרופא מטעמו וזו גם בקשה לגיטימית והוא יכול לפנות גם לרופא הקבוצה באופן פרטי. לגבי מכון הכושר, מדובר במכון הכושר בו מתאמנים גם שחקני הסגל. ויש בו את כל התנאים כולל מים ומיזוג. אולי הם לא מצאו את השלט. לגבי דרישתם להתאמן - הם מקבלים אימונים מגוונים גם על ידי איציק טוויזר עוזר המאמן, שמחזיק בכל התעודות כולל תעודת פרו ומאמן הכושר אסי כץ .האימונים מתנהלים ברמה גבוהה מאוד. לגבי דודו דהאן - קודם הם מעולם לא זומנו לפגישה עם דודו דהאן. לא היה ולא נברא. מעבר לכך, דודו עוזר מאוד למועדון ואנחנו עובדים איתו בשיתוף פעולה, כמו שעבדנו עם כל סוכן עד היום. דודו לא מחזיק בשום תפקיד רשמי במועדון".

תגובת דודו דהאן תובא לכשתתקבל

תגובת התאחדות: "הנושא הובא לידיעתנו, ויוטפל במידה והדברים ימצאו כנכונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully