וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיי פותחת את הלב: "הזלתי דמעה אחרי הבחירות, הייתי בשוק"

13.7.2017 / 13:26

ראשת ממשלת בריטניה, שנחלה כישלון בבחירות לפרלמנט, סיפרה על הרגע שבו בעלה בישר לה על התוצאות העגומות וחיבק אותה כדי לנחם אותה. "הייתי זקוקה לכמה דקות כדי להבין מה קרה", סיפרה וסירבה לומר עד מתי תישאר בשלטון

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי סיפרה כי היא "הזילה דמעה" כשצפתה במדגמים לאחר הבחירות בחודש שעבר, שהראו כי היא איבדה את הרוב בפרלמנט. בריאיון לרשת BBC, שפורסם היום (חמישי), היא אמרה עוד כי הייתה "הרוסה" בעקבות התוצאות, שהצביעו על כך שהיא נחלה כישלון חרוץ על אף בקשתה מהאזרחים להעניק לה מנדט גדול כדי לנהל את המשא ומתן על פרישת הממלכה מהאיחוד האירופי.

מיי, מנהיגת המפלגה השמרנית, הודתה כי קמפיין הבחירות שלה לא היה "מושלם". עם זאת, היא אמרה כי היא ציפתה כי מפלגתה תגדיל את הרוב שממנו נהנתה בפרלמנט הקודם, כפי שחזו הסקרים לאחר הקדמת הבחירות. ראשת הממשלה חשפה עוד כי בעלה פיליפ הוא שסיפר לה על התוצאות וכי הוא חיבק אותה כדי לנחם אותה. "זה היה שוק מוחלט", אמרה מיי. "הייתי זקוקה לכמה דקות כדי להבין מה זה אומר".

לקריאה נוספת בנושא
ממשלת מיעוט בבריטניה: השמרנים והצפון אירים חתמו על הסכם
אירופה נגד מיי: "התכנית להישארות אזרחי האיחוד בבריטניה מסוכנת"

ראשת ממשלת בריטניה בפגישה עם ראש ממשלת אוסטרליה, לונדון, 10 ביולי 2017. רויטרס
לא חשבה להתפטר. ראשת ממשלת בריטניה מיי/רויטרס

מיי התמודדה עם קריאות להתפטר מתוך מפלגתה ומחוצה לה אחרי התוצאות העגומות בבחירות, שעליהן הכריזה מתוך ביטחון רב והובילו לחוסר יציבות פוליטי שלא נראה זה כמה עשורים בממלכה. ראשת הממשלה אמרה כי היא לא שקלה להתפטר, אך סירבה לומר למשך כמה זמן היא תישאר עוד בשלטון.

"הרבה אנשים בתוך המפלגה, שהיו מקורבים לקמפיין, היו המומים כשהתוצאות הגיעו", אמרה מיי. "אני חושבת שיש עוד הרבה שעלינו לעשות, ובתור ראשת ממשלה, אני רוצה להשלים את העבודה ולשפר את חייהם של התושבים".

"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully