וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר וואלה! NEWS: שוויון בין גבאי ולפיד בהתאמה לראשות הממשלה

יעקב אילון

12.7.2017 / 14:42

סקר עבור המהדורה המרכזית של וואלה! NEWS מעלה כי שיעור דומה מהאוכלוסיה רואה ביו"ר העבודה החדש וביו"ר יש עתיד מועמדים מתאימים לראשות הממשלה - אך שניהם נמצאים הרחק מנתניהו. תמונת המנדטים: הליכוד 25, יש עתיד 21, העבודה 19

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

נבלם הסחף לכיוון מפלגת העבודה ורשימת המחנה הציוני, ביממה שלאחר הניצחון של אבי גבאי בבחירות לראשות המפלגה. סקר פאנלס פוליטיקס שנערך היום (רביעי) עבור המהדורה המרכזית של וואלה! NEWS מעלה כי שיעור התמיכה ביו"ר יש עתיד יאיר לפיד ובגבאי זהה, ועומד על 16% לכל אחד - לעומת 35% לראש הממשלה בנימין נתניהו.

"יש עתיד" מתאוששת מעט, ושומרת על מעמדה בסקרים כמפלגה השניה בגודלה בכנסת, אילו הבחירות היו נערכות היום - 21 מנדטים, לעומת 19 של העבודה. הליכוד ממשיך להוביל, עם 25 מנדטים. הסקר נערך כפאנל אינטרנטי, וכלל 517 נשאלים מהמגזר היהודי והערבי. הבית היהודי והרשימה הערבית המשותפת זוכות בסקר ל-12 מנדטים כל אחת, ומרצ נמצאת מעל אחוז החסימה, עם חמישה מנדטים. טעות הדגימה בסקר היא 4.3%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אבי גבאי עולה לנאום לאחר הנצחון בראשות העבודה 10 ביולי 2017. ברני ארדוב, ברני ארדוב
גבאי בליל הניצחון בפריימריז/ברני ארדוב, ברני ארדוב

בסקר ערוץ 10 שפורסם אמש קיבלה רשימת המחנה הציוני 24 מנדטים, לעומת 16 של יש עתיד, ו-29 של הליכוד. בשאלת המועמד המתאים ביותר לראשות הממשלה, 37% מהנשאלים בסקר חדשות 10 השיבו כי נתניהו הוא המתאים ביותר, ורק 14% טענו כי גבאי הוא המועמד המתאים ביותר לתפקיד הבכיר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר העבודה היוצא, ח"כ יצחק הרצוג, אמר היום בטקס החלפת יושבי ראש המפלגה, כי הוא נענה לבקשתו של היו"ר הנבחר להמשיך ולשמש יו"ר האופוזיציה. "אני מודה לגבאי על קריאתו, עם פרסום התוצאות, שאמשיך לכהן כראש האופוזיציה", אמר הרצוג, "ולאור המצב הנדיר שנוצר, שבו אתה ראש המפלגה ואני ראש האופוזיציה, אני נענה לבקשה", אמר הרצוג.

בטקס החלפת יו"ר העבודה, הוסיף היו"ר היוצא כי "נמשיך לשאת את המורשת הזאת, כדי שנוכל להמשיך לשרת גם את המדינה וגם את הציבור, על כל עדותיו, גווניו ודעותיו יש לנו שליחות עצומה להמשיך ולשמור על ערכי היסוד של המפלגה, ככזו שחותרת לצדק חברתי ולהגנה על הדמוקרטיה".

"השגת הישג שיא של 24 מנדטים עם ציפי לבני והתנועה", אמר גבאי להרצוג. "אני מאוד שמח שיצחק קיבל את הצעתי, שהייתה עניינית, להמשיך ולשמש כיו"ר האופוזיציה. שוחחנו בפתיחות ואני מתכוון להיות נוכח בכנסת. נעבוד בצורה עניינית, חברית ופתוחה, כי רק ככה מנצחים".

גבאי ניצח בסיבוב השני בבחירות לראשות מפלגת העבודה את ח"כ עמיר פרץ. הרצוג הודח כבר בסיבוב הראשון בבחירות. בשבוע שעבר הוא הצהיר כי הוא מעוניין שהרצוג ימשיך בתפקיד.

אירוע חילופי יו"ר במפלגת העבודה, בית מפלגת העבודה, תל אביב 12 ביולי 2017. ראובן קסטרו
הרצוג וגבאי, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully