וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך חדשה: גבאי ניצח את פרץ בפריימריז של מפלגת העבודה

השר לשעבר, שערק ממפלגת כולנו לפני חודשים אחדים, גבר על יריבו ונבחר לעמוד בראש המפלגה ברוב של 52% מהקולות לעומת 47%. גבאי פנה להרצוג: "אשמח אם תסכים לשמש יו"ר האופוזיציה בכנסת"

צילום: ניב אהרונסון

השר לשעבר אבי גבאי נבחר הערב (שני) לראשות מפלגת העבודה, וגבר על יריבו למרוץ, ח"כ עמיר פרץ. גבאי, שערק רק לפני חודשים אחדים ממפלגת כולנו, קיבל 52% מהקולות - לעומת פרץ שקיבל 47% מהקולות. הקלפיות נפתחו בשעה 11:00 ונסגרו בשעה 21:00, כשאחוז ההצבעה היה 59%, שהם 30,916 מתפקדים.

גבאי נשא נאום ניצחון ובמהלכו פנה ליו"ר המודח יצחק הרצוג, וביקש: "אשמח אם תיאות להסכים ולשמש יו"ר האופוזיציה בכנסת ישראל". זאת, מאחר שגבאי עצמי אינו חבר כנסת. כשעה לאחר ההכרזה על התוצאות, התקשר פרץ לגבאי ובירך אותו על ניצחונו. "אני רואה בך שותף מרכזי למשימת החלפת שלטון נתניהו", אמר.

לקריאה נוספת על הפריימריז בעבודה
עשרות הטרדות ביום לסלולרי: מגפת ההודעות של מפלגת העבודה
פרץ וגבאי ראש בראש: מפלגת העבודה בוחרת מנהיג חדש

אבי גבאי נואם לאחר הנצחון בראשות העבודה 10 ביולי 2017. ברני ארדוב, ברני ארדוב
מנהיג חדש לעבודה. גבאי בנאום הניצחון/ברני ארדוב, ברני ארדוב

הרצוג, שתמך בפרץ, בירך גם הוא את גבאי הערב. "שוחחתי כעת עם אבי גבאי ובירכתי אותו על ניצחונו המרשים בפריימריז לראשות מפלגת העבודה. הבהרתי לו כי אתייצב לצידו לסייע לו בכל דרך לחיזוקה של מפלגת העבודה והחלפת השלטון. שיהיה בהצלחה", אמר. "שוחחתי גם עם עמיר פרץ ובירכתי אותו על מערכת הבחירות המרשימה שניהל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אבי גבאי ערב הפריימריז בגני התערוכה 10 ביולי 2017. ברני ארדוב, ברני ארדוב
גבאי בגני התערוכה, הערב/ברני ארדוב, ברני ארדוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ ציפי לבני, מי שחברה בבחירות האחרונות למפלגה והובילה אותה יחד עם הרצוג בתקופת הבחירות, בירכה את גבאי על זכייתו. "עתה, אחרי שמפלגת העבודה סיימה את ההליך הדמוקרטי בתוכה, עלינו לפנות יחד לציבור ולהרחיב את השורות לגוש גדול שיהיה כתובת לאותו ציבור אדיר בישראל, המאמין בדרכינו ושואף להחליף את השלטון ואת דרכו".

ח"כ סתיו שפיר, שהביעה תמיכה ביו"ר הנבחר במהלך הקמפיין בימים האחרונים, בירכה אותו גם היא. "דרך חדשה למפלגת העבודה מתחילה עכשיו. מנהיגות אמיצה וישרה שנלחמת למען הציבור הישראלי יום יום הולכת לנצח גם בבחירות הכלליות", אמרה. "אני מברכת את אבי גבאי על ניצחון מעורר השראה וקוראת לכלל חברי הכנסת של מפלגת העבודה והמחנה הציוני להתחיל ביחד את הדרך לניצחון ולהובלת המדינה".

יו"ר ועדת הבחירות לראשות מפלגת העבודה מכריז על אבי גבאי כמנצח 10 ביולי 2017. ברני ארדוב, ברני ארדוב
יו"ר ועדת הבחירות לראשות מפלגת העבודה מכריז על אבי גבאי כמנצח 10 ביולי 2017/ברני ארדוב, ברני ארדוב

אחוזי הצבעה גבוהים בהשוואה לממוצע הארצי נרשמו במחוז הקיבוצים, שם השיעור הוא יותר מ-62%. לפי ההערכות, גבאי זוכה לתמיכה רבה במחוז. מצד שני, גם במחוז דרום, שנחשב למעוז של פרץ, שיעורי ההצבעה גבוהים יותר מהרגיל, עם 62%. שיעורי הצבעה נמוכים במיוחד נרשמו במגזר הדרוזי והערבי, שם הצביעו פחות מ-36%.

ח"כ חיליק בר, שהביע תמיכה בפרץ, אמר במשדר וואלה! NEWS לאחר סגירת הקלפיות כי פרץ עובד, עובד יותר קשה מכל הצעירים שמקיפים אותו. עמיר אומר בצדק: 'אם ננצח, מחר יתחיל המסע האמיתי ברחוב הישראלי להחלפת נתניהו. ממחר נתחיל כבר לראות תזוזה לכיוון שלנו'".

ח"כ זוהיר בהלול, שהביע תמיכה בגבאי, אמר במהלך המשדר כי "מי שייבחר יצטרך לעשות חיבורים, ולהצטייד בשאר רוח, להיות איש עם חזון, ואומץ לב. הציבור הישראלי, נקעה נפשו מהקיפאון המדיני, החברתי והכלכלי".

אולמי אושן בגני התערוכה בערב לקראת ההכרזה על יו"ר העבודה החדש  10 ביולי 2017. ברני ארדוב, ברני ארדוב
ההכנות בגני התערוכה, הערב/ברני ארדוב, ברני ארדוב

בניסיון אחרון לשכנע מצביעים, פרסם גבאי כמה שעות לפני סגירת הפריימריז סרטון שבו טען כי "המאבק מאוד מאוד צמוד". לדבריו, "כל אחד שרוצה תקווה, כל אחת שרוצה שינוי, ומאמין שאפשר להחזיר את מפלגת העבודה לשלטון, חייב לצאת להצביע. מפלגות אחרות מעורבות במאבק, דרך פרשנים ודרך אחרים, מכניסות את עצמן לתוך הדבר על זה, על מנת למנוע ממני להיות יו"ר מפלגת העבודה".

עוד אמר השר לאיכות הסביבה לשעבר כי "הם עושים את זה כי הם מפחדים, הם יודעים שאני מסוגל לקחת את הקהלים שלהם. לא כחלון, לא לפיד, ולא נתניהו רוצים משהו מרענן חדש ושונה שייקח את הקהלים שלהם. לכן, הם מעדיפים את עמיר, שהוא איש מצוין אבל ישמור על העבודה ב-12 מנדטים ולכן הוא לא מאיים עליהם".

אבי גבאי  עמיר פרץ. נועם מושקוביץ, לירון מולדובן, עיבוד תמונה
ראש בראש. פרץ וגבאי מצביעים, היום/עיבוד תמונה, נועם מושקוביץ, לירון מולדובן

פרץ ואשתו אחלמה הצביעו בשדרות, וגבאי הצביע בירושלים עם אמו. בסיבוב הראשון בשבוע שעבר נרשמו אחוזי הצבעה גבוהים – כ-59% מהמתפקדים הצביעו, שהם כ-31 אלף. פרץ הגיע ראשון עם 32.7%, שהם 10,141 מצביעים, ואילו גבאי הגיע שני עם 27.08%, שהם 8,395 איש. אצל פרץ השקיעו ביממה האחרונה מאמצים בהסתדרות ובמגזר הערבי, המהווים את עיקר כוחו, וריכזו מאמצים גם בקיבוצים ובמושבים, שם נחשב גבאי למועדף. במחנה גבאי בונים בעיקר על הבוחרים החופשיים, וצופים כי ההכרעה תהיה צמודה.

מ-18 חברי הכנסת של העבודה, רק אחד נשאר על הגדר – עמר בר לב. מלבדו המפלגה נחצתה כמעט לשניים: מאחורי פרץ התייצבו יו"ר המפלגה הרצוג, אראל מרגלית, איציק שמולי, מרב מיכאלי, רויטל סויד, איתן ברושי, חיליק בר, איילת נחמיאס ורבין, מנואל טרכטנברג ונחמן שי. בגבאי תמכו שלי יחימוביץ', איתן כבל, שפיר, מיכל בירן, יוסי יונה, מיקי רוזנטל וזוהיר בהלול.

פעילים של עמיר פרץ בעמדת הצבעה בשדרות הערב 10 ביולי 2017. לירון מולדובן, לירון מולדובן
פעילים במטה פרץ בשדרות/לירון מולדובן , לירון מולדובן

לחלוקה של חברי הסיעה מצטרפים בכירים בעבר ובהווה במפלגה ובמנגנוניה, ובראשם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ויו"ר קק"ל דני עטר התומכים בפרץ, וראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, התומך בגבאי. בעוד כל סיעת העבודה בהסתדרות התייצב מאחורי ציר פרץ-ניסנקורן, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, ומזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור תומכים בגבאי.

בפרץ תמכו בכירים לשעבר במפלגה כעמרם מצנע, יולי תמיר ומשה שחל, וגבאי גייס את אופיר פינס, ואת ראש השב"כ לשעבר עמי איילון, ואת האלוף במיל' עמירם לוין, שפרש בסיבוב הראשון.

אולמי אושן בגני התערוכה בערב לקראת ההכרזה על יו"ר העבודה החדש  10 ביולי 2017. ברני ארדוב, ברני ארדוב
אולמי אושן בגני התערוכה בערב לקראת ההכרזה על יו"ר העבודה החדש 10 ביולי 2017/ברני ארדוב, ברני ארדוב
פריימריז העבודה 2017, גני התעורכה תל אביב. ניב אהרונסון, מערכת וואלה! NEWS
פריימריז העבודה 2017, גני התעורכה תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, ניב אהרונסון
אולמי אושן בגני התערוכה בערב לקראת ההכרזה על יו"ר העבודה החדש  10 ביולי 2017. ברני ארדוב, ברני ארדוב
אולמי אושן בגני התערוכה בערב לקראת ההכרזה על יו"ר העבודה החדש 10 ביולי 2017/ברני ארדוב, ברני ארדוב
פריימריז העבודה 2017, גני התעורכה תל אביב. ניב אהרונסון, מערכת וואלה! NEWS
פריימריז העבודה 2017, גני התעורכה תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, ניב אהרונסון
פריימריז העבודה 2017, גני התעורכה תל אביב. ניב אהרונסון, מערכת וואלה! NEWS
פריימריז העבודה 2017, גני התעורכה תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully