וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מים ביאליק: "ההצהרה שאני ציונית הובילה להרבה שנאה ואיומים"

12.7.2017 / 9:10

כוכבת "המפץ הגדול" ו"בלוסום" מככבת בימים אלה בפרסומת חדשה לסודהסטרים. בריאיון לוואלה! תרבות היא מספרת על אהבתה לישראל, על החיים ככוכבת טלוויזיה מצליחה ועל התגובות לתמיכתה הממושכת בישראל

יח"צ - חד פעמי

כבר עשר עונות שהסיטקום "המפץ הגדול" מצליח למשוך אליו צופים מרחבי העולם בהצלחה רבה. למרות שהשחקנים ברובם כבר מזמן חצו את גיל הארבעים, ואינם צעירים ורווקים כפי שהסדרה סימנה בראשית דרכה; למרות שהבדיחות חוזרות על עצמן, הסיטואציות די צפויות וכמה עוד אפשר לצחוק על שלדון שמתקשה לקרוא סיטואציות חברתיות. למרות כל אלה, הסדרה ממשיכה לספק רגעי זיכוך נעימים. אולי החוש הקומי, אולי הכתיבה, ואולי בכלל התרגלנו אליהם - לחבורה הכמעט פוטוגנית הזו, ונשמח לארח אותם בסלון גם בהמשך. בינתיים, מי שמתגעגע מוזמן לזפזפ לפרסומות: מים ביאליק, המגלמת את איימי פארה פאולר, בת הזוג, ואולי אישתו, של שלדון, נבחרה להוביל את הקמפיין החדש של חברת סודהסטרים בישראל לצד קריסטיאן נאירן (הודור מ"משחקי הכס"). בפרסומת היא מגלמת, כמה מפתיע, מדענית. רגע לפני שאיימי - אם תרצו, מים, או בכלל בלוסום - מציצה אלינו מהפסקת הפרסומות בערוצים המסחריים היא סיפקה לנו הצצה קטנה גם לחייה.

אומנים רבים סופגים לא מעט אש כי הם בוחרים להופיע בישראל. כך למשל רק השבוע התבשרנו על מחאה בהופעה של רדיוהד, לקראת הנחיתה שלהם בתל אביב. נראה שההשתתפות שלך בקמפיין עשויה למשוך אש או לגבות מחיר כבד. את חוששת?

"הכרזתי בעבר בגאווה רבה שאני ציונית, המאמינה בזכותה של ישראל להגן על עצמה. ההצהרה הובילה להרבה מאוד שנאה ואיומים. למרות הכל אני נוסעת הרבה לישראל ומלמדת את ילדי שציונים מקומם בישראל. המשפחה שלי וחברים רבים שירתו בצה"ל ואני תומכת בזכותם לשרת כחיילים במציאות המסובכת שנוצרה. מעבר לזה, אני תומכת בשלום ולא מרגישה שהרצון לשלום מתנגש עם היותי ציונית ליברלית, למרות שאני לא תמיד מסכימה עם כל הפעולות שהמדינה עושה, ולרגע אחד אני לא מודאגת מתגובות חריפות. כמדענית אני רגילה לנתח הכל ולשקול דברים ברצינות לפני שאני מתחייבת אליהם, במיוחד בכל הנוגע ליחסים שלי עם מדינת ישראל ואזרחיה.

מעבר לזה, אני מוצאת שסודהסטרים מקדמת בעבודה שלה הוגנות. רק לאחרונה החברה נאבקה להשיג אישורי שהייה לעובדים פלסטינים, מתוך רצון לספק עבודה לאוכלוסיות האלה ולאפשר להם קיום. זה ראוי לציון, הגם שזה לא יכול לפתור את המצב במזרח התיכון, זוהי עדיין מחווה של סולידריות וכבוד שחסרה במקומות רבים כל כך בעולם הזה".

הקוראים המבוגרים בוודאי יזכרו את ביאליק מהסדרה המיתולוגית "בלוסום". ביאליק גילמה שם נערה בגיל ההתבגרות, הגדלה ללא אמא ומתמודדת עם מהמורות הגיל. בניגוד לבלוסום, שהייתה מושא הערצה לילדות ברחבי העולם והפכה ללא פחות מאיקון אופנה, חייה של ביאליק הנערה היו קצת פחות זוהרים. "הרבה אנשים מאמינים שהייתי "ילדת פלא" בגלל "בלוסום", אבל האמת היא שהייתי חנונית"

במה למשל?

"בעיקר הייתי ילדה מוזרה והיה לי חוש הומור מוזר. מעבר לזה, בשנים ההם הרי לא היתיה עדיין מדיה חברתית ולא הייתי בעין הציבור כמו היום. זה אפשר לי ללכת לבית הספר ולמחנה קיץ יהודי ולצאת לסידורים עם אמא שלי, דברים די נורמליים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הסדרה מציגה את החצי השני של העולם" ביאליק וג'ים פרסונס/מערכת וואלה!, צילום מסך
מים ביאליק המפץ הגדול. GettyImages
ביאליק. "אמא עובדת"/GettyImages

ביאליק מחזיקה בתואר דוקטור במדעי המוח, יש לה שני ילדים, וקריירה טלוויזיונית מצליחה. זה לא מובן מאליו גם כשהקריירה מתנהלת בהוליווד.

איך משלבים את הכל יחד?

"לעבוד בטלוויזיה אומר בעיקר שאני כמו נשים רבות, אמא עובדת. במשך שנה למשל שאבתי חלב בחדר ההלבשה וראיתי את הילדים שלי רק כשאני לא בעבודה. בעלי לשעבר הוא הורה מאוד נוכח, הילדים איתו בבית, בחינוך ביתי, והוא אבא מדהים. לגבי הדוקטורט, סיימתי אותו לפני שנכנסתי לאור הזרקורים".

ביקרת בעבר כמה פעמים בישראל, מה המקום האהוב עליך, ואיפה היית גרה, אם היית באה לכאן?

"אני אוהבת מקומות רבים בישראל, קשה לי לבחור. יש לי משפחה בקבוץ גזר ואני אשמח לגור שם. אני אוהבת את הריחות, את השדות, את הרפת, את האנשים. אבל יש מקומות נוספים שאני אוהבת בארץ, את מיני-ישראל למשל, והבנים שלי אוהבים לבקר ביד לשיריון בלטרון. ויש לי בנוסף צורך לבקר תמיד בכותל המערבי. חוץ מזה אני כמובן אוהבת את הטיילת בתל אביב-יפו. את רואה? אני לא יכולה לבחור".

כבר עשר עונות ש"המפץ הגדול" היא להיט הסטרי במקומות רבים בעולם. איך את מסבירה את ההצלחה שלה?

"הסדרה מציגה קבוצה של אנשים שאינם פופולריים או מאוד אטרקטיביים. אנחנו בעצם סדרה על איך החצי השני חי. אני חושבת שאנשים רבים יכולים להזדהות עם תחושת האאוטסיידריות, והסדרה מחוברת לזה. בנוסף יש לנו צוות מדהים של כותבים שיצרו דמויות שאנשים יכולים באמת למצוא את עצמם בהן".

עוד באותו נושא

דיווח: "וונדר וומן 2" יתרחש בשלהי המלחמה הקרה

לכתבה המלאה
מים ביאליק בלוסום. GettyImages
ביאליק ב"בלוסום". בהחלט פורחת/GettyImages
מים ביאליק בלוסום. GettyImages
"בלוסום". שנות ה-90/GettyImages
מים ביאליק קמפיין סודהסטרים. סודהסטרים,
מים ביאליק וכריסטיאן נאירן בקמפיין לסודהסטרים/סודהסטרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully