וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה מזהירה: ארה"ב מגבירה את הסיכוי למלחמה גרעינית

9.7.2017 / 10:02

ביטאון המפלגה הקומוניסטית גינה את התרגיל של שני מפציצים אמריקניים בסמוך לגבול, והתריע מפני הסלמה במתיחות בחצי האי בשל "פרובוקציות צבאיות חסרות אחריות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית מזהירה את ארצות הברית כי היא מגבירה את הסיכוי למלחמה גרעינית אחרי "הצעד המסוכן" שנקטה כששני מפציצים אמריקניים חלפו בשמי קוריאה הדרומית, בסמוך לגבול בין שתי המדינות. במאמר שפורסם היום (ראשון) בביטאון מפלגת השלטון, רודונג, הואשמה ארצות הברית ב"פרובוקציות צבאיות חסרות אחריות" שמחריפות את המתיחות.

שני המפציצים, מדגם B-1B, תרגלו יכולות תקיפה בתרגיל שקיימו בסוף השבוע, שבו השתתפו גם מטוסי קרב אמריקניים ודרום קוריאניים. המפציצים לוו בדרכם חזרה לבסיס האמריקני בגואם על ידי מטוסי קרב יפניים, כחלק ממפגן הכוח שנועד להרתיע את קוריאה הצפונית אחרי השיגור הראשון שביצעה בטיל בליסטי בין-יבשתי.

לקריאה נוספת על המשבר עם קוריאה
מפגן כוח: מפציצים אמריקניים התאמנו מעל חצי האי הקוריאני
רוסיה התנגדה לגינוי צפון קוריאה: "אין הסכמה ששוגר טיל בין יבשתי"

קים ג'ונג און מנהיג קוריאה הצפונית מפקח על הניסוי בטיל בליסטי בין יבשתי, 4 ביולי 2017. רויטרס
קים צופה בשיגור הטיל בשבוע שעבר/רויטרס

בימים הקרובים, כך לפי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, מתכננת ארצות הברית לבצע ניסוי במערכת ההגנה מפני טילים THAAD שהוצבה בקוריאה הדרומית. עם זאת, על פי הגורמים הניסוי תוכנן כבר לפני כמה חודשים. המערכת, שאמורה ליירט טילים בטווח בינוני, הוצבה בקוריאה הדרומית והוכרזה מבצעית בתחילת חודש מאי.

המתיחות עם קוריאה הצפונית הייתה אחד הנושאים המרכזיים שהעסיקו את מנהיגי העולם בפסגת ה-G20 שהתקיימה בסוף השבוע בהמבורג, גרמניה. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר אתמול כי "משהו חייב להיעשות", בזמן פגישתו עם נשיא סין שי ג'ינפינג. בפגישה נפרדת עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, אמר טראמפ כי השניים מנסים "להתמודד עם הבעיה והאיום של קוריאה הצפונית".

ממשל טראמפ מנסה להפעיל לחץ על סין כדי שזו תרסן את קוריאה הצפונית, אחת משותפות הסחר המרכזיות שלה, ולעצור את תכנית הגרעין של קים ג'ונג און בטרם הוא יוכל לאיים על שטחה של ארצות הברית. טראמפ הביע תסכול בימים האחרונים מכך שסין לא עשה מספיק לשיטתו, ורמז כי ארצות הברית עשויה לפעול לבדה. עם זאת, במהלך הפגישה עם שי, אמר לו טראמפ: "אני מעריך את הדברים שאתה עושה ביחס לבעיה המשמעותית שעמה אנחנו מתמודדים בקוריאה הצפונית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
פגישת דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג, פלורידה, 7 באפריל 2017. רויטרס
מנסים לעצור את קוריאה הצפונית. טראמפ ושי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully