וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת תאונת ההאמר: הכיסא שבו ישב החייל שנהרג ניתק ממקומו

26.6.2017 / 10:54

חקירת מותו של סמל יובל מנע בתאונה בכיסופים עדיין בראשיתה, אולם לפי גורמים בפיקוד דרום כבר עכשיו ברור שבמהלך ההתהפכות אביזרי הבטיחות התנתקו. למרות זאת, כלי הרכב מאותו הדגם בצה"ל פועלים כסדרם

צילום מסך

חקירת מותו של לוחם הצנחנים סמל יובל מנע, שנהרג בהתהפכות ג'יפ מסוג "האמר" באזור כיסופים שבעוטף עזה עדיין בעיצומה, אולם לפי גורמי צבא בפיקוד דרום כבר עכשיו ברור כי במהלך ההתהפכות הכיסא שעליו ישב מנע התנתק ממקומו ועמו אביזרי הבטיחות בכלי הרכב. לפי הגורמים, מהבדיקות הראשונות שביצעה ועדת החקירה בראשות מפקד חטיבת שגיא, אלוף-משנה אבי רחמים, עולה כי מדובר בג'יפ חדש יחסית לעומת צי כלי הרכב הדומים בזירה.

בשלב זה נבדק הנושא מול גורמים טכניים והנדסיים בצה"ל כאשר השאלה המרכזית היא אם הממצאים קשורים לבעיה הנדסית או מבנית בכלי הרכב או לתנאי אחזקה. כמו כן, נעשתה פנייה ליצרנית הג'יפ בנושא. במקביל, המשטרה הצבאית החוקרת פתחה גם היא בחקירת נסיבות התאונה הקשה.

עוד בוואלה! NEWS:
יובל מנע נהרג בהתהפכות ג'יפ בגבול עזה: "מוות שקרה סתם"
הזליגה מסוריה נמשכת: נפילות בגולן; צה"ל תקף יעדים של צבא אסד
הפקודה עודכנה: חללי צה"ל יוכלו להיקבר גם בבתי קברות אזרחיים

ג'יפ צבאי מדגם "האמר" עם תת מקלע, אותו הדגם שבו נהרג סמל יובל מנע בהתהפכות. אמיר בוחבוט
בוצעה פנייה ליצרנית הרכב. ג'יפ מאותו הדגם שעליו נסע סמל מנע/אמיר בוחבוט

למרות הממצאים החמורים, חיילים בגזרה מספרים כי "לא קיבלנו שום הנחיות חדשות. אנחנו נוסעים עם אותו סוג של ג'יפ שעליו יש 'קטלן ששוקל הרבה (מקלע כבד שנשלט מהתא הפנימי של הג'יפ הממוגן, א"ב)". יתרה מכך, לפי שעה לא התקבלה שום החלטה להשבית את הג'יפים החדשים או לבצע בדיקה לכל הג'יפים מהדגם המדובר.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

מותו של סמל מנע נקבע בשטח. בג'יפ, שהתהפך מסיבה שטרם התבררה, היו שלושה חיילים נוספים - שניים מהם נפצעו באורח קשה ואחד באורח קל. שלושת החיילים הפצועים הובהלו לבית החולים סורוקה בבאר שבע במסוק של מד"א. משפחת מנע איבדה בן משפחה נוסף במהלך השירות הצבאי לפני 31 שנה. במהלך מלחמת לבנון הראשונה נפל יוסי מנע, אחיו של האב שלמה. יובל הותיר אחריו זוג הורים, שתי אחיות ובת זוג.

מדובר צה"ל נמסר "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה. צוות מומחים בראשות אלוף-משנה אבי רחמים, מפקד חטיבת שגיא, ממשיך לחקור אודות נסיבות האירוע. כמוכן, המשטרה הצבאית החוקרת ממשיכה בחקירתה".

זירת תאונת דרכים בכיסופים, יוני 2017. בני בן סימון
זירת התאונה/בני בן סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully