וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שהביעה התנגדות: ישראל ביתנו תטיל וטו על הצעת הגיור

23.6.2017 / 16:53

המפלגה תטיל וטו על ההצעה למנוע הכרה בגיורים שאינם אורתודוקסיים, המקודמת בידי הסיעות החרדיות, מאחר שהסכמתה לכך לא התקבלה בהתאם להסכם קואליציוני. מוקדם יותר פורסם בוואלה! NEWS כי בתי הדין הרבניים מתנגדים להצעה משום שאינה מחמירה מספיק

בית הדין הרבני הגדול לערעורים, הרבנות הראשית לישראל. ירושלים אפריל 2016. רוני כנפו
גם מנכ"ל בתי הדין הרבניים יצא נגד ההצעה, שכעת יוטל עליה וטו/רוני כנפו

מפלגת ישראל ביתנו הודיעה היום (שישי) כי תטיל וטו על הצעת החוק למניעת הכרה בגיורים פרטיים שאותה מקדמות המפלגות החרדיות, זאת לאחר שכבר הודיעה כי היא מתנגדת לה. במכתב ששיגר יו"ר הסיעה, ח"כ רוברט אילטוב, נכתב כי בהתאם להסכם הקואליציוני עמה, שמחייב לקבל את הסכמת כל סיעות הקואליציה בנושאי דת ומדינה, היא תטיל וטו על ההצעה ותדרוש לכנס את הוועדה הקואליציונית כדי לדון בה.

מוקדם יותר פורסם בוואלה! NEWS כי מנכ"ל בתי הדין הרבניים שמעון יעקבי יוצא נגד הצעת החוק למניעת הכרה בגיורים פרטיים, בטענה כי היא אינה מחמירה מספיק ועלולה לגרום לנזק רב. יעקבי הסביר כי ההצעה, שנועדה לטרפד את ההכרה בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים ונתקלה בהתנגדות שר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מעגנת בתוכה את מערך הגיור הממלכתי, הפועל מסמכות הממשלה אך לא לפי דין תורה.

עוד בוואלה! NEWS
הרב לאו: "תל אביב היא לא המדינה"
על הכוונת של משפחת חזן: הח"כ והוריו שוקלים לרוץ לראשות אריאל
עמירם לוין פורש מהמרוץ לראשות העבודה, הביע תמיכה באבי גבאי

ח"כ ויו"ר סיעת ישראל ביתנו רוברט אילטוב. מיכל פתאל/ הארץ

מיכל פתאל, הארץ
שיגר מכתב הדורש לדון בחוק בוועדה הקואליציונית. ח"כ אילטוב/הארץ, מיכל פתאל/ הארץ מיכל פתאל

בחוות דעת פנימית שהגיעה לידי וואלה! NEWS, טוען הרב עו"ד יעקבי כי ממשלות עתידיות עלולות להחליט להפעיל במערך הגיור הממלכתי אגף רפורמי, מבלי שניתן יהיה להתנגד לכך, תחת ההצעה החדשה. כמו כן, לדבריו אין בהצעת שום אזכור לרבנות הראשית לישראל.

ועדת השרים לענייני חקיקה צפויה לדון ביום ראשון הקרוב בהצעת החוק, שעוקפת את החלטת בג"ץ שהתקבלה לפני כשנה, לפיה על המדינה להכיר בגיורים פרטיים בזרם האורתודוקסי. לפי הצעת החוק, המדינה תכיר רק בגיורים שנערכים במסגרת "מערך הגיור הממלכתי". ההצעה שולבה אתמול במפתיע בסדר היום של הוועדה, כשהסיבה לכך, היא כנראה עתירה המבקשת להכיר גם בגיורים רפורמיים וקונסרבטיביים, שהוגשה בעקבות החלטת בג"ץ הקודמת.

להצעה החדשה שתי מטרות: הראשונה היא חסימת ההכרה בגיורים פרטיים אורתודוקסיים, ובעיקר של רבנים בכירים בציונות הדתית שהקימו בשנתיים האחרונות את "גיור כהלכה", מערך בתי דין פרטיים שנועד בעיקר לקטינים שגיורם שנוי במחלוקת. בתי הדין הפרטיים רואים בגיור קטינים "גיורים קלים יותר", לעומת המערך הממלכתי המוביל קו מחמיר ומחייב גם את הורי הקטינים לעבור את הגיור במקביל. המטרה השנייה, היא מניעת הכרה עתידית של גיורי הזרם הרפורמי והקונסרבטיבי שעתרו לבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully