וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרפובליקנים חוששים: ארבעה סנאטורים שמרנים יפילו את חוק הבריאות

23.6.2017 / 1:17

המפלגה הרפובליקנית הציגה את עיקרי הרפורמה שאמורה להחליף את אובמה-קר לקראת ההצבעה בסנאט, אך סנאטורים מהאגף הימני הודיעו כי לא יצביעו בעד, בטענה שהחוק בזבזני - ובלעדיהם, אין לנשיא טראמפ רוב

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

התנגדותם של ארבעה סנאטורים מהאגף השמרני של המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית לרפורמת הבריאות של הנשיא דונלד טראמפ מעמידה בסכנה את אישור החוק, שאמור להחליף את "אובמה-קר" אך תקוע בסנאט למעלה מחודש. הרפובליקנים מחזיקים ברוב של 52 סנאטורים מתוך 100, וללא קולות הארבעה לא יוכלו לאשר אותו.

במפלגה הרפובליקנית חשפו אתמול (חמישי) את נוסח החוק, שאושר בבית הנבחרים אך דורש הצבעה נוספת בסנאט. מאז ההצבעה הקודמת הוא היה נתון למטחי ביקורת, כולל מהנשיא עצמו שצוטט אומר בישיבה סגורה כי "צריך להכניס לחוק הזה יותר לב", וכי מדובר בחוק "מרושע".

עוד בוואלה! NEWS:
בן למשפחת חיילי צד"ל חצה הגבול ללבנון והסגיר את עצמו לצבא
מחלוקת בארגוני הנכים: "מהלך גאוני" מול "מתווה לייט"
הווקף ביקש להאיר את כיפת הסלע והר הבית בירוק, במשטרה סירבו

נשיא ארה"ב טראמפ בישיבת קבינט, 12 ביוני 2017. רויטרס
אמר בעבר על חוק הבריאות שלו "מרושע". הנשיא טראמפ/רויטרס

הרפובליקנים זקוקים לתמיכה של 50 סנאטורים לפחות, ובמצב של תיקו סגן הנשיא מייק פנס יטיל את הקול שובר השוויון. אלא שארבעת הסנטורים – טד קרוז, ראנד פול, רון ג'ונסון ומייק לי – רואים בו חוק בזבזני, שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי המפלגה ועם המדיניות הכלכלית שלה. הם הודיעו כי לא יוכלו לתמוך בחוק במתכונתו הנוכחית, אך הם "פתוחים למגעים". מנגד, באגף המתון של המפלגה ישנם סנאטורים הנאלצים להתמודד עם מחאות המצביעים החוששים מצמצום הסבסוד שהם זכאים לו.

התיקון לחוק יבטיח כי אנשים בעלי הכנסה נמוכה יוכלו לזכות לסבסוד ממשלתי כדי שיוכלו לרכוש ביטוח בריאות, אולם הסבסוד יינתן לבעלי הכנסות נמוכות יותר מאשר אלה שזכו לסבסוד לפי "אובמה-קר". הנשיא נשמע אופטימי הערב ואמר כי "זה הולך להיות חוק טוב מאוד. הוא דורש מעט משא ומתן, אבל הוא יהיה טוב מאוד".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הסנטור האמריקני צ'אק שומר. AP
"החוק לוקח כסף ממיליוני אמריקנים ושם אותם בכיסי העשירים". מנהיג המיעוט הדמוקרטי שומר/AP

אחת הביקורות על החוק ועל מנהיג הרפובליקנים בסנאט, מיטש מקונל, היא הכוונה להעלות אותו להצבעה בהליך בזק, לפני היציאה לפגרה בתחילת יולי. מקונל אמר היום: "הסכמנו לבטל את הצורך להכריח אמריקנים לרכוש ביטוח שאינם צריכים או לא יכולים לשלם עבורו. הסכמנו על הצורך לשפר את הביטוח כך שיהיה בר השגה. נבטל גם מסים שגולגלו עד כה לצרכנים. נעביר את הכוח מוושינגטון למדינות השונות כך שתהיה להם גמישות לקבל את ההחלטות שהם רוצות. נייצג גם את שוק הביטוח שקרס תחת אובמה".

מנהיג המיעוט הדמוקרטי, צ'אק שומר, תקף ואמר: "לא האמנתי שאחרי החוק שאותו כינה הנשיא 'מרושע', הרפובליקנים בסנאט יצליחו לבוא עם חוק מרושע יותר, אבל למרבה הצער זה מה שהם עשו". לדבריו, "הגרסה הזו של החוק היא אכזרית יותר מאשר החוק שעבר בבית הנבחרים. הם אומרים שזו טיוטה, אבל החוק הזה לוקח כסף ממיליוני אמריקנים ושם אותם בכיסי העשירים, הוא מקצץ מאלה הזקוקים לביטוח יותר מכל".

לדבריו, "זה יגרום לעלויות הביטוח למעמד הביניים לעלות. זה נוטש אנשים עם מצב בריאותי קיים. זה חותך את המימון לתכנית 'הורות מתוכננת', באופן שיימנע מנשים טיפול רפואי. החוק הזה יביא לעלויות יותר גבוהות, פחות כיסוי, ומיליונים שיאבדו את הביטוח שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully