וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומניה: מפלגת השלטון פירקה את ממשלה - כדי להחליף את ראש הממשלה

21.6.2017 / 16:57

חברי המפלגה הסוציאל-דמוקרטית הפילו באי-אמון את הממשלה שלהם אחרי חצי שנה בלבד, בשל סירובו של ראש הממשלה גרינדיאנו להתפטר. לדבריו, מנהיג המפלגה - שפסול מלכהן בתפקיד בשל עבירות שחיתות - רוצה להחליפו בגורם נאמן

ראש ממשלת רומניה סורין גרינדיאנו, 21 ביוני 2017. רויטרס
יישאר בתפקיד עד להקמת ממשלה חדשה. ראש ממשלת רומניה, היום/רויטרס

ראש ממשלת רומניה סורין גרינדיאנו וממשלתו הודחו היום (רביעי) בהצבעת אי-אמון בפרלמנט בידי חברי מפלגתו הסוציאל-דמוקרטית. 241 חברי פרלמנט הצביעו בעד הפלת הממשלה, שמונה יותר מהסף הדרוש להעברת האי-אמון. לפי המפלגה, ראש הממשלה נכשל במימוש האג'נדה שלה.

גרינדיאנו, שנמצא בתפקידו רק חצי שנה, סירב להתפטר ודחה את הטענות נגדו. לטענתו, מנהיג המפלגה החזק ליביו דראגניה רוצה להחליפו בגורם נאמן יותר במפלגה. דראגניה עצמו אינו יכול לשמש ראש ממשלה מאחר שהוא הורשע בשנה שעברה בזיוף קולות.

"זהו יום עצוב עבורנו. ראש הממשלה לא תפקד", אמר דראגניה לחברי המפלגה לפני ההצבעה, שבסיומה התחבקו זה עם זה כמה מחוקקים. "זה לא היה נורא, אבל לא מספיק טוב". גרינדיאנו אמר שיישאר בתפקידו עד להקמת ממשלה חדשה כדי להרגיע את השווקים.

עתה תידרש המפלגה לבחור מועמד לראשות הממשלה שיידרש להיות מאושר בידי נשיא רומניה קלאוס יוהאניס. השיחות עמו יתקיימו ביום שני הקרוב ובסמכותו לדחות את המועמד שיוצג לו, שיצטרך לקבל גם את אישור הפרלמנט.

לקריאה נוספת בנושא
חרף ביטול הצו השנוי במחלוקת: חצי מיליון הפגינו נגד הממשלה ברומניה
נכנע ללחץ: ראש ממשלת רומניה יבטל את הצו שהופך את השחיתות לחוקית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully