וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונטנה: "אנחנו כאן במשימה, אבל לוקחים איתנו יותר מאשר נותנים"

15.6.2017 / 22:39

הקוורטרבק האגדי הגיע עם 17 חברים נוספים בהיכל התהילה ועם רוברט קראפט לאירוע ברמת השרון: "קשה להשוות ביני לבין בריידי". ג'רום בטיס: "כיף לראות שיש דור חדש, שממשיך את הדרך"

צילום: מגד גוזני, עריכה: ניב מעוז

18 חברי התהילה של הפוטבול, המסיירים בישראל במסגרת פרויקט "Touchdown in Israel: We Are All Patriots", אותו מוביל הבעלים של האלופה ניו אינגלנד, רוברט קראפט, הגיעו הערב (חמישי) לאירוע מיוחד שאורגן עבורם ברמת השרון. במהלך האירוע צפו אגדות העבר, ובראשם ג'ו מונטנה וג'ים בראון, בשחקני פוטבול ישראלים צעירים משחקים על כר הדשא, התמסרו עם הקהל וביניהם וחילקו חתימות. הם ישהו בישראל עשרה ימים בסך הכול ויגיעו לאירוע נוסף, לקהל הרחב, ביום ראשון הקרוב באצטדיון קראפט בירושלים.

את מירב תשומת הלב משך כמובן מונטנה, בעיני רבים הקוורטרבק הגדול אי פעם. לתקשורת הוא אמר: "כל כך נחמד מצד מר קראפט להביא את כולנו לכאן ולהראות לנו איך הוא מנסה להפיץ את המשחק. הדבר הכי מרשים עד עכשיו הוא האופן בו כולם שרו את ה'תקווה'. זה משהו שאף פעם לא ראיתי בארצות הברית. המחויבות של רוברט קראפט להגשים את הדברים שהוא מאמין בהם היא ייחודית. כשהוא רוצה לעשות משהו, הוא עושה אותו. ראינו את זה עם הפטריוטס ורואים את זה גם עם הטיול הזה. שמענו על הפעם הראשונה שהטיול הזה קרה והבנו שזה יהיה משהו מיוחד".

עוד אמר מונטנה: "אני מניח שאנחנו מקבלים מהטיול הזה יותר מאשר נותנים. רובנו לומדים על ישראל, כי לא הכרנו אותה לפני. באנו לכאן במשימה מטעם הפוטבול, אבל ניקח איתנו הביתה הרבה יותר ממה שהבאנו איתנו. אני יודע שהפוטבול צומח כאן, ובמזרח הרחוק ובעוד מקומות. ברור שזה לא כמו הכדורגל, אבל אנשים מתרגלים לזה ולומדים את הכוח של המשחק, אז הם מתאהבים ונהנים ממנו".

על טום בריידי, שלאחרונה כינה את מונטנה 'הגדול מכולם', אמר קוורטרבק העבר של הניינרס: "אני מעריך את הדברים שטום אמר. המשחק כל הזמן משתנה. יש איתנו כאלה ששיחקו לפני וגם אז המשחק היה שונה. הם זכו באליפויות לפני שבכלל היו סופרבולים. טום הוא קוורטרבק ענק עם קריירה מדהימה. ברור שהוא הכי גדול בתקופה שלו, אבל קשה לעשות השוואות, כי אנחנו בדורות שונים של המשחק".

מגד גוזני

קראפט, שהביא לישראל לפני שנתיים משלחת ראשונה של חברי היכל התהילה וכעת שחזר את האירוע, אמר: "ילדים באמריקה היו מתים לקבל קבוצת שחקנים כזו, שבאה ורואה אותם משחקים. אלה הגדולים ביותר ששיחקו את המשחק במאה השנים שלו. עשינו דבר דומה לפני שנתיים והרבה שחקנים לדעתי פחדו לבוא, כי הם רואים דברים בחדשות. הבטחתי להם שאני בא, אז גם הם הגיעו. הרבה מהם אנשים רוחניים ורוצים ללמוד על ההיסטוריה של המדינה הזו וללכת במקום בו ישו הלך. השילוב בין שני הדברים האלה מרגש אותם מאוד. החלום הגדול שלי הוא לקרב אנשים מרקעים שונים, לגרום להם להבין ולהקשיב אחד לשני ולהבין את המשמעות האמיתית של הדת".

על ההשוואה בין מונטנה לבין הקוורטרבק שלו בפטריוטס, טום בריידי, אמר קראפט: "אני אוהב את ג'ו מונטנה, הוא עשה המון עבור המשחק והוא אגדה. אבל אני משוחד. אין כמו טום בריידי. מה שהוא עשה, וממשיך לעשות, זה מדהים. בתקופת עידן השכר, הוא מתעלה על כולם. הייתי אומר שג'ו מונטנה ממש לצדו ברשימת הגדולים".

ג'ים בראון, שהוביל את הבראונס לאליפות ב-1964 ונחשב לאחד הרצים האחוריים הגדולים אי פעם, אמר: "זו פעם שנייה שלי בישראל ואני מאוד שמח לחזור. זו מדינה נפלאה, האנשים נהדרים והאווירה טובה מאוד. כל השחקנים נרגשים להיות כאן ולהכיר את האנשים שבאו לראות אותנו. ההיסטוריה של המקום הזה מדהימה, כל מה שהמדינה הזו עברה עד שהיא הגיעה לכאן זה מיוחד. אני לא רוצה לעשות השוואות בין ה-NFL של היום לזו בה אני שיחקתי. יש היום שחקנים מצוינים, מהנים מאוד. הפוטבול התקדם וכל מה שסביבו גם התקדם. אני פשוט שמח שהייתי חלק מהליגה בתקופה שלי. הבראונס בונים את עצמם מחדש ואני מקווה שהעתיד יהיה ורוד. היה לנו דראפט טוב, ההנהלה מוכנה והיועץ שלה, אני, מוכן. הקאבלירס? לברון הוא השחקן הטוב בעולם כיום, אבל היה להם קשה מול הקבוצה האדירה של גולדן סטייט. נחכה לשנה הבאה".

רוברט קראפט עם חברי היכל התהילה של הפוטבול. מגד גוזני
ענקי המשחק/מגד גוזני

רוג'ר סטאובך, הקוורטרבק של דאלאס בשנות ה-70', שכונה "קפטן אמריקה", אמר: "אף פעם לא הייתי בישראל, אבל תמיד הייתי קשור אליה. מאוד התעניינתי במלחמת העולם השנייה ובשואה ותמכתי ביהודים בארצות הברית. אני גם מעורב בבניית מוזיאון השואה החדש שלנו בדאלאס וכולם שאלו אותי איך אף פעם לא ביקרתי בישראל. אז עכשיו אני כאן. זה ממש מיוחד, אשתי ואני רצינו מאוד להגיע. אנחנו כבר כמה ימים כאן ומקווים לראות הכל".

על הליגה של היום אמר סטאובך: "כדי להיות קוורטרבק היום כבר לא צריך להיות ענק, 1.80 מטר זה מספיק. אם אתה יודע לשחרר כדור מהר וחזק, אתה יכול לשחק בליגה. ההגנות הפכו לגדולות וחזקות יותר, אז המכות כואבות יותר. אני חושב שהייתי נהנה מהחוקים המודרניים, כי אהבתי לרוץ עם הכדור והיום לקוורטרבק יש יותר הזדמנויות לעשות את זה. לדאק פרסקוט הייתה עונה ראשונה נהדרת, הוא גרם לחברים לקבוצה להאמין בו ואני בטוח שהוא ימשיך להיות קוורטרבק איכותי, אבל דאלאס צריכה גם הגנה טובה, שלא ממש הייתה לה בעונה שעברה. אז נראה מה יהיה".

"האוטובוס ג'רום בטיס מיהר להתייצב על הקווים במהלך המשחק ולהדריך את הילדים ששיחקו: "זה מדהים. לראות פוטבול בישראל, לראות את הילדים כאן נהנים ואוהבים את המשחק. אנשים משחקים פוטבול בכל מקום ואפשר לראות את הריגוש מהמשחק. אני עדיין אוהב את המשחק. לצערי הזדקנתי ואני כבר לא יכול לשחק, אבל תמיד כיף לראות שיש דור חדש שממשיך את הדרך ורוצה לשחק ולהתחרות. להיות כאן זה משהו נהדר. לא ידעתי הרבה על ישראל, אבל אני רואה את הוייב פה, את האווירה, את התשוקה לחיים וזה חשוב לי. אני שמח שזכיתי להיות חלק מהמסע הזה".

עוד אמר בטיס: "התחלתי את הקריירה בראמס, בלוס אנג'לס ועכשיו הם חזרו. אני חושב שזה יכול להיות משהו חיובי, אבל הם חייבים למצוא דרך לנצח משחקים, אחרת הקהל בלוס אנג'לס יתהפך נגדם מהר מאוד. פיטסבורג? היא זכתה עכשיו באליפות ה-NHL, אז אני מאמין שהסטילרס הם הבאים בתור לתואר. זו תמיד הייתה 'עיר האלופים' ועכשיו הזמן של הסטילרס להראות שגם הם מסוגלים לעמוד באתגר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully