וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט השלימה 1:4 בסדרת הגמר וזכתה באליפות ה-NBA

הווריירס עם אליפות שנייה בשלוש עונות אחרי 120:129 בבית על קליבלנד במשחק 5, בעיקר בזכות ריצת 4:27 ברבע השני. קווין דוראנט שוב כיכב עם 39 נקודות והוכתר ל-MVP של הסדרה, סטפן קרי הוסיף 34. 41 של לברון ג'יימס לא הספיקו

עריכת וידאו: מתן חדד

גולדן סטייט זכתה הבוקר, אור ליום שלישי, באליפות ה-NBA, אחרי שגברה 120:129 במשחק 5 על קליבלנד והשלימה 1:4 בסדרת הגמר. עבור הווריירס מדובר באליפות חמישית בתולדות הפרנצ'ייז, שלישית באוקלנד ושנייה תוך שלוש שנים.

אחרי שטיפסו במהרה ליתרון 0:3 בסדרה, בזכות שתי הצגות ביתיות באורקל ארינה ועוד ניצחון דרמטי בקליבלנד, הווריירס הובסו במשחק 4, במה שהיה הפסד הפלייאוף הראשון שלהם ומנע מהם את האפשרות לסיים את הפוסט סיזן במאזן 0:16. הם השאירו את התבוסה הזו מאחוריהם והתייצבו חדים למשחק 5, אולם גם האלופה היוצאת סירבה להרים ידיים.

קליבלנד פתחה טוב, בעיקר בזכות לברון ג'יימס וקיירי אירווינג וכבר הובילה בשמונה הפרש בתחילת הרבע השני, אבל גם לגולדן סטייט יש שני כוכבי על וקווין דוראנט וסטפן קרי הובילו ריצת 4:27, שהקפיצה את הווריירס לפלוס 17 עוד לפני ההפסקה. ג'יי אר סמית' עזר להחזיר את קליבלנד למשחק, אך ל-MVP של סדרת הגמר מ-2015, אנדרה איגודלה, היה משחק נהדר והוא סייע לווריירס למצוא תשובות לכל ניסיון קאמבק. בסופו של דבר, לקאבלירס אזל הכוח וגולדן סטייט, קצת פחות משנה אחרי שהצליחה למשוך אליה את קווין דוראנט, עשתה את המצופה ממנה וחגגה אליפות.

עוד בנושא

דוראנט הוכתר ל-MVP: "אמרתי ללברון שעכשיו אנחנו תיקו"
לברון: "אישית עשיתי את הכל", לו: "בכינו בחדר ההלבשה"
הכי דומיננטיים שיש: מספרי העונה ההיסטורית של הווריירס

גולדן סטייט ווריירס אלופת ה-NBA 2017. רויטרס
טבעת שנייה בשלוש עונות לווריירס/רויטרס

רבע 1

כצפוי, המשחק התחיל בקצב מהיר וגרין קלע את השלשה הראשונה. קליי תפר עוד שלשה וקבע 4:9 ולאב צבר עבירה שנייה מהירה, אבל דווקא אז קליבלנד רצה 0:9 מהיר בעזרת לברון וקיירי והכריחה את קר לקחת פסק זמן, בקושי שלוש דקות מהפתיחה. לברון לא נרגע והגיע ל-12 נקודות, כמו כל הווריירס אחרי כמעט חצי רבע, בדרך ל-12:20 לקליבלנד. קרי נכנס למשחק והחזיר את הווריירס למינוס 2 בלבד, בעוד דוראנט צובר עבירה שנייה. לברון ירד לנוח ובמהרה, הווריירס עלו ליתרון עם שש קליעות עונשין, בעוד השופטים המשיכו לשרוק עבירות ללא הרף. אלא שהקאבס חזרו לעצמם ועם סל מטורף של קיירי ושלשה של סמית' סיימו את הרבע הראשון ביתרון 33:37. לברון וקיירי קלעו 12 כל אחד ברבע הראשון. מנגד, לקרי היו 12 ולדוראנט 8, אך גם שתי עבירות.

עוד באותו נושא

קווין דוראנט הוכתר כ-MVP של סדרת הגמר: "אמרתי ללברון, עכשיו אנחנו תיקו"

לכתבה המלאה
קווין דוראנט גולדן סטייט ווריירס. AP
KD היה אדיר כל הסדרה/AP
ג'יי אר סמית' קליבלנד קאבלירס מול דריימונד גרין גולדן סטייט ווריירס. AP
סמית' השיג את הנקודות שלו, למרות ההגנה של גרין/AP

רבע 2

התקפת הווריירס נתקעה בתחילת הרבע, לברון הטביע על הראש של דוראנט (שניצל מעבירה שלישית) וקר שוב לקח פסק זמן, הפעם ב-33:41 לקאבס. קליבלנד איבדה את הראש לכמה דקות ואיגודלה, עם הגנה גדולה ודאנק, החזיר את גולדן סטייט למשחק וצימק את ההפרש לשתי נקודות בלבד, 41:39, שמונה דקות להפסקה. בסופו של דבר, הדקות של דוראנט הגיעו ואחרי פתיחה של 2 מ-11 לשלוש לווריירס, KD צלף פעמיים מחוץ לקשת וקבע מהפך. עוד שלשה של קרי והריצה של הווריירס כבר על 2:15. השיטפון נמשך, קרי סיפק סל מדהים וסחט עבירה וזה כבר 43:54. הריצה של הווריירס כבר הגיעה ל-4:27 והפער זינק ל-15, במה שנראה כמו ההתחלה של הסוף. בשלב זה, קיירי ודייויד ווסט המצוין נאבקו על כדור, מה שהפך לעימות בין ווסט לטריסטן תומפסון, כאשר שחקן הווריירס ניצל מהרחקה. עד להפסקה, הקאבס עצרו מעט את הדימום ועם שתי שלשות של סמית', כולל אחת אדירה בסוף המחצית, להפסקה ירדו המארחים ביתרון 60:71.

דוראנט הוביל את הווריירס במחצית הראשונה עם 21 נקודות, בעוד קרי סיים עם 20. לברון עם 21 אצל הקאבס וקיירי עם 16. סמית' עם 13 נקודות, בעוד לאב עם 0.

קיירי אירווינג קליבלנד קאבלירס מול סטפן קרי גולדן סטייט ווריירס. AP
רבע שני חד צדדי. קרי מול קיירי/AP
לברון ג'יימס קליבלנד קאבלירס מול אנדרה איגודלה גולדן סטייט ווריירס. AP
איגודלה שם עין על לברון/AP

רבע 3

קליי פתח את המחצית השנייה עם צמד שלשות. מן העבר השני, לברון וסמית' הצליחו, כמעט לבדם, לצמק לשמונה הפרש, 79:71, מה שהוביל לפסק זמן, ארבע דקות מפתיחת הרבע. עוד סל קשה של טריסטן תומפסון ופתאום זה רק חמש הפרש. קליבלנד המשיכה להתקרב וצימקה ל-90:86 עם דקות מעולות של לברון, אבל דוראנט קלע שלשה גדולה. ההגנה של קליבלנד העלתה הילוך, אך פטריק מקאו קלע שני סלים יפים. הרבע השלישי הסתיים ב-93:98 לגולדן סטייט, שרחוקה 12 דקות מאליפות.

דוראנט מוביל את המארחים עם 28 נקודות, קרי עם 25 ואיגודלה על 13. בקליבלנד, לברון עם 27 ו-11 ריבאונדים, קיירי על 26 וסמית' נהדר עם 19. תומפסון קלע 15 עד כה ולאב רק 2.

דייויד ווסט גולדן סטייט ווריירס מתעמת עם טריסטן תומפסון קליבלנד קאבלירס. AP
רגע של עצבים בין ווסט לתומפסון/AP
דריימונד גרין גולדן סטייט ווריירס. AP
עושה הכל על המגרש. גרין/AP

רבע 4

איגודלה פתח את הרבע האחרון עם שלשה ועלה ל-16 אישיות, בעוד הקאבס לא מצליחים לייצר עצירות. דוראנט צלף עוד שלשה אדירה והעלה ל-98:106. לברון חזר מהמנוחה וקורבר סופסוף קלע שלשה, אבל הווריירס הגיבו עם שני אסיסטים נהדרים וההפרש חזר לעשר, 102:112, 7:42 לסיום. בכל פעם שהקאבס ניסו להתקרב, לווריירס היו תשובות וההפרש נותר דו ספרתי, עם פחות משש דקות על השעון. קרי צבר נקודות בקצב מסחרר, הקאבס איבדו את הראש וארבע דקות לסיום, זה הפך ל-108:122 וכנראה שזה סוף הסיפור. סמית' קלע עוד שלשה מופרעת וסחט עבירה, 113:124 לווריירס, קצת שלוש דקות לסיום. זה נגמר ב-120:129 לווריירס, שלקחו את הסדרה עם 1:4 וזכו באליפות שנייה בשלוש עונות.

קלעו לגולדן סטייט: קווין דוראנט 39 (7 ריב', 5 אס'), סטפן קרי 34, אנדרה איגודלה 20, קליי תומפסון 11, דריימונד גרין 10 (12 ריב'), פטריק מקאו 6, שון ליבינגסטון 5, דייויד ווסט 4, מאט בארנס וזאזה פאצ'וליה שיחקו ולא קלעו.

קלעו לקליבלנד: לברון ג'יימס 41 (13 ריב', 8 אס'), קיירי אירווינג 26, ג'יי אר סמית' 25, טריסטן תומפסון 15 (8 ריב'), קווין לאב 6 (10 ריב'), ריצ'רד ג'פרסון 4, קייל קורבר 3, דרון וויליאמס ואימן שאמפרט שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully