וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבושה של המרקר: פרסם טור סאטירי ככתבה אמיתית

6.6.2017 / 12:52

כתבת העיתון הכלכלי טלי חרותי-סובר פירסמה כתבה עם הכותרת "הבושה של הרווארד" - המבוססת על טור סאטירי שפורסם באקונומיסט. בינתיים בדה מרקר הספיקו להסיר את הכתבה מהאתר ואף פירסמו התנצלות בעיתון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק השבוע דיווחנו בוואלה ברנז'ה על תקלה בפס הייצור של הדפסת גיליון "ישראל היום" שגרמה לפאדיחה רצינית כאשר בעיתון הופיע עמוד שלם שכבר פורסם לפני שבועיים. אך מתברר שיש עיתון - הנחשב לרציני ומוערך - שעשה לאחרונה פאדיחה גדולה אף יותר, כאשר פרסם טור סאטירי ככתבה אמיתית ולגיטימית.

מדובר בכתבה שפורסמה ביום חמישי האחרון בדה מרקר. הכתבת טלי חרותי-סובר פירסמה כתבה עם הכותרת "הבושה של הרווארד: נחשף הסוד של ביה"ס למינהל עסקים המוביל בעולם". בכותרת המשנה נטען כי "מזכר פנימי שנשלח למרצים בבית הספר היוקרתי בעולם למינהל עסקים, חושף כמה נקודות תורפה בשיטת הלימוד המפורסמת של המוסד. בין השאר נטען כי מחקרים שמפרסם המוסד עשויים להיות מוטים על ידי אינטרסים של חברות המעורבות במימונם".

בפתיח הכתבה נכתב כי "מזכר סודי שהופץ בקרב בכירי בית הספר, חושף שלוש נקודות תורפה מביכות בשיטת הלימוד של המוסד היוקרתי, הכוללת שימוש במקרי מבחן עסקיים אמיתיים: ניגוד עניינים, מחסור בדור חדש של כוכבים, ומקורביזם — העלולים לפגוע במחקר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודעת התיקון/מערכת וואלה!, צילום מסך

אך מתברר שהכתבה מבוססת בכלל על טור סאטירי שפורסם ב-4 במאי באקונומיסט. בטור שפורסם בזמנו לא הופיע שם של כתב, והוא הופיע תחת הטור Schumpeter. כאשר ככל הנראה מדובר ביוזף שומפטר, כלכלן מפורסם ואיש מדע המדינה שלימד בהרווארד בשנות ה-30 וה-40 של המאה הקודמת, ונפטר בתחילת שנות ה-50. הכתבה של חרותי-סובר גם תורגמה מאנגלית בצורה לקויה, כך למשל הביטוי senior faculty members תורגם ל"חברי הפקולטה הבכירים" במקום ל"הסגל האקדמי הבכיר".

בינתיים הכתבה כבר הוסרה מאתר דה מרקר ולא ניתן להגיע אליה דרך גוגל, אך היא עדיין מופיעה באתר מאקו – לו יש שת"פ עם העיתון הכלכלי מקבוצת הארץ. בנוסף לכך, בדה מרקר אף פירסמו אתמול התנצלות שבה הודו בטעות וכי אכן מדובר בטור סאטירי.

זוהי אינה הפעם הראשונה שהעיתון נאלץ לפרסם הבהרה בעקבות פרסום של חרותי-סובר. כך למשל בינואר אשתקד פורסם בוואלה ברנז'ה כי המאבק בין ארגון נכי לצה"ל לעיתון הסתיים בהודעת הבהרה ותיקון טעויות ארוכה. זאת לאחר שהארגון הגיש תביעת דיבה על סך שלושה מיליון שקלים נגד דה מרקר וחרותי-סובר. התביעה הוגשה לבית המשפט לאחר שחרותי-סובר פרסמה טענות קשות על התנהלות בלתי תקינה בארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully