וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה בלונדון: המחבלים דרסו הולכי רגל בגשר, דקרו סועדים - וחוסלו

אחרי ששעטו לעבר עוברים ושבים בגשר לונדון, יצאו שלושת המחבלים למסע דקירות בהמשך הרחוב והגיעו עד למתחם מסעדות הומה אדם. כעבור שמונה דקות של טרור, הם חוסלו בידי המשטרה. "אנשים היו שרועים על הקרקע, זה היה נורא"

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: שניר דבוש

בתוך שלושה חודשים, חוותה לונדון פיגוע קטלני נוסף במרכז העיר, חמישה ימים בלבד לפני הבחירות לפרלמנט. למרות הגברת אמצעי הביטחון ברחבי הממלכה מאז הפיגוע הקטלני במנצ'סטר לפני כשבועיים הצליחו שלושת המחבלים הלילה (ראשון) לפגוע באנשים רבים בטרם נורו למוות בידי המשטרה.

המתקפה, שהחלה בסביבות השעה 22:08 לפי שעון מקומי, נפתחה בדריסת הולכי רגל בגשר לונדון. אחרי שפגעו במדרכה, הם יצאו מכלי הרכב המסחרי שבו נסעו, והחלו לדקור אנשים בסכינים. משם הם נמלטו במורד הרחוב אל מתחם האוכל "בורו מרקט", והמשיכו במסע הדקירות שלהם עד שחוסלו. לפחות שבעה בני אדם נהרגו ועוד 48 נוספים נפצעו, בהם שוטר באורח קשה.

עוד על הפיגוע בלונדון
מתקפת טרור בלונדון: שישה הרוגים ו-48 פצועים בפיגוע משולב
מחבל שנורה עם אפוד דמה: תיעוד מזירת המתקפה בלונדון

שוטרים ברחוב בלונדון לאחר הפיגוע המשולב בעיר 4 ביוני 2017. AP
שוטרים בזירת הפיגוע, הבוקר/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשאו חגורות נפץ דמה. אחד המחבלים לאחר שנורה למוות/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המסחרית הגיעה מגשר לונדון, ועברה בין הרמזורים ודהרה לעבר המדרכה", סיפר נהג מונית שהיה עד לפיגוע לרשת BBC. "היא פגעה באנשים רבים, ואז יצאו ממנה שלושה אנשים עם סכינים ארוכות, שהלכו לאורך רחוב בורו ודקרו אנשים".

מארק רוברטס, שהיה בגשר בזמן הפיגוע, סיפר לרויטרס כי הוא "קפא במקומו" מאחר שלא ידע מה לעשות. רוברטס, בן 53, סיפר כי הוא ראה לפחות שישה בני אדם שרועים על הקרקע לאחר פגיעת המסחרית. "זה היה מחריד", אמר. רובי, עד ראייה שהיה במונית באזור סמוך, סיפר ל-BBC כי "ראיתי בין 20 ל-30 בני אדם רצים בחזרה לפאב וחמש שניות לאחר מכן מסחרית לבנה גדולה שפוגעת במדרכה".

מבלים ב"בורו מרקט", העמוס במסעדות ובפאבים, סיפרו על הבהלה והחרדה שאחזה בנוכחים, אחרי שאנשים שנמלטו מהגשר מצאו את עצמם בזירת פיגוע חדשה. עד ראייה, שסירב להזדהות בשמו, סיפר לרויטרס כי המחבלים "פגעו באזעקה, ואז נוצר תור של אנשים שהלכו ליציאת החירום, ואז אנשים צרחו לעברם לחזור".

לפי המשטרה, חלפו שמונה דקות מאז שקיבלו את השיחה הראשונה על האירוע בגשר עד שחוסלו שלושת המחבלים, שזהותם עוד לא ידועה. הם נשאו חגורות נפץ, אך אלו התבררו כחגורות דמה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שום ארגון לא קיבל אחריות, אך תומכי "המדינה האסלאמית" (דאעש) חגגו את המתקפה ברשתות החברתיות. דאעש קיבל אחריות על הפיגוע במנצ'סטר בחודש שעבר, שבו נרצחו 22 בני אדם ונפצעו עוד עשרות, והבטיח לבצע פיגועים נוספים. המשטרה עצרה עד כה 17 חשודים במעורבות בפיגוע, שישה מהם כבר שוחררו, אך הבהירה כי ייתכן שלא לכדה עוד את כל המעורבים.

בעקבות המתקפה, הודיעה המפלגה השמרנית של ראש הממשלה תרזה מיי כי היא משעה את קמפיין הבחירות להיום. "נבחן את ההחלטה בהתאם להתפתחויות לאורך היום", מסר דובר מטעם מפלגת השלטון. בהמשך הצטרפו למהלך גם מפלגת הלייבור והמפלגה הסקוטית הלאומית.

מיי תכנס דיון ביטחוני בלונדון עם ראשי סוכנויות הביטחון, והיא עשויה להכריז על העלאת הכוננות במדינה לרמה "קריטית", הגבוהה ביותר, כפי שעשתה לאחר הפיגוע במנצ'סטר, אז נפרסו חיילים בערים הגדולות. בהמשך היום יתקיים מופע התרמה במנ'צסטר בהובלת הזמרת האמריקנית אריאנה גרנדה, שבמהלך הופעתה אירע הפיגוע בחודש שעבר. בעקבות המתקפה בלונדון, המשטרה פרסמה הוראות בטיחות לקראת האירוע.

(עדכון ראשון: 7:50)

שוטרים באזור גשר לונדון, בריטניה, אחרי המתקפה, 4 ביוני 2017. רויטרס
שוטרים באזור הפיגוע/רויטרס
שוטרים באזור גשר לונדון, בריטניה, אחרי המתקפה, 4 ביוני 2017. רויטרס
שוטרים באזור הפיגוע/רויטרס
מתקפת טרור בלונדון, בריטניה, 4 ביוני 2017. AP
מתקפת טרור בלונדון, בריטניה, 4 ביוני 2017/AP
המשטרה בבר בלונדון, מבקשת מהמבלים להיזהר 4 ביוני 2017. רויטרס
שוטרים בפאב מורים למבלים להסתתר/רויטרס
זירת אירוע דריסה בלונדון, בריטניה, 4 ביוני 2017. רויטרס
מבלים מתפנים מאזור הפיגוע/רויטרס
זירת אירוע דריסה בלונדון, בריטניה, 4 ביוני 2017. רויטרס
48 בני אדם נפצעו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully