וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא היה דבר כזה": עד כמה יפה היה השער של מריו מנדז'וקיץ'?

ג'רארד נפעם, ברשת נדהמים, ולמרות ההפסד, יש כאלה שבטוחים: גול המספרת של חלוץ יובנטוס הוא הגדול אי פעם במשחק גמר. האם הביצוע המרהיב עדיף על הוולה המפורסם של זינדין זידאן?

AP

בפעם השנייה בשלוש העונות האחרונות, החמישית ברציפות והשביעית בסך הכול - יובנטוס הפסידה בגמר ליגת האלופות - הפעם 4:1 לריאל מדריד. שער השוויון הפשוט מרהיב של מריו מנדז'וקיץ' עוד העניק לגברת הזקנה תקוות לגמר מוצלח, אך כריסטיאנו רונאלדו וחבריו הרימו הילוך במחצית השנייה וכבשו במהלכה שלושה שערים - בדיוק כמו שיובה ספגה כל העונה באלופות.

למרות ההפסד, יובנטוס לפחות יכולה להתנחם בכך שהשער שכבש מריו מנדז'וקיץ' עבורה כבר נחשב לאחד היפים שנכבשו אי פעם במשחק גמר, ואולי גם היפה ביותר שנכבש אי פעם בגמר ליגת האלופות. מה שמעצים עוד יותר את גול המספרת של הקרואטי היא העובדה שהכדור שהה באוויר במשך שבע שניות לפני שנכנס לרשת, במה שהחל עם כדור ארוך וקשתי של לאונרדו בונוצ'י ונמשך עם המשך מהאוויר של סנדרו, עד שהגיע למנדז'וקיץ'.

עוד בנושא

ריאל מדריד אלופת אירופה אחרי 1:4 על יובנטוס בגמר ליגת האלופות
כריסטיאנו רונאלדו לא מפסיק לשבור שיאים: מספרי הזכייה השנייה ברציפות של ריאל מדריד בליגת האלופות
כאוס בטורינו: אוהדי יובנטוס נסו על נפשם מחשש לפיגוע, כמה נפצעו
"מדהים! גמר נפלא": התגובות של ריאל מדריד לזכייה

שחקן יובנטוס מריו מנדז'וקיץ' כובש. רויטרס
וואו. המספרת של מנדז'וקיץ'/רויטרס

מיד לאחר השער החל ברשתות החברתיות ויכוח על מיקומו ההיסטורי ביחס לשערים מרהיבים אחרים שנכבשו במשחקי גמר. סטיבן ג'רארד וריו פרדיננד, שפרשנו את המשחק עבור רשת "סקיי" הבריטית, תפסו את הראש אחרי שהשער נכבש וג'רארד אמר ש"זה אחד השערים הכי יפים שראיתי, וכשזה מגיע במשחק כל כך חשוב...לא יודע אם היה דבר כזה". פרדיננד הוסיף ש"אני מבין שאנשים אומרים שהשוער היה יכול לעמוד במיקום טוב יותר ולעצור את זה, אבל אני חושב שבמקרה הזה פשוט צריך לתת למריו מנדז'וקיץ' ולשחקני יובנטוס את כל הקרדיט על טכניקה עילאית".

ב-ESPN הרכיבו רשימה של שערים זכורים נוספים שנכבשו בגמר ליגת האלופות. הראשון שקופץ לראש הוא כמובן הוולה המופלא של זינדין זידאן בגמר האלופות ב-2002, כשחקן ריאל מדריד מול באייר לברקוזן. שערים נוספים שהוזכרו: השער של הרנן קרספו (מילאן) בגמר 2005, השער של פבריציו רוואנלי (יובנטוס) ב-1996, של דייגו מיליטו (אינטר) ב-2010 ושל סטיב מקמנמן (ריאל מדריד) ב-2000.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
זינדין זידאן שחקן ריאל מדריד כובש את שער הניצחון מול באייר לברקוזן בגמר ליגת האלופות 15.5.2002. Luca Bruno, GettyImages
איזה ביצוע יותר יפה? זידאן כובש בגמר 2002/GettyImages, Luca Bruno

עוד כמה שערים זכורים במשחקי גמר ליגת האלופות

גמר 1987, רבאח מאז'ר מפורטו כובש בעקב מול באיירן

גמר 1961, זולטאן צ'יבור מברצלונה מצמק מול בנפיקה

רוד חוליט כובש מול סטיאווה בוקרשט, 1989

פיירינו פראטי (מילאן) כובש מול אייאקס, 1969

יחד עם זאת, ג'אנלואיג'י בופון שוב ירד מאוכזב מהבמה הגדולה מכולן בכדורגל האירופי, עם הפסדו השלישי בגמרים.

"זו אכזבה גדולה", הודה השוער האגדי, "כי חשבנו שעשינו כל מה שצריך כדי סוף סוף לנצח בגמר. הייתה לנו מחצית ראשונה מעולה וגרמנו לריאל מדריד בעיות גדולות, אז זה משאיר אותך פעור פה ובשוק כשהדברים אף פעם לא מסתדרים לטובתנו. זה מאכזב.

"חשבתי שהגישה שלנו במחצית הראשונה הייתה נהדרת, לא נתנו לריאל מדריד לייצר מצבים, ונלחמנו חזק. אולי רצנו קצת יותר מידי ולא ניצלנו מספיק את היתרון שלנו על כר הדשא. במחצית השנייה, האיכות והעוצמה שלהם, וגם ההרגל שלהם לנצח משחקים כאלה, היו ברורים. הם ניצחו בצדק".

מסימיליאנו אלגרי: "אני מאוד גאה בשחקנים על מה שהשיגו העונה. הגענו לפה כדי לזכות בגביע אבל לא הצלחנו. שיחקנו טוב מאוד במחצית הראשונה אך לא ניצלנו מצבים. ריאל מדריד הרימה את הקצב ולנו היום דקות קשות. ספגנו שער מכדור ששהוסט פנימה ואז ויתרנו פסיכולוגית. היינו צריכים להגיב ולהגן עם הציפורניים והשיניים, אבל זה עוד שלב שעלינו לעבור בעתיד, על מנת ללמוד מזה ולהתבגר.

"אפילו אם ריאל מדריד שיחקה מצוין במחצית השנייה ויש לה שחקנים נפלאים שיכולים שלנו את המשחק בכל רגע, השער השני הוציא לנו את הרוח מהמפרשים. החיים נותנים את ההזדמנות לנוסת שוב בעונה הבאה, אז נצטרך להירגע ולנתח במה אנחנו יכולים להשתפר כקבוצה, במשחק שלנו ומבחינה מנטלית".

נשיא יובנטוס, אנדרה אניילי: "אנחנו גאים במה שעשינו בשבע השנים האחרונות, בהן הצטרפנו לקבוצות הפאר באירופה. אני יכול רק לברך את הבחורים ולהגיד שמחזור לפה אפילו חזקים יותר בעונה הבאה. כולנו רוצים להתחזק, יום אחר יום, שבוע אחר שבוע, עונה אחרי עונה. אנחנו יודעים שעלינו לעשות יותר כדי להניך את הגביע הזה".

בופון חולף על פני הגביע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully