וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצעים חשאיים ובירה עם בן גוריון: הס?פ??ר של מנהיגי ישראל הלך לעולמו

30.5.2017 / 0:34

במשך שנים ארוכות התפקדו בכירי מערכת הביטחון וראשי ממשלות במספרתו הצנועה של שמואל ניסנוב בירושלים - והפכו לחבריו הקרובים. "כל מי שדיבר איתו התאהב בו מיד. לא היה אצלו דיסטנס - קודם כל להיות בן אדם", סיפר בנו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היחסים עם לקוחותיו הפכו ליחסי משפחה". ניסנוב ורבין/מערכת וואלה!, צילום מסך

הספר המיתולוגי של ראשי הממשלה ובכירי מערכת הביטחון, שמואל ניסנוב, הלך אתמול (שני) לעולמו בגיל 96. ניסנוב היה אחראי בין היתר על תספורותיהם של דוד בן גוריון, מנחם בגין, עזר ויצמן, שמעון פרס, משה דיין, חיים לסקוב ויצחק רבין - שפקדו את מספרתו במשך שנים רבות. מותו נקבע בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, לאחר שחלה החמרה במצבו הבריאותי. הוא הותיר אחריו ארבעה בנים ושלושה נכדים.

"כילד לא הבנתי מה עושים כל הרכבים המפוארים ומי האנשים החשובים שמגיעים אליו למספרה. כשהיו מגיעים אלינו, אבא היה מעלה את הנהגים הביתה ונותן להם לאכול ולשתות", נזכר בנו איתן בשגרה הייחודית של אביו. "לפעמים הוא היה נעלם לשבועות. לימים הבנו שכיוון שהיה לו סיווג ביטחוני גבוה במיוחד, הוא נהג להצטרף גם למבצעים חשאיים כדי לספר ולאפר סוכנים בשטחי אויב לפני יציאה למשימות סודיות".

לדבריו, "היחסים עם בן גוריון, ויצמן ובגין הפכו מהר מאוד מיחסי ספר-לקוח ליחסי משפחה וחברים. הוא היה הולך לשתות בירה עם בן גוריון לאחר שהיה מספר אותו, ויצמן ובגין נכחו באירועים משפחתיים שלנו ואף הוזמנו לטקס ההשבעה של ויצמן לנשיא".

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו: "לישראל אין צ'ק פתוח מטראמפ בהתנהלות עם הממשל"
בן שלוש נעדר במשך 24 שעות - ונמצא בריא ושלם ביער בטקסס
350 קלסרים ב-7 ארגזים: מסמכי העמותה של יפה דרעי במרכז החקירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפך לספר של בסיס הקריה. עם חיים לסקוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ניסנוב עלה ארצה עם אביו מבוכרה, שהייתה אז חלק מברית המועצות, כשהיה בן חמש לאחר שנודע למשפחה שבאזור ביתם צפויים פוגרומים אלימים נגד היהודים. מגיל צעיר הוא הלך לבית ספר בישראל ובמקביל החל לעבוד כעוזר ספר, שם למד את רזי המקצוע.

לימים התגייס ניסנוב לשירות קרבי בחטיבת גבעתי, ובמהלך מלחמת העצמאות נפצע באורך קשה ברגלו לאחר שנורה – והועבר למרפאה בבסיס תל השומר. באחד הימים כשהתגלח, פנו אליו כמה חיילים וביקשו שיגלח אותם גם. השמועה ש"מסתובב מישהו עם ידיים טובות" הגיעה למפקד הבסיס, והוא מונה לספר הראשי.

"אבא, שהיה ידוע מאוד בחום לבו וביכולות המהירה לפתח שיחה ולהתחבב על לקוחותיו, עבר לספר במספרה בבסיס הקריה, שם הוא כבר סיפר את הקצינים בכירים", סיפר בנו. לאחר שחרורו מצה"ל פתח ניסנוב מספרה בשכונת מעלות דפנה בירושלים, אליה בכירים בהנהגת המדינה המשיכו להגיע. "כל מי שדיבר איתו התאהב בו מיד ורכש את האמון שלו. אצלו לא היה דיסטנס - קודם כל להיות בן אדם".

(עדכון ראשון: 19:31)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא היה אצלו דיסטנס". ניסנוב וחיים בר לב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היה ידוע בחום ליבו". ניסנוב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully