וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות תיעוד האירוע: מפגין נגד הגיוס זוכה מתקיפת שוטרת

26.5.2017 / 14:30

בית משפט השלום זיכה חרדי שהואשם שהכה שוטרת במהלך הפגנה, וקבע שהשוטרים "לא אמרו אמת" בעדותם. "השוטרת הפילה את הנאשם", פסק השופט. המחשבה כיצד עלול היה המקרה להסתיים אלמלא הוצג הסרטון מדירה שינה מעיניי"

צלמים זמניים מורשים

בית משפט השלום בירושלים זיכה השבוע מפגין חרדי שהואשם בתקיפת שוטרת, תוך שהוא מותח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה וקובע כי שוטרים שהעידו בתיק שיקרו בעדותם. השופט ירון מינטקביץ' נעזר בסרטון האירוע, שהגיע לידי וואלה! NEWS, וקבע כי אלמלא הסרטון היה מגיע לידיו, ייתכן כי הנאשם היה מורשע.

סעיפי האישום שיוחסו למפגין היו תקיפת שוטרת בנסיבות מחמירות והמשך התפרעות לאחר הוראת התפזרות, במהלך הפגנה נגד גיוס חרדים בירושלים בחודש מרץ האחרון. בכתב האישום נכתב: "הנאשם קרב אל השוטרת שפינתה מפגינים שהיו שרועים על הארץ והיכה באגרופו בחוזקה מספר פעמים בפלג גופה העליון כשגבה מופנה אליו. ניסיונותיה של השוטרת להרחיקו ולהפסיק את התקיפה עלו בתוהו. שוטרים ששהו בקרבת השוטרת השתלטו על הנאשם ועצרו אותו.

השופט: "השוטרים שיקרו" מפגין חרדי זוכה מתקיפת שוטרת בזכות תיעוד האירוע. מערכת וואלה! NEWS
" לא היה צורך לחלץ את השוטרת". תיעוד האירוע, כפי שהוצג לבית המשפט/מערכת וואלה! NEWS

השופט מינטקביץ' זיכה לחלוטין את הנאשם, והצביע על שקרים וסתירות בעדותם של השוטרים: אחד השוטרים תיאר כי ראה בעיניו את המפגין "נותן לשוטרת אגרופים בחלק גופה העליון ובעיטות תוך שהיא מנסה להגן על עצמה", ואחר הוסיף כי "מעולם לא ראה חרדי מכה אישה באופן דומה". לאחר שצפה בסרטון, הגרסה רוככה: "אולי לא היו 40 בעיטות וסטירות, אבל היו שתיים". גם השוטרת עצמה טענה בתחילה כי קיבלה אגרופים בגב ונדחפה. לאחר שצפתה בסרטון אמרה כי היא "אינה זוכרת" את שאירע.

בסרטון האירוע ניתן לראות שהמפגין מסיט את ידה של השוטרת, וזאת, כפי שתיאר, כשביקש לעצור אותה לאחר שדחפה מפגין אחר. בנוסף, הוא הופל לרצפה על ידי השוטרת לאחר שנגע בה. "מיותר לציין כי אף אחד מהשוטרים לא חילץ השוטרת מידי הנאשם שכן לא היה צורך לחלצה", קבע השופט מינטקביץ'. "השוטרת היא שהפילה את הנאשם ארצה ורק אז הגיעו אליו השוטרים, הכו אותו ועצרו אותו".

השופט הוסיף כי "אין מנוס מהמסקנה הקשה אך המתבקשת כי עדויותיהם של חמשת השוטרים אינן אמת". הנאשם זוכה גם מעבירת התפרעות לאחר הוראת התפזרות, וזאת משום שגם נסיבות העבירה לא הוכחו על ידי הפרקליטות.

הפגנה של הפלג הירושלמי החרדי נגד גיוס לצה"ל בירושלים, 28 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
עו"ד הנאשם: "חבל שהשוטרים בחרו לשקר". הפגנת חרדים נגד גיוס לצה"ל/נועם מושקוביץ

אם לא די בכך, הרי שבסוף פסק דינו הורה השופט מינטקביץ' להעביר את פסק הדין למחלקה לחקירות שוטרים. "בתיק זה עמד הנאשם פני סיכון להיות מורשע בעבירה חמורה. למזלו הרב, האירוע תועד במצלמה על ידי אחד הנוכחים במקום. המחשבה כיצד עלול היה המקרה להסתיים אלמלא הוצג הסרטון מדירה שינה מעיני".

עו"ד נדב גדליהו, המייצג את הנאשם, מסר בתגובה: "בעקבות כתב האישום הנאשם נעצר למספר ימים ובהמשך שהה מספר חודשים במעצר בית מלא 24 שעות. חבל שהשוטרים בחרו לשקר במשטרה ובבית המשפט. אלמלא הסרטון יתכן והנאשם היה נידון לשנות מאסר. מדובר בהתנהלות חמורה ביותר. מאחורי ניהול התיק ותיעוד האירוע ואירועים נוספים כגון זה, עומד ארגון המנוהל על ידי הרב יצחק דוידוביץ הפועל רבות נגד אלימות שוטרים כלפי חרדים, ואנחנו נמשיך במאבק הזה על מנת שהאמת והצדק יצאו לאור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully