וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע העסקה הסעודית: טראמפ הבטיח לשמר "היתרון האיכותי" של ישראל

23.5.2017 / 22:37

הבית הלבן פרסם את נושאי השיחה בין הנשיא לראש הממשלה, ודיווח כי הובטח לנתניהו שישראל תשמור על היתרון האיכותי הצבאי שלה. בביקורו בערב הסעודית חתם טראמפ על הסכם סחר בנשק בהיקף של כ-110 מיליארד דולר

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הבטיח לשמר את עליונותה הצבאית של ישראל בפגישתו אתמול (שני) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו – כך נמסר הערב מהבית הלבן, לסיכום הביקור של טראמפ בארץ. "הנשיא הדגיש את המחויבות לבטחון ישראל, כולל שימור היתרון האיכותי הצבאי שלה", נכתב בהודעה.

הדברים נאמרו על רקע חתימת הסכם סחר בנשק בין ארצות הברית לערב הסעודית, שנחתם עם ביקורו של טראמפ בריאד, לפני הגעתו לארץ. היקף ההסכם נאמד בכ-110 מיליארד דולר, ובמרכזו עומדות הרכבת מסוקי "בלקהוק" והקמת מפעל של חברת "לוקהיד מרטין".

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במלון המלך דוד בירושלים 22 במאי 2017. קובי גדעון, לע"מ, עמוס בן גרשום, לע"מ., לשכת העיתונות הממשלתית
פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במלון המלך דוד בירושלים 22 במאי 2017/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון, לע"מ, עמוס בן גרשום, לע"מ.

בהודעת הבית הלבן נמסר עוד כי "שני המנהיגים הסכימו כי קיים יש צורך להתנגד לאיראן ולגרורותיה, בין היתר באמצעות בניית יכולות צבאיות חזקות, כדי לשמור על ישראל והאזור מפני התוקפנות האיראנית". נושאים נוספים שנדונו, על פי ההודעה, היו הקשר בין המדינות, המגעים מול הפלסטינים והאינטרסים המשותפים בין ישראל למדינות ערב. טראמפ בירך על החלטת הקבינט לאשר חבילת המחוות הכלכליות לפלסטינים.

בביקור אתמול אמר נתניהו לטראמפ: "לראשונה בחיי אני רואה תקווה אמיתית לשינוי. מנהיגי ערב שפגשת יכולים לעזור ליצור האווירה והתנאים לשלום מציאותי. כל אלה סימנים מצוינים בביקור ההיסטורי שלך".

טראמפ עצמו אמר על השגת השלום: "שמעתי שזו אחת מהעסקאות הקשות בעולם אבל אני מאמין שנגיע אליה. אני בטוח שיהיו לנו שיחות פוריות".

נתניהו וטראמפ בהצהרות בבית רוה"מ הערב 22 במאי 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
בירך על אישור המחוות הכלכליות בקבינט. טראמפ ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
קבלת הפנים לנשיא טראמפ בוועידת הפסגה, ריאד, 21 במאי 2017. רויטרס
טראמפ עם מלך ערב הסעודית סלמאן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully