וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה: בוטל צו המעצר נגד מייסד "ויקיליקס" ג'וליאן אסאנג'

התביעה במדינה הורתה על הפסקת החקירה בחשד לאונס נגד אסאנג', שקיבל מקלט בשגרירות אקוודור בלונדון. משטרת לונדון הבהירה: "הוא ייעצר אם יעזוב את השגרירות". עם זאת, לא ידוע אם ארה"ב ביקשה את הסגרתו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

התביעה בשבדיה הכריזה היום (שישי) על סגירת החקירה הראשונית נגד מייסד אתר ההדלפות "ויקיליקס" ג'וליאן אסאנג' ועל ביטול צו המעצר שהוצא נגדו בגין חשד לאונס. "התובעת הכללי מריאן ני החליטה היום להפסיק את החקירה הראשונית בנוגע לחשד לאונס במעורבותו של ג'וליאן אסאנג'", נמסר בהודעה רשמית.

אסאנג', בן 45, נמצא בשגרירות אקוודור בלונדון החל מ-19 ביוני 2012, שם קיבל מקלט מדיני בחמש השנים האחרונות. שבדיה ביקשה בעבר להסגיר לידיה את אסאנג', אזרח אוסטרלי, בגין החשד לאונס שאירע לכאורה בשנת 2010, ומשם הוא היה עשוי להיות מוסגר לידי ארצות הברית, שצפויה לבקש לשפוט אותו בגין חשיפת מסמכים מסווגים.

עוד בוואלה! NEWS:
רוחות הסערה לא מרעידות את הכיסא: הדרך הארוכה להדחת טראמפ
ניסה להשתיק עד: ההקלטה שמסבכת את נשיא ברזיל
איראן בוחרת נשיא: השופט שהוציא אלפים להורג נושף בעורפו של רוחאני

מייסד ויקיליקס ג'וליאן אסאנג', 19 במאי 2017. טוויטר, צילום מסך
תמונתו של אסאנג' שפורסמה היום בחשבון הטוויטר שלו/צילום מסך, טוויטר

בתחילת השנה הכריז אסאנג' כי הוא יסכים להסגיר את עצמו לידי ארצות הברית אם תשוחרר החיילת צ'לסי מנינג, שהדליפה גם היא מסמכים מסווגים והוטל עליה עונש מאסר של 35 שנים. היא שוחררה לבסוף השבוע, לאחר שהנשיא לשעבר ברק אובמה קיצר את עונשה. אולם עם שחרורה של מנינג, אסאנג' לא התייחס להכרזתו הקודמת ורק אמר כי הוא "לא יכול לחכות לפגוש אותה".

לפי שעה, לא ברור אם אסאנג' יעזוב את שגרירות אקוודור בלונדון, בין היתר בשל איומים על חייו. הוא הגיב לדיווחים על ביטול צו המעצר השבדי נגדו רק בפרסום תמונה בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, שבה הוא נראה מחויך למדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ג'וליאן אסאנג' לפני נאום לתקשורת משגרירות אקוואדור בלונדון, פברואר 2016. Tolga Akmen/Anadolu Agency, GettyImages
אסאנג' מתראיין לכלי התקשורת מחלון בניין השגרירות בלונדון/GettyImages, Tolga Akmen/Anadolu Agency

בחשבון הטוויטר של "ויקיליקס" נמסר כי "בריטניה מסרבת לאשר או להכחיש כי התקבל צו מעצר אמריקני עבור ג'וליאן אסאנג'". עם זאת, ממשטרת לונדון נמסר בהודעה רשמית כי הוצא נגדו צו מעצר מקומי, "בשל היעדרותו מבית המשפט ב-29 ביוני 2012". בהודעה הובהר כי הוא ייעצר אם יעזוב את השגרירות.

אדוארד סנודן, עובד הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) לשעבר שהדליף מסמכים מסווגים של המודיעין האמריקני נמלט בשנת 2013, אחרי שהואשם בהדלפה ובריגול, לרוסיה וביקש שם מקלט מדיני. צו מעצר אמריקני הוצא נגדו, אולם לפי שעה הרשויות במוסקבה לא צפויות להסגירו לידי וושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully