וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוננות סייבר מוגברת בתשתיות בישראל: טרם זוהה נזק במערכות

13.5.2017 / 14:09

שר האנרגיה יובל שטייניץ הכריז על כוננות מוגברת בתשתיות האנרגיה והמים של ישראל. במקביל, מסר ראש הרשות הלאומית להגנת הסייבר כי "רוב הארגונים לא פועלים בשבת, ולכן מערכות רבות אינן עובדות, אך אין זה אומר שלא תיתכן פגיעה מחר"

צילום: רויטרס

שר האנרגיה יובל שטייניץ הכריז היום (שבת) על כוננות סייבר מוגברת בתשתיות האנרגיה והמים של ישראל בשל מתקפת הסייבר שפגעה בתשתיות בכמעט מאה מדינות. ביממה האחרונה נערכו במשרד האנרגיה, בחברת חשמל, בתחנות הכוח ובתשתיות האנרגיה והמים, פעולות שנועדו לחזק את הגנת המחשוב ולהגביר את הכוננות בהתאמה למתאר התקיפות המאפיין את גל התקיפות הנוכחי בעולם.

פעולות אלו תואמו על ידי מרכז הסייבר של משרד האנרגיה, שהוקם לפני כשנה, בכדי להגן על תשתיות האנרגיה של ישראל מפני התקפות סייבר. מומחי סייבר ישראלים הזהירו ביממה האחרונה מפני פגיעת המתקפה בישראל עם חידוש שבוע העבודה מחר.

עוד בנושא:
לא ידוע מי אחראי למתקפת הסייבר: בעולם נאמד הנזק, ובישראל חוששים
מתקפת הסייבר הענקית: גם אתם בסכנה - עדכנו את ווינדוס עכשיו

חדר הבקרה של חברת החשמל, מחוז דן, מאי 2015. מגד גוזני
כוננות בחברת החשמל/מגד גוזני

ראש הרשות הלאומית להגנת הסייבר בוקי כרמלי מסר כי בישראל טרם זוהתה אינדיקציה של נזק במערכות פועלות. "מתחילת המתקפה הגלובלית הרשות להגנת הסייבר בישראל עומדת בקשר רציף עם רשויות הסייבר ברחבי העולם ועם גורמי ההנחיה הרלוונטיים במשק על מנת למזער נזק אפשרי כתוצאה מהמתקפה הגלובלית". לדבריו, הערכות מצב מתקיימות כל העת.

בשבוע החולף העבירה הרשות התרעות לגופי המשק ומעבירה בשעות אלה הנחיות נוספות לגופים השונים. עוד נמסר כי באתר הרשות יש הנחיות הגנה מעודכנות ועל כלל הארגונים במשק ליישמם לאלתר. בשל העובדה כי מרבית הארגונים לא פועלים בשבת, מערכות רבות אינן עובדות, אך אין זה אומר שלא תיתכן פגיעה מחר ועל כן ההיערכות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
השר יובל שטייניץ, נובמבר 2015. ראובן קסטרו
הורה על הגברת הכוננות. השר שטייניץ/ראובן קסטרו

שורה של מתקפות סייבר אירעה אתמול ברחבי העולם והשביתה ארגונים בבריטניה, איטליה, ספרד, פורטוגל, רוסיה, אוקראינה, ארצות הברית, טייוואן ומדינות נוספות. המתקפה, שהתמקדה תחילה ב-11 מדינות באירופה, התרחבה לאחר מכן ל-74 מדינות ברחבי העולם, ופגעה בין היתר בשירותי בריאות, תקשורת ומשלוחים. במרבית המתקפות נמסרה דרישת תשלום כופר במטבע המקוון ביטקוין. עדיין לא ברור אם המתקפות קשורות זו לזו, אך חברת האבטחה AVG פרסמה הודעה בחשבון הטוויטר שלה, לפיה זוהו כ-36 אלף ניסיונות תקיפה. על פי ההודעה, נקבע כי "מדובר במתקפת ענק".

שרי הכלכלה ונגידי הבנקים של שבע המדינות המתועשות החברות בפורום G7 צפויים להתחייב הערב, במהלך ועידתם בבארי, איטליה, למאבק משותף נגד איומי הסייבר. על פי טיוטת החלטה שהודלפה לסוכנות הידיעות רויטרס, השרים "מכירים בכך שתקריות בסייבר מהוות איום הולך וגדל לכלכלות שלנו, ובכך שנדרשת תגובה נרחבת מתאימה".

מתקפת הכופר, שנקראת WannaCry, עושה שימוש בכלי פריצה שפותחו בידי הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי (NSA) והודלפו. בין היתר, נפגעו חברת השילוח הבינלאומית FedEx, חברת הרכב הצרפתית רנו, ספקיות תקשורת בספרד ובפורטוגל, אוניברסיטאות ומוסדות חינוך בסין, משרדי ממשלה ובנקים ברוסיה, ויעדים רבים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully