וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אהפוך את צה"ל ליעיל יותר": אלוף כוכבי נכנס לתפקיד סגן הרמטכ"ל

11.5.2017 / 18:43

כוכבי, שסיים את כהונתו כמפקד פיקוד הצפון ונבחר לתפקיד סגן הרמטכ"ל בנובמבר, החליף בתפקיד את אלוף יאיר גולן, שכיהן בו שלוש שנים. איזנקוט בירך: "הוא מפקד מעולה, חד מחשבה ואיש מעשה"

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט וסגן הרמטכ"ל נכנס האלוף אביב כוכבי, 11 במאי 2017. דובר צה"ל
רמטכ"ל וסגנו. אלוף כוכבי/דובר צה"ל

אלוף אביב כוכבי מונה היום (חמישי) רשמית לתפקיד סגן הרמטכ"ל במקומו של אלוף יאיר גולן, שכיהן בו בשלוש השנים האחרונות. כוכבי כיהן עד לפני כחודשיים כמפקד פיקוד צפון, תפקיד שבו החליפו אלוף יואל סטריק. כוכבי, שמילא שורת תפקידים בכירים בצה"ל, הגיע לפיקוד הצפון לאחר ששימש כראש אמ"ן. בתפקידיו הקודמים פיקד בין היתר גם על חטיבת הצנחנים, עוצבת האש, אוגדת עזה וחטיבת המבצעים.

בנוסף לכך, הוענקו היום דרגות אלוף לתא"ל מוני כץ, שמונה למפקד מפקדת העומק, במקומו של אלוף במילואים טל רוסו, שכיהן שנתיים בתפקיד ופרש מהצבא בתום 39 שנות שירות. טקס חילופי התפקידים נערך בלשכתו של הרמטכ"ל גדי איזנקוט בבסיס הקריה בתל אביב בנוכחות שר הביטחון אביגדור ליברמן, חברי פורום המטה הכללי וקרוביהם של מקבלי הדרגות.

עוד בוואלה! NEWS
הנער שהוחזק בבידוד: הוציאו אותי לחצר אחת לשבועיים - לחצי שעה
שבועיים לבחירות בהסתדרות: הקרב על העובדים מעלה הילוך
ביטן שוב תוקף את התקשורת: "צוחקים על המשקל שלי". צפו

הרמטכ"ל רא"ל גדי איזנקוט וסגן הרמטכ"ל היוצא יאיר גולן, 11 במאי 2017. דובר צה"ל
מסיים את תפקידו במטכ"ל. אלוף יאיר גולן/דובר צה"ל

"המרכיב האנושי הוא החלק החשוב בצה"ל", אמר ליברמן בטקס, "וכשאני מסתכל על האנשים בחדר הזה, אני רגוע. למרכיב האנושי שנמצא כאן אין שום אנלוגיה בשום צבא אחר".

איזנקוט הודה לסגנו היוצא, גולן, שאותה כינה "התגלמות המפקד המקצועי, הסקרן, הענייני והאמיץ", וכן בירך את כוכבי על כניסתו לתפקיד. "מפקד מעולה, חד מחשבה, איש מחשבה ואיש מעשה. ראינו את זה לכל אורך התפקידים, הוא מגיע לתפקיד הזה בשל מאוד, אחרי שפיקד על פיקוד הצפון".

"אני מקבל עליי את התפקיד בהתרגשות, באחריות ובחרדת קודש", אמר כוכבי. "אני מבקש קודם כל להודות על האמון, אדוני שר הביטחון והרמטכ"ל, ואני אעשה כל מה שאני יכול כדי להמשיך להפוך את צה"ל לצבא יותר אפקטיבי, גם בלחימה וגם בשגרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully