וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים עוקצים את ליברמן: "הצעת חוק לתחבורה בשבת – פופוליסטית"

9.5.2017 / 0:25

ראשי יהדות התורה הגיבו בביטול ליוזמת החקיקה של ליברמן, שלפיה רשויות מקומיות יוכלו להתיר קווי תחבורה ציבורית בתחומן בהתאם לרצון התושבים. ח"כ גפני: "זה נוגד את ההסכמים הקואליציוניים, לא יקרה"

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

ראשי המפלגות החרדיות הגיבו אמש (שני) באדישות להצעת החוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת שמקדמים במפלגת "ישראל ביתנו", ושפורסמה לראשונה בוואלה! NEWS. לטענתם, המהלך חסר סיכוי מעשי, ובכל מקרה לא יהיו שותפים לקואליציה שתאשר זאת.

"זו הצעת חוק שפוגעת בשבת ונוגדת את ההסכם הקואליציוני, שכל הסיעות בקואליציה חתומות עליו", אמר שר הבריאות יעקב ליצמן. "לפי ההסכם, כל שינוי בסטטוס קוו מחייב דיון, וכמובן שלא נאפשר קידום הצעת חוק כזו. נבקש להוריד אותה בדיוני הקואליציה, שכן זה הסיכום שיש לנו".

לקריאה נוספת:
דרעי פנה למנדלבליט: "החלטת בג"ץ על השבת משנה סדרי עולם"
וואלה, הבנתי: למה אין תחבורה ציבורית בשבת?

אביגדור ליברמן ואריה דרעי במליאת הכנסת בדיון על אישור התקציב. נועם מושקוביץ
"הוא מנסה להגיב להיחלשותו בסקרים". ליברמן, דרעי וליצמן בכנסת/נועם מושקוביץ

ח"כ משה גפני, עמיתו למפלגת יהדות התורה, עקץ את שר הביטחון אביגדור ליברמן, שמוביל את הצעת החוק. "אם הייתי יודע שבקואליציה רוצים להתיר תחבורה ציבורית בשבת, הייתי חותם עם המחנה הציוני", אמר. "זה מפר את ההסכם על כל ההשלכות הנובעות מכך. זה לא יקרה בסופו של דבר. ליברמן צריך לכבד את ההסכם הקואליציוני כמו שאנחנו מכבדים גם כשלא נוח לנו". לדבריו, "אני מתרגש בכל פעם שיהודי מדבר על חילול שבת, אבל כל דבר שאצטרך לעשות כחבר כנסת - אעשה".

גפני המשיך להתעקש כי הצעת החוק שיקדם נגד פתיחת מרכולים בשבת ברחבי הארץ תכלול גם את תל אביב, שבג"ץ התיר כי ייפתחו בתחומה 164 מרכולים ופיצוציות בשבת בהחלטתו בחודש שעבר. "או שזה יהיה בהחלטת בג"ץ חדשה, או בהצעת חוק שאנחנו נוביל. תל אביב לא תופקר".

גורם בכיר ביהדות התורה הוסיף בשיחה לוואלה! NEWS כי "מדובר בצעד פופוליסטי שאין לו אחיזה במציאות. ליברמן מרגיש צורך לעשות מהלך כזה כתוצאה מהיחלשות מפלגתו בסקרים רק כדי להוכיח שהוא לא נגרר לדרישות החרדים בסוגיית השבת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
פעילים מפגינים למען הפעלת אוטובוסים בשבת, אפריל 2015. דף הפייסבוק 24/7,
"זה לא יקרה". הפגנה למען תחבורה ציבורית בשבת/דף הפייסבוק 24/7

ח"כ פרופ' מנואל טרכטנברג (המחנה הציוני) הגיב גם הוא בביטול ליוזמת החקיקה, ואמר כי נדרש שינוי רחב יותר. "מפלגות הקואליציה נוהגות באופן סקטוריאלי, ואינן מחפשות פתרון רחב וממשי לסוגיית השבת, אלא רק 'להתקזז' אחת עם השנייה ולהשיב ביוזמות חקיקה על יוזמות חקיקה. לממשלה יש הזדמנות ליצור הסכמה רחבה ביותר, וזאת על ידי הצעת החוק שלי ושל שותפיי מיקי זוהר, רחל עזריה ואלעזר שטרן (מהליכוד, כולנו ויש עתיד, בהתאמה, י"א). אני קורא לראשי מפלגות הקואליציה לגלות אחריות לאומית, ולהפסיק להשתמש בשבת ככלי ניגוח למשברים פוליטיים מזדמנים".

מנגד, מיקי גיצין, מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", בירך על הצעת ליברמן. "זו יוזמה מתבקשת כל כך וחברתית מהמעלה הראשונה, להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. במשך שנים אנו מציעים את מתווה קביעת אופי השבת ברמה המקומית ולפי רצון התושבים, שאמנם לא יהפוך את השבת ליום חול אבל כן ייתן מענה מאוזן לצרכיהם של ציבורים שלמים בחברה הישראלית".

הצעת החוק: רשויות מקומיות יקבעו אם להפעיל תחבורה ציבורית בשבת

כפי שפורסם מוקדם יותר אתמול, מפלגתו של ליברמן מאותתת לחרדים על כוונותיה במושב הקיץ. חברי הכנסת עודד פורר ויוליה מילנובסקי הניחו אתמול על שולחן הכנסת הצעת חוק להפעלת תחבורה ציבורית בשבת. לפי ההצעה, רשויות מקומיות יהיו רשאיות להפעיל בשבת קווי תחבורה ציבורית בתחומיהן, והחלטותיהן יהיו "בהתאם למסקנות מסקר תושבים שייערך על פי חלוקתם לשכונות". עוד קובעת הצעת החוק כי התשלום עבור נסיעות בשבת בהסעות ציבוריות יתבצע באמצעות כרטיס מגנטי בלבד.

בישיבת הסיעה אתמול אמר ליברמן כי דרישת החרדים לבטל את החלטת בג"ץ המתירה את פתיחת העסקים בתל אביב בשבת היא "צעד מיותר לגמרי". ליברמן התנגד גם לכל שינוי, ובכלל זה חקיקה שתגביל את הרשויות המקומיות להחליט על פעילות או אי פעילות בשבת. "אנחנו חיים בסטטוס קוו שהתגבש במשך שנים רבות, ואין סיבה שהשלטון המרכזי ייכנס לנעליו של שלטון מקומי - שיודע איך להתנהל בעצמו".

(עדכון ראשון: 21:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully