וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 20 זכה במכרז ערוץ הכנסת

4.5.2017 / 15:14

בתום מכרז שנמשך מספר חודשים, שקדם לו הליך חקיקה ארוך, מועצת הכבלים והלוויין בחרה בערוץ 20 כמפעיל הבא של ערוץ הכנסת. הזוכה יפעיל את הערוץ למשך 10 שנים. גורם בחדשות 2, שהפעילה את הערוץ עד כה: "ייתכן שנעתור לבג"ץ"

ערוץ 20. ברני ארדוב
ערוץ 20/ברני ארדוב

בתום מכרז שנמשך מספר חודשים, שקדם לו הליך חקיקה ארוך, מועצת הכבלים והלוויין בחרה בערוץ 20 כמפעיל הבא של ערוץ הכנסת. הזוכה יפעיל את הערוץ למשך 10 שנים - והמפעיל הנוכחי, חדשות 2, יסיים את הפעלת ערוץ הכנסת עם סיום מושב האביב. ערוץ 20 יחל בהכנות לקראת העלייה לאוויר, בחודש יולי, ובמקביל יפעל להקמת אתר אינטרנט לערוץ.

המכרז נסגר בתחילת פברואר, כאשר קדמו לו היערכות של מספר כלי תקשורת, וביניהם יס וידיעות אחרונות, אך לקו הגמר הגיעו 4 קבוצות: חדשות 2, RGE, ערוץ 20 וקבוצה נוספת הכוללת את רם בליניקוב, תיא תקשורת ויסמין טיוי. ההצעה הזוכה זכתה ל-930 נקודות (מתוך 1,000 אפשריות), הצעת RGE זכתה ל-822 נקודות, הצעת חדשות 2 זכתה ל-814 נקודות ושידורי העם, 751 נקודות. תקציב הערוץ החדש יעמוד על כ-25 מיליון שקל, קצת יותר מהתקציב של הערוץ הנוכחי שעמד על 23 מיליון שקל.

באוגוסט האחרון אושר סופית חוק ערוץ הכנסת, שתוקן בעקבות המלצות ועדת פריש. בין היתר התיקון כולל הרחבת שידורי ערוץ הכנסת גם לשידורים באתר אינטרנט ייעודי, שבו ישודרו ישיבות ממליאת הכנסת ומהוועדות. עוד נקבע כי בעת צילום ושידור ישיבות מליאת הכנסת, הערוץ יצלם את מי שקיבל רשות דיבור, אך אין בהוראה זו למנוע ממנו לשדר במקביל התרחשויות אחרות במליאה.

הסעיף המדובר ביותר בתיקון היה סעיף הביזוי – לפיו על הערוץ אסור לבזות את הכנסת. לבסוף הסעיף רוכך ונקבע כי "הגוף המשדר יבטיח כי התוכן שישדר יהיה אמין, הוגן ומקצועי, תוך נאמנות לאמת העובדתית ולחובת הדיווח לציבור".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדובר בערוץ שלא עומד במחוייבות שלו. הפוליטיקה ניצחה"

בשבוע שעבר הודיעה מועצת הכבלים והלוויין לבג"ץ כי חברת המועצה נעמי שחורי לא תשתתף עוד בישיבות המועצה בעניין המכרז על ערוץ הכנסת. זאת בעקבות עתירה שהוגשה על ידי האגודה לזכות הציבור לדעת, עליה פורסם בוואלה ברנז'ה, שבה נטען כי שחורי מצויה בניגוד עניינים בשל העובדה שהיא נשואה לכתריאל שחורי, המכהן כמנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי. במכרז מתמודדות בין היתר חדשות 2 (בבעלות רשת וקשת) ו-RGE (בעלת ערוץ 10). ערוצים 2 ו-10 השקיעו בשנים האחרונות למעלה מ-11 מיליון שקל בהפקות הקרן.

בעתירה נטען כי קיים חשש מהותי להשפעה לא הוגנת במכרז, אם תחליט אחת הזכייניות להגדיל משמעותית את השקעתה בסרטי הקרן, באופן שישפיע לטובה על בעלה של שחורי. בנוסף לכך, העתירה קובלת גם נגד ניגודי עניינים נוספים שבהם מצויה שחורי בכהונתה במועצה, ובאגודה מוסרים כי העתירה שהוגשה לא תימשך כל עוד שחורי תמשיך לכהן במועצה.

באופן צפוי, לא כולם מברכים על הזכייה של ערוץ 20 במכרז. גורם בכיר בתעשייה אמר לוואלה ברנז'ה כי "מדובר בערוץ שלא עומד במחוייבות שלו - שהתחיל בכלל כערוץ מורשת - וקיבל מספר קנסות מהרגולטור. הפוליטיקה ניצחה".

בחדשות 2 אף לא פוסלים פנייה להליך משפטי. גורם בחדשות 2 אמר לוואלה ברנז'ה כי "ייתכן שנעתור לבג"ץ". מחברת החדשות נמסר בתגובה באופן רשמי: "לאור פרסומים על זכיית ערוץ 20 במכרז להפעלת ערוץ הכנסת אנו ממתינים לקבלת ההודעה הרשמית. עם קבלתה, בכוונתנו לבחון את ההצעה הזוכה ואת כל הליכי המכרז שהתקיימו ולשקול את צעדינו. אנו גאים בערוץ הכנסת המצטיין שהפעלנו ב-12 השנים האחרונות ובעובדיו המסורים".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"לא ברור כיצד מעניקה מועצת הכבלים והלוויין פרס לערוץ 20"

ח"כ פריג': "אפשר להכריז היום על מותו של ערוץ הכנסת ועל הקמתו של ערוץ הימין בכנסת. כמו שבמקום "ערוץ מורשת", קיבלנו ערוץ ימין קיצוני שמפאר את אלאור אזריה ומרשה לעצמו לפרסם בעמוד הפייסבוק שלו התקפות אישות על נשיא המדינה"

הרב גלעד קריב, מהתנועה הרפורמית, מסר: "ערוץ 20 מפר ברגל גסה את תנאי הזיכיון שלו בכל הנוגע לייצוג המתבקש של מגוון הזרמים, הקהילות והחוגים בעם היהודי ובציבור הישראלי. במצב העניינים הזה לא ברור כיצד מעניקה מועצת הכבלים והלוויין פרס לערוץ בדמות שידורי ערוץ הכנסת, שחייבים להתבסס על פלורליזם, ריבוי דעות וטיפוח סובלנות". יש לציין כי התנועה הרפורמית מתכוונת לעתור בקרוב לבג"ץ בנושא הפרת תנאי הרישיון של ערוץ 20.

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) מסר: "אפשר להכריז היום על מותו של ערוץ הכנסת ועל הקמתו של ערוץ הימין בכנסת. כמו שבמקום "ערוץ מורשת", קיבלנו ערוץ ימין קיצוני שמפאר את אלאור אזריה ומרשה לעצמו לפרסם בעמוד הפייסבוק שלו התקפות אישות על נשיא המדינה. כך במקום ערוץ שאמור לשקף את מגוון הדעות בכנסת, נקבל את ערוץ הליכוד והבית היהודי. זו היתה המטרה שעל מי שבחרו בערוץ 20, על מנת שינהל את ערוץ הכנסת. הם ביקשו להפוך את הערוץ הכנסת לערוץ השלטון. ערוץ שאומר מה שהשלטון רוצה ומשתיק את מי שהשלטון רוצה להשתיק".

יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי שגב, מסרה: "בחירת הזוכה היום מסיימת כמעט שנה תמימה בה המועצה השקיעה את כל כולה במכרז בשל נסיבות שנוצרו שלא בשליטתה. למרות זאת, המכרז התנהל על פי הסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר, ועדות לכך היא הרמה הגבוהה של ההצעות שהתקבלו. המועצה בחרה בהצעה הטובה ביותר, ואני מאחלת הצלחה רבה לזוכה בהפעלת הערוץ – ערוץ החיוני לדמוקרטיה ולהשקפת הפרלמנט לציבור.

"אני מבקשת להודות לצוות התיאום של הכנסת, בראשות המנכ"ל אלברט סחרוביץ', על שיתוף הפעולה והמקצועיות בעבודה מול המועצה. אני מודה מעומק ליבי לצוות המקצועי של המועצה, שעשה ימים כלילות להצלחת המכרז. במשך חודשים ארוכים עובדי המועצה השקיעו את מיטב זמנם ומרצם למכרז, ועמדו בלוח הזמנים שנראה בלתי אפשרי. עובדי המועצה והמנהלת מהווים דוגמא לעובדי מדינה מסורים, המהווים משרתים נאמנים של הציבור. אני גאה בהם וכך צריכים להיות גם הצופים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully