וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה ליועמ"ש: פתח בחקירה נגד יש עתיד בחשד לקניית קולות בבחירות

4.5.2017 / 10:20

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש מהליכוד, דרש ממנדלבליט לפתוח בחקירה פלילית בהמשך לקנס של עשרות אלפי שקלים שהוטל על המפלגה לאחר שנמצא כי השתמשה בפרטים של ניצולי שואה ללא הסכמתם. לדבריו, "קיים חשש כבד למעשה בלתי חוקי וחמור במיוחד". יש עתיד: "תקלה חד פעמית"

"יש עתיד": יאיר לפיד מציג את הנבחרת, ינואר 2015. ראובן קסטרו
"המפלגה ניצלה אוכלוסייה מוחלשת". לפיד בקמפיין בחירות, 2015/ראובן קסטרו

יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש (הליכוד) פנה היום (חמישי) ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה להורות על פתיחה בחקירה פלילית נגד מפלגת יש עתיד בשל "חשש למעורבותה בקניית קולות בבחירות 2015". הפנייה של קיש באה על רקע החלטת הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע (רמו"ט) במשרד המשפטים לקנוס את המפלגה ב-40 אלף שקלים לאחר שקבעה כי השתמשה בניגוד לחוק במאגר מידע של ניצולי שואה למטרת תעמולה לקראת הבחירות לכנסת ה-20.

"יש לבדוק לעומק מעורבות בקניית קולות של ניצולי השואה על ידי מפלגת יש עתיד", אמר קיש. "על כן, אני קורא לך להורות על חקירה שתבדוק את הנושא, מעבר לחקירה בגינה נקנסה המפלגה". קיש הוסיף בפנייתו כי "מעבר לעובדה שמדובר בניצול של אוכלוסייה חלשה אותה מתיימרת המפלגה לייצג, עולה חשש כבד למעשה בלתי חוקי וחמור במיוחד".

רמו"ט הודיעה אתמול למפלגת יש עתיד, לעמותת "מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל" וליו"ר העמותה, קולט אביטל, שנמצא כי ביצעו הפרות לפי חוק הגנת הפרטיות, וכי הוטלו עליהם קנסות בסך כולל של 55 אלף שקלים.

לקריאה נוספת:
הכנסת תדון ב"השתלטות רה"מ על התקשורת" – יש עתיד סירבה לחתום
סקר: סער בראש הליכוד גורף יותר מנדטים מנתניהו, יש עתיד מתחזקת
יאיר לפיד: "המערכת הפוליטית מתעסקת רק בעצמה ובמשחקים פנימיים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חשש למעשה לא חוקי". ח"כ קיש/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי ממצאי חקירה שערכה הרשות, אביטל העבירה ליו"ר מטה יש עתיד, לבקשתו, קבצים הכוללים רשומות שמכילות מידע אישי רגיש ומזוהה על ניצולי שואה. זאת, ללא הסכמה מפורשת של הניצולים, תוך פגיעה בפרטיות. בהמשך, המפלגה השתמשה במידע לצורכי תעמולה ולשם פניות בדיוור ישיר לניצולי שואה לקראת הבחירות שנערכו לפני שלוש שנים.

במפלגה התייחסו אתמול להחלטה במשרד המשפטים ומסרו: "יש עתיד חרטה על דגלה את השמירה על הוראות החוק ועמידה בכל כללי מנהל תקין. מדובר בתקלה חד פעמית שנעשתה בזמן מערכת בחירות, בתום לב וללא ידיעה שהעניין אינו תקין. מדובר בפעם ראשונה שהמפלגה חורגת מהוראות החוק ואנחנו לוקחים על עצמנו אחריות מלאה על התקלה ופועלים כדי שהדבר לא יקרה שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully