וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי לשעבר יונה מצגר נכנס לכלא מעשיהו לשלוש שנות מאסר וחצי

1.5.2017 / 8:57

מצגר החל לשאת בעונשו בכלא שברמלה, לאחר שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של שוחד, מרמה והעלמת מס. בית המשפט קיבל את ערעור הרב, שביקש לקצר את עונש המאסר מארבע שנים וחצי לעונש שנקבע בהסדר הטיעון המקורי

צילום: מאצ'י הוף

הרב הראשי לישראל לשעבר יונה מצגר החל הבוקר (שני) לשאת בעונשו בכלא מעשיהו שברמלה. מצגר הורשע במסגרת הסדר טיעון בחודש ינואר בעבירות של שוחד, מרמה והעלמת מס ונידון לארבע שנות מאסר וחצי. מצגר הפך לאסיר ה-14 באגף 10, שבו מוחזק גם ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהורשע אף הוא בעבירות שחיתות. אסיר נוסף ב"אגף ה-VIP" של הכלא הוא יו"ר בנק הפועלים לשעבר דני דנקנר, שצפוי להשתחרר בעוד שבוע.

אתמול קיבל בית המשפט העליון את ערעור הרב הראשי לשעבר שביקש לקצר את עונש המאסר מארבע שנים וחצי לשלוש שנים וחצי, כפי שנקבע בהסדר הטיעון המקורי שאליו הגיע עם פרקליטות המדינה. שופטי העליון הפכו את החלטת המחוזי וקיבלו את הערעור פה אחד.

עוד בוואלה! NEWS:
ערעורו של הרב מצגר התקבל: עונשו קוצר בשנה - יישא 3.5 שנות מאסר
המדינה: תומכים בערעור מצגר, טעינו בהצגת הסדר הטיעון
הרב הראשי לשעבר יונה מצגר הודה והורשע בשוחד במסגרת הסדר טיעון

מצגר נכנס לרצות את עונשו בכלא מעשיהו 1 מאי 2017. מאצ'י הוף
מצגר נכנס לכלא מעשיהו, הבוקר/מאצ'י הוף

לפני כשלושה חודשים דחה בית המשפט המחוזי בירושלים את הסדר הטיעון שהושג בעניינו של הרב הראשי לשעבר, והחמיר בעונשו. באי כוחו של מצגר, עורכי הדין טל גבאי ויהודה פריד, ערערו על ההחלטה, ובמהלך הדיונים גם הפרקליטות הביעה תמיכה בערעור.

שופטי העליון עוזי פוגלמן, דפנה ברק-ארז ונעם סולברג היו תמימי דעים והחליטו לבטל את התוספת של שנה לתקופת המאסר שנגזרה על מצגר. הם התייחסו בהחלטתם, בין היתר, לקשיים ראייתיים בגיבוש התיק, שהיו גורם מרכזי בהגעה להסדר הטיעון. הפרקליטות לא הציגה זאת בפני בית המשפט המחוזי, אולם תיקנה זאת בדיונים בעליון.

כמו כן, שופטי העליון דנו בכך שמצגר לא הביע חרטה בפני בית המשפט המחוזי. פוגלמן כתב בהחלטתו כי "אין בעובדה שהמערער לא נשא דברים כדי ללמד, לבדה באופן בלעדי ומתחייב, על היעדרה של חרטה". השופטים הסתפקו, בהקשר זה, בחתימתו של מצגר על הסדר הטיעון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את הרב יונה מצגר. טל אנגלנדר
שלוש שנות מאסר וחצי. מצגר/טל אנגלנדר

השופטת ברק-ארז התייחסה בדבריה בפסק הדין לחומרת מעשיו של מצגר. "ההחלטה אינה גורעת כמלוא הנימה מן הגינוי החריף למעשים המכוערים שבהם הורשע המערער", הבהירה. "לא ניתן להפריז בחומרתן של העבירות שבהן כשל המערער תוך ניצול של מעמדו הרם – עבירות על טוהר המידות, שפגעו בערך של יושרה בחיים הציבוריים בכלל ובמעמדה של הרבנות הראשית בפרט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully