וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפאל: מטפס הרים מפורסם נפל אל מותו בניסיון לכבוש את האוורסט

1.5.2017 / 7:32

אולי שטק השוויצרי התכונן להעפיל להר הגבוה ביותר בעולם בפעם השנייה בחייו, אך צנח מפסגה נמוכה באזור. הוא זכה בשורת פרסים על הישגיו ובשנה שעברה איתר את גופותיהם של שני מטפסים שנעדרו עשרות שנים

אולי סטק, מטפס הרים שווצירי, 2016. רויטרס
לא שרד את הנפילה. שטק, בשנה שעברה/רויטרס

אולי שטק, מטפס הרים שווצרי בעל שם עולמי, נהרג אתמול (ראשון) במהלך הכנות לטיפוס על הר האוורסט בנפאל, הגבוה ביותר בעולם. לפי גורמים רשמיים, זהו מקרה המוות הראשון בעונת הטיפוס הנוכחית. לפי החברה שארגנה את המסלול של סטק בן ה-40, הוא נפל מהר נופטסה, פסגה קטנה יותר באזור.

שטק ביצע חניית שהייה לצורכי הסתגלות לתנאי האקלים לקראת הניסיון לטפס על האוורסט, דרך "ווסט רידג'", המסלול הפחות נפוץ לטיפוס על ההר הגבוה ביותר בעולם. "גופתו אותרה והושבה לקטמנדו", נמסר מהחברה שארגנה את המסלול. סטק כבר השלים בעבר את היעד, כשהגיע לפסגת ההר ב-2012.

המטפס השוויצרי העפיל פעמים רבות לפסגת האנפורנה שבמערב נפאל, כמו גם לפסגות אחרות בגובה של 8,000 מטר, וזכה בכמה פרסים על הישגיו. ב-2013 הוא היה מעורב יחד עם עוד שני מטפסים אירופים בתגרה עם מדריכים מקומיים, תקרית שאילצה אותם לרדת מההר.

בשנה שעברה שטק ומטפס גרמני גילו את גופותיהם של שני מטפסים אמריקנים מפורסמים, אלכס לואו ודייוויד ברידג'ס, שנקברו תחת מפולת שלגים בשישפנגמה, ההר ה-14 בגובהו בעולם.

עוד בוואלה! NEWS בעולם:
טראמפ מחמיא לדיקטטור הצפון קוריאני: "ברור שהוא חכם"
שבוע לבחירות בצרפת: לה פן ומקרון ביקרו באנדרטות לזכר השואה
חיסול מסתורי: איל תקשורת איראני שהתנגד למשטר נורה למוות באיסטנבול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully