וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ באירוע של מוזיאון השואה: "הכחשת הזוועה היא עוד צורה של אנטישמיות"

25.4.2017 / 18:43

נשיא ארה"ב נשא דברים באירוע של מוזיאון השואה בוושינגטון, ואמר כי "ישראל היא עדות לחוזק של העם היהודי. כנשיא ארצות הברית, תמיד אעמוד לצד העם היהודי". טראמפ אף ציין כי מדובר ביום הזיכרון הראשון לאחר מות הסופר אלי ויזל: "מלאך שעבר גיהינום"

רויטרס

(בווידאו: נאום טראמפ ביום השואה, אתמול)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשא היום (שלישי) דברים באירוע של מוזיאון השואה בגבעת הקפיטול בוושינגטון, בפני ניצולי שואה, ותיקי צבא ארצות הברית שלחמו במלחמת העולם השנייה וחברי קונגרס. "ישראל היא עדות לחוזק של העם היהודי", אמר. "הכחשת השואה היא עוד צורה של אנטישמיות. ראינו אשנטישמיות בקמפוסים, בכיכרות ובאיומים נגד אזרחים יהודים, אפילו במתקפות טרור נגד קהילות יהודיות, או באיומים על השמדת ישראל. זו ההתחייבות שלי אליכם: אנחנו נתעמת עם האנטישמיות".

"כנשיא ארצות הברית, תמיד אעמדו לצד העם היהודי, ושותפינו וחברינו - מדינת ישראל", הוסיף הנשיא האמריקני. "היום אנחנו מתאבלים, אנחנו זוכרים, אנחנו מתפללים, ואנחנו מתחייבים - לעולם לא עוד". טראמפ ציין כי מדובר ביום הזיכרון הראשון לשואה לאחר מותו של הסופר ניצול השואה אלי ויזל. "היעדרותו הותירה חלל ריק בליבנו. נשמה עדינה של מלאך שעבר גיהינום. הוא עבר סיוט בלתי נגמר של פחד ומוות. חובתנו לזכור את זה כדי שזה לא יחזור שוב".

עוד בוואלה! NEWS:
הנשיא ריבלין נגד לה פן: "הכחשת שואה מסוג חדש, מסוכן והרסני"
הרמטכ"ל ב"מצעד החיים": "בני עמנו לא יובלו עוד חסרי מגן אל מותם"

טראמפ בנאום במוזיאון השואה, וושינגטון  25 באפריל 2017. רויטרס
"תמיד אעמוד לצד העם היהודי". טראמפ, היום/רויטרס

בנאום שנשא אתמול לזכר יום הזיכרון לשואה ולגבורה, אמר טראמפ כי "עלינו להיאבק נגד דעות קדומות ואנטישמיות בכל מקום שבו הן נמצאות". במהלך הנאום המצולם, שהוקרן בכנס השנתי של הקונגרס היהודי העולמי בניו יורק, אמר הנשיא: "עלינו להביס את הטרור ועלינו לא להתעלם מאיומים של משטר המדבר בגלוי על השמדת ישראל. אנחנו לא יכולים להרשות למחשבה הזו בכלל לעלות שוב לעולם. דעו כולם, אמריקה עומדת בצורה חזקה לצד ישראל". את גישתו בנוגע לאיראן, שאליה התייחס בנאום, חיזק טראמפ בריאיון שהעניק אתמול לאי-פי. כשנשאל אם ארצות הברית תישאר חלק מהסכם הגרעין, ענה טראמפ כי "ייתכן שניסוג מההסכם".

טראמפ התייחס להקמת מדינת ישראל והוסיף כי "כיום, עשורים ספורים אחרי השואה, אנחנו רואים אומה גדולה שקמה, ואנחנו רואים מגן דוד מתנופף גאה מעל למדינת ישראל. מגן הדוד הזה הוא הסמל של כושר העמידה היהודי. הוא עדות לעוצמה בלתי מתפשרת. אנחנו חוזרים אחרי מילותיו של הרצל: 'אם תרצו, אין זו אגדה'. יהודים ברחבי העולם הוכיחו את אמיתות המילים הללו יום אחר יום. לזכרם של אלה שאינם, אנו מחדשים את המחויבות שלנו ואת הנחישות שלנו שלא להתעלם מסימני האזהרה בזמננו", אמר טראמפ.

גם בתו של הנשיא, איוונקה טראמפ, התייחסה ליום הזיכרון לשואה ולגבורה. בעמוד הטוויטר שלה צייצה טראמפ כי משפחתה "מכבדת את ששת מיליון היהודים והקורבנות הרבים האחרים שנלקחו מהעולם בידי הנאצים - משטר של רוצחים מתועבים". עוד הוסיפה, כי "אני רוצה שילדיי יחיו בעולם שבו המדינה שלי ומנהיגיה מתחייבים לוודא שרצח עם כמו השואה לא יקרה שוב".

טראמפ בנאום במוזיאון השואה, וושינגטון  25 באפריל 2017. רויטרס
"נתעמת עם האנטישמיות". טראמפ, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully