וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביתו של שמעון ריקלין, שתמך בחוק ההסדרה, נבנה על קרקע פלסטינית פרטית

20.4.2017 / 15:21

פעיל הימין ואיש התקשורת התבטא לא אחת בעד החוק להסדרת מעמדם של מבנים שנבנו שלא כחוק על קרקעות פרטיות. ממידע שהגיע לידי וואלה! NEWS עולה כי ביתו נבנה על הקרקע של תושבי הכפר דיר דבואן. ריקלין: "נטפלים דווקא אליי מתוך אלפי משפחות"

שמעון ריקלין. באדיבות המצולמים
מעולם לא הוצא היתר בנייה למבנה. ריקלין/באדיבות המצולמים

פעיל הימין ואיש התקשורת שמעון ריקלין נודע בין היתר בהתבטאויותיו בעד חוק ההסדרה, שמטרתו הסדרת מעמדם של מבנים שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית נגד פינוי מאחזים. אלא שכעת לוואלה! NEWS נודע כי ביתו של ריקלין עצמו שבהתנחלות מעלה מכמש בבנימין, נבנה על קרקע פרטית של תושבי הכפר דיר דבואן - בניגוד לחוק. עם זאת, ריקלין רכש את הבית כשהוא בנוי, ולא היה מעורב בבנייתו ולא ידע כי מדובר בשטח פלסטיני פרטי.

על פי תצלומי אוויר, ביתו של ריקלין ועוד כמה מבנים באותה השכונה נבנו מחוץ לתכנית המתאר של ההתנחלות על אדמות פלסטיניות פרטיות. אמנם על השטח שבו נמצא הבית הוצא צו תפיסה לצורכי ביטחון בשנת 1996, שתוקפו פג בשנת 2001, אך אין הדבר מתיר בניית בית בשטח. זאת, מאחר שהתפיסה נועדה לצורכי ביטחון בלבד ולא לבנייה פרטית. על המבנה מעולם לא הוצא היתר בנייה והוא לא כלול בתכנית המתאר של ההתנחלות.

לקריאה נוספת:
ח"כ שפיר פנתה ליועמ"ש: בדוק את חוקיות ביתו של ח"כ סמוטריץ'
הרחבת בנייה או הבטחות באוויר? המדיניות העמומה לגבי ההתנחלויות

מפה המורה על מיקום ביתו של שמעון ריקלין שתמך בחוק ההסדרה שנבנה על קרקע פלסטינית פרטית. כרם נבות, מערכת וואלה! NEWS
תצלום האוויר ובו הבית של ריקלין מחוץ לשטח הבנייה המותר/מערכת וואלה! NEWS, כרם נבות

ריקלין, שהפך לאושיית רשת ואף משדר מערוץ 20 ומגלי צה"ל, תוקף רבות את "האליטה התקשורתית השמאלנית", כהגדרתו, על אופן התנהלותה ועל צביעותה. הוא התבטא גם בנושא הכרעת בג"ץ לפינוי עמונה וכן לפינוי תשעת הבתים בעפרה, וכמובן הביע לא פעם תמיכה בחקיקת חוק ההסדרה שמטרתו להסדיר בתים של מתנחלים שנבנו על קרקע פלסטינית פרטית.

במהלך פינוי תשעת הבתים בעפרה צייץ ריקלין בחשבון הטוויטר שלו: "הרס רק לשם הרס בעפרה. מרוצה מרים נאור? שבעת? או שזו רק מנה ראשונה?". לפני הפינוי צייץ: "הרס תשעת הבתים הצפוי בעפרה אינו קשור לשלטון החוק או לצדק, הוא אקט נקי ומזוקק של שנאת בג"ץ את המתנחלים. בלי ריבונות בחוק לא תהיה ריבונות בארץ".

לאחר חקיקת חוק ההסדרה בכנסת, צייץ ריקלין: "חוק ההסדרה מוכיח שכאשר נחושים ולא מתרגשים ממסע ההפחדות בתקשורת, זה אפשרי. הגיע זמן בג"ץ. ברגישות ובנחישות לשנות את השיטה". בציוץ אחר כתב: "מזל טוב לממשלת הימין שהתחילה לשלוט. כבוד לבית היהודי שהתעקשו. את מבחן האטימות של בג"ץ לא ניתן לפתור בנחמדות או בהסכמה. הגיע הזמן שאיילת שקד תזעזע את המערכת, לכך נבחרה. ולא, המערכת הזו תמשיך לצפצף על כולם". לאחר הפרסומים כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא רק שאינו מוכן להגן על החוק בבג"ץ, אלא אף יתייצב נגד החוק בבית המשפט העליון, כתב ריקלין שעליו להתפטר.

בחודש שעבר פורסם כי ביתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) נבנה בהתנחלות קדומים בניגוד לתכנית המתאר המאושרת שלה ולפיכך ייתכן כי ממוקם על קרקע פלסטינית פרטית. סמוטריץ' היה ממובילי חוק ההסדרה.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
המאחז עמונה במהלך הריסת המבנים האחרונים לאחר פינויו מתושבים ומפגינים, 8 בפברואר 2017. ראובן קסטרו
"הרס המבנים אינו קשור לשלטון החוק או צדק". פינוי עמונה/ראובן קסטרו

מארגון "כרם נבות", העוסק במעקב ובמחקר באשר למדיניות הקרקעות הישראלית בגדה, נמסר: "מעניין שמתוך קיתונות ההבלים שריקלין שפך בחייו כמעט על כל נושא בעולם, ובין היתר כמובן גם על 'חוק ההסדרה', הוא איכשהו שכח לספר לציבור שגם הבית שלו נבנה במקרה באופן פיראטי על קרקע פרטית בבעלות פלסטינים. אז קודם גילינו את סמוטריץ' בקדומים ועכשיו גם ריקלין במכמש. מעניין מי עוד שם בברנז'ה 'הפטריוטית' הזו פעל להסדיר על הדרך את הבית שלו".

מהמנהל האזרחי נמסר: "מדובר במבנה בלתי חוקי מחוץ לתכנית המתאר, אשר לא קיבל את אישור הרשויות המוסמכות". לשאלת וואלה! NEWS כיצד לא הוצא נגדו המבנה צו מהמנהל האזרחי, לא התקבלה תגובה.

משמעון ריקלין נמסר: "אני מבין שפעילותי הציבורית מפריעה לכם אז בחרתם להיטפל דווקא אליי מתוך אלפי משפחות שבתום לב קנו את הבתים שלהם, ואיש לא סיפר להם או לי מה מעמד הקרקע בעת קנייה. אין לכם משהו על העלמות מס? אלימות במשפחה? תתאמצו יותר בוואלה! NEWS כדי להיכנס בי". לדבריו, ריקלין קנה את ביתו מחברת אמנה, השייכת לתנועת אמנה - תנועת ההתיישבות של המתנחלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully