וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד ראשון: המפעל לבניית "הקיר החכם" נגד המנהרות בעזה

6.4.2017 / 20:30

לוואלה! NEWS הגיעו תמונות ראשונות מהפרויקט, שבמסגרתו מוקם קיר סלארי שבסביבתו אמצעים טכנולוגיים בגבול הרצועה. הוא צפוי למנוע חפירה של מנהרות חמאס לשטח ישראל. כדי לצמצם עלויות, הוחלט לבנות את מפעלי הבטון בסמוך לגדר המערכת

צילום: שי מכלוף

במשרד הביטחון ובצה"ל החלו לממש את הפרויקט על גבול רצועת עזה, שבמסגרתו בנו חומה תת-קרקעית שאמורה למנוע חפירה של מנהרות לשטח מדינת ישראל. לוואלה! NEWS הגיעו תמונות ראשונות ממפעל המלט ומבנייתו הראשונית של הקיר הסלארי, שנחפר לעומק האדמה בטכניקות מיוחדות.

במסגרת המכרז לפרויקט, הוחלט שכדי לצמצם עלויות ולקצר את תהליך הבנייה, מפעלי הבטון ייבנו בסמוך לגדר המערכת. הקיר הסלארי, שהחל להיחפר לאורך הגבול על ידי כלי הנדסה כבדים, הוא מכה קשה למאמץ של ארגון חמאס לבנות מנהרות לעומק שטחי מדינת ישראל. בסביבתו יורכבו אמצעים טכנולוגיים לזיהוי חפירת המנהרות, והוא ייחפר לאורך הגבול ולעומק האדמה על ידי כלי הנדסה כבדים.

לקריאה נוספת:
מה תוקע את הפרויקט הענק להקמת מכשול נגד מנהרות בעזה?
תורן בגובה 60 מטר וחומה חכמה: המאבק במנהרות עולה מדרגה

מפעל בטון שהוקם ע"י צה"ל בגבול עזה על מנת להוות מכשול מול המנהרות. 5 באפריל 2017. שי מכלוף
מפעל הבטון/שי מכלוף

בנוסף למאמץ לסיכול חפירת המנהרות, הוחלט בצה"ל להקים תורן בגובה של יותר מ-60 מטר בסמוך לגבול, במסגרת עיבוי הכוחות והמכשולים בגבול. התורן גדול יותר משמעותית מהתרנים הרגילים שהוקמו בעשור האחרון בגבול, וישמש אמצעי תצפית טוב וחד יותר מהאמצעים הקיימים כיום.

מאז מבצע "צוק איתן" מפעיל חמאס את יחידת "שומרי הספר", שאחראית על הרחקת פלסטינים בכלל וחמושים סוררים בפרט מאזור הגבול. בחודש האחרון אירעו כמה מקרי ירי על כוחות בגבול עזה, שהסתיימו ללא נפגעים וללא תגובה חריפה של צה"ל.

בשנה החולפת חלה ירידה של כ-50% בהסתננויות פלסטינים מגדר המערכת בגבול רצועת עזה לשטח ישראל כתוצאה מהרתעה ישראלית ופעילות של החמאס מהעבר השני. ממוצע ההסתננויות בשנת 2017 זהה לתקופה המקבילה אשתקד. נתון זה הוא עדות לשקט היחסי ששורר בגבול מאז "צוק איתן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מפעל בטון שהוקם ע"י צה"ל בגבול עזה על מנת להוות מכשול מול המנהרות. 5 באפריל 2017. שי מכלוף
רצועת עזה, היום/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully