וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 דברים שחובה לדעת על החתמתו של אלסנדרו ג'נטילה בהפועל ירושלים

השיחה עם אטורה מסינה שהחזירה אותו למגרשים, משך החוזה שנותר מעורפל, הקשר לסיכויי הכניסה ליורוליג, ההשוואות הלא מחמיאות לבאלוטלי, השמועות על אורח חיים לא ספורטיבי והמסר למתנגדי פיאניג'אני. מאחורי הק?ל??עים על הסמיילי המפתיע של אורי אלון

one

בווידאו: תקציר ההפסד של הפועל ירושלים לגלבוע/גליל

הצטרפו לעמוד הפייסבוק מאחורי הק?ל??עים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

זה כבר הפך להרגל: בשלהי העונה הסדירה בליגת העל, לאחר שהפרק האירופי תם ונשלם, מבצעת הפועל ירושלים מהלך בזק כדי לשפר עמדות בפלייאוף הישראלי. ב-2015 היה זה דיון תומפסון, והאדומים זכו באליפות; ב-2016 היה זה איליי הולמן, והם הפסידו בגמר; ב-2017, כשאמארה סטודמאייר מחכה מתחת לסל, אין צורך בסנטר נוסף - אז לתוספת החדשה קוראים אלסנדרו ג'נטילה. לפניכם עשר עובדות שחובה לדעת על הסמיילי החדש והמפתיע מתוצרת אורי אלון.

1. עד מתי אפריל 17'?

פרט אחד, מסקרן וחשוב במיוחד, היה חסר בהודעה הלקונית שפירסמה ירושלים על החתמתו של ג'נטילה: משך חוזהו. זה לא מקרי. כי לחוזה הזה, באופן מפתיע למדי, אין משך. כלומר, באופן פורמלי מחויב האיטלקי להישאר בישראל רק עד תום העונה הזו; בפועל, מאמינים האדומים, יש סיכוי גבוה שאם ירצו בו - הוא יישאר גם בעונה הבאה. התנאים שזורים זה בזה: בירושלים משוכנעים כי אם יקבלו את הכרטיס החופשי ליורוליג, יהיה להם קל יותר להשאיר את ג'נטילה; בירושלים משוכנעים גם כי אם ישאירו את ג'נטילה, יהיה להם קל יותר לקבל את הכרטיס החופשי ליורוליג (בוודאי כשבמצבת העובדים נוצצים גם סטודמאייר וסימונה פיאניג'אני).

2. בין סיכוי לסיכון

ג'נטילה הוא שם גדול, שם דבר, וצירופו מצית את הדמיון של האוהדים. החתמתו מרשימה, מדהימה, מאתגרת, מסקרנת וגם מסוכנת. במקרה הזה, באמת שכל התשובות נכונות. מבקריו הגדולים באיטליה קוראים לו "באלוטלי של הכדורסל", וזה מחייב, אבל גם מדאיג. השאלה המרכזית שצריכה להישאל - בטח כל עוד המשך דרכו בעונה הבאה נותר מעורפל ומוטל בספק - היא מה יוכל השחקן לתרום בזמן הקצר שנותר עד סיום העונה הנוכחית? הוא כבר הזר העשירי שנוחת העונה בבירה, השמיני והאחרון במכסה המותרת בליגה, ובכל משחק יישבו שניים בחוץ על אזרחי; על המשבצת שלו יושב טרנס קינזי, שעל חלקו ברוטציה מיותר להכביר מילים; לצידו ישחקו גארדים דומיננטים שלא תמיד אוהבים להעביר את הכדור לאחרים (האם ג'רום דייסון ישלם כעת את המחיר?); ובעיקר צריך לשאול - האם שחקן כל כך מרכזי, שרגיל להיות הכוכב בכל מקום שבו הוא דורך, יחליק בטבעיות וישתלב במהירות בקבוצה שרצה כבר שבעה חודשים יחד?

עוד בנושא:

קרטיס ג'רלס: "לא יהיה הוגן להתייחס לאלסנדרו ג'נטילה כמושיע שלנו"
ליגת העל: גליל/גלבוע הפתיעה עם 80:86 בחוץ על הפועל ירושלים
סימונה פיאניג'אני: "אנחנו צריכים דם חדש וקיבלנו את זה עם אלסנדרו"
הפועל ירושלים: שחקן נבחרת איטליה אלסנדרו ג'נטילה חתם

כיתוב: אלסנדרו עם ננדו ג'נטילה אחרי הזכייה של פנאתינייקוס ביורוליג, 2000. באדיבות המצולמים
"תדפוק את אולימפיאקוס כמו ננדו, הו אלסנדרו". ננדו וסנדרו/באדיבות המצולמים

3. הדרך ליד אליהו עוברת בארנה

שאלה לא פחות חשובה ומרכזית היא מה יוצא לג'נטילה מכל הסיפור הזה ומה יש לו לחפש בירושלים, שאתמול - מלבד אזכור שמו של סטודמאייר והזכרת העובדה שהודחה לאחרונה בחצי גמר היורוקאפ - הוצגה בתקשורת האיטלקית במערומיה בתור "הקבוצה המדורגת במקום השישי בליגה הישראלית"? בגיל 24 עומד כישרון העל לסיים עונת בלהות כשהוא מוכה, חבול ומובס, אחרי שנזרק ממילאנו ונכשל בתחנתו הראשונה בחו"ל, פנאתינייקוס. האינטרס שלו ברור ומיידי: לאחרונה שוחח השחקן עם מאמן נבחרת איטליה, אטורה מסינה, והבין ממנו שכדי להציל את מקומו לקראת אליפות אירופה, כדאי מאוד שיחזור לשחק עוד העונה, ולא יגיע לקיץ אחרי חצי שנה של השבתה מאונס. במילים אחרות, כדי להיות במשחק הראשון של הסקוואדרה אזורה ביורובאסקט, ב-31 באוגוסט מול ישראל ביד אליהו, הוא חייב להקדים את בואו לארץ ולעבור בארנה.

4. מחוברים, הגירסה האיטלקית

ואם ג'נטילה זקוק למישהו שישקם אותו, אין כמו פיאניג'אני שיעשה זאת. צריך לומר: תחת המאמן האיטלקי של ירושלים שיחק סנדרו את הכדורסל הטוב ביותר בקריירה שלו, וזה לא היה מובן מאליו. ב-2013 הוא היה הקלע המוביל של הנבחרת עם 14.2 נקודות למשחק ביורובאסקט, וב-2015 היה שני רק לדנילו גלינארי, כשקלע 16.8 בערב. בשני הטורנירים הגיעו הכחולים לרבע הגמר. "באתי לאליפות ב-2013 אחרי עונה בינונית במילאנו, ומהרגע הראשון סימונה נתן לי ביטחון, הוא הבהיר לי מה הוא רוצה ממני, ובזכותו שיחקתי טוב", סיפר ג'נטילה בזמנו. לפני שנה וחצי, כשפיאניג'אני נפרד מהתפקיד הלאומי, הוא הקדיש לו פוסט באינסטגרם וכתב: "רק תודה והערכה ממני אליך".

5. הצד האפל של המטבע

אלא שעם כל הכבוד לחגיגיות שבעניין, הגעתו של ג'נטילה לירושלים (אחרי שכבר הודחה מאירופה) צריכה להדליק נורה אדומה, ולא בגלל צבע הגופייה. בדומה לקינזי, דייסון וקרטיס ג'רלס, אפשר לומר שגם הוא בא לארנה כשמניותיו אינן בשיא וכדי להציל את שמו. לו, בניגוד אליהם, זה קורה בגיל 24. רק לפני שנה ג'נטילה נחשב לסחורה חמה ומבוקשת בקרב הקבוצות הגדולות והעשירות באירופה; ברצלונה וצסק"א מוסקבה דווחו כמי שעומדות להתקוטט עליו; הוא, מבחינתו, בכלל היה אמור להפוך לשחקן מרכזי אצל מייק ד'אנטוני ביוסטון רוקטס; הוא כבר היה הקפטן בארמאני מילאנו, הגיע לדרגת אליל בעיני האוהדים, ובעונה הנוכחית הכל התהפך.

סימונה פיאניג'אני מאמן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
אחראי לכדורסל הטוב בקריירה של ג'נטילה. פיאניג'אני/ברני ארדוב

6. הפה שלי ואני

ג'נטילה, על אף ואולי בגלל גילו הצעיר, הוא אחד שתמיד אומר מה הוא חושב, וזה פוגע בו לא פעם. משפט אחד, בלב חגיגות האליפות של המילאנזים, בסיום העונה שעברה, הפך אותו לפרסונה נון גראטה בקבוצה בה כיכב. "זה אולי היה המשחק האחרון שלי במדי מילאנו", הצהיר חגיגית בזמן שהשמפניות ניתזות מסביב, א-לה יוסי בניון בגמר הגביע של מכבי חיפה. "חמש השנים האחרונות היו אינטנסיביות. כמעט אף אחד לא יודע כמה סבלתי בעונה הזאת. התואר הזה מוקדש לאמא ואבא שלי, שתמכו בי גם בימים הכי שחורים, כשכולם הפנו לי את הגב. אבל עכשיו אני כבר חושב שאולי הגיע הזמן לעבור ל-NBA". לא היה צריך הרבה יותר מזה כדי שתפקיד הקפטן יישלל ממנו ויועבר לאנדראה צ'ינצ'אריני, כדי שיותקף חזיתית ופומבית על ידי נשיא המועדון, כדי שיספוג ביקורת פומבית מהמאמן יסמין רפשה וכדי שימצא את עצמו מושאל חודשיים לאחר פתיחת העונה.

7. הבן של, אחרי הכל

תדמיינו לעצמכם את בנו של אנתוני פארקר חותם במכבי תל אביב, או את בנו של בילי תומפסון מגיע להפועל ירושלים. עד כדי כך התרגשו בפנאתינייקוס מהגעת בנו של ננדו, שזכה עמה בגביע אירופה ב-2000, עד שהאוהדים הקדישו לו שיר מיוחד (דבר שבאתונה קורה באופן נדיר לשחקן זר חדש). "תדפוק את אולימפיאקוס כמו ננדו, הו אלסנדרו אלסנדרו", שרו לו האלפים באואקה והיו בטוחים שהשושלת המשפחתית תימשך. אלא שהכישלון היה קולוסאלי. המספרים שלו עם פאו ביורוליג - 3.2 נקודות למשחק, 21 אחוזים לשלוש ו-22 אחוזים מהעונשין - הם הנמוכים ביותר שידע בקריירה. חודשיים אחרי שנחת באתונה בקול תרועה רמה, הוא המריא לבלי שוב, והמאמן צ'אבי פסקואל אמר: "לכל שחקן יש את האחריות שלו, אבל אני אשם במה שקרה פה עם סנדרו".

8. מחשבות על ליגת המשנה

אז דיברנו על יוסטון וברצלונה, צסק"א ופאו, וגם דיוויד בלאט חשק בג'נטילה כשנחת בדרושפאקה, אבל בתקופה האחרונה הוזכר שמו במועדונים צנועים הרבה יותר. רג'ו אמיליה רצתה לאחד את ג'נטילה עם אחיו הגדול סטפנו בשורותיה, אבל נתקלה בווטו מצד מילאנו על האפשרות שישחק נגדה בקבוצה אחרת בליגה האיטלקית; המצב הידרדר עד כדי כך שהוא קיבל פנייה מטרוויזו, הקבוצה בה החל את הקריירה, שמשחקת כיום בליגה השנייה ושוקדת על קאמבק מתוקשר לצמרת. לפתע, "המקום השישי בליגה הישראלית" נשמע כמו פסגת השאיפות.

שחקן נבחרת איטליה אלסנדרו ג'נטילה. GettyImages
כמעט סגר מעגל. ג'נטילה במדי בנטון בתחילת הקריירה/GettyImages

9. צרות בחדר ההלבשה?

לא רק הפה הגדול הוביל, או ליתר דיוק דירדר, את הטאלנט הזה עד הלום. במהלך השנים נפוצו שמועות על אורח חיים לא ספורטיבי שהוא מקיים. מרוב שכולם מדברים עליו ככוכב מאז היה נער צעיר, שחקנים ששיתפו איתו פעולה ידעו לספר על אדם אגוצנטרי, שמתעניין בעיקר בסטטיסטיקה האישית ובהתקדמות הפרטית שלו, ושהופך מכונס בעצמו יותר ויותר כשלא הולך לו. גם לירושלים הוא יגיע כמי ששמו הולך לפניו, אבל כשיפסע לעבר דלת חדר ההלבשה בארנה יגלה שיש שם שחקנים עם אגו לא פחות גדול משלו, עם רזומה מרשים בהרבה וגם עוד סופרסטאר שעד לא מזמן היה אחד מבעלי הקבוצה. מי שאולי יוכל לעזור לו להשתלב יהיה ג'רלס, עמו זכה באליפות איטליה במדי מילאנו ב-2014, ושנחשב לחברו הטוב.

10. מסר למתנגדי פיאניג'אני

אחרי ההפסד למכבי תל אביב בגמר הגביע, התבוסה המביכה בשבוע שעבר בראשון לציון, ההפסד הביתי אתמול לגלבוע/גליל, ואפילו הסיום המעט צורם במשחק האחרון של היורוקאפ בוולנסיה, היו מי שניסו להעלות את פיאניג'אני על המוקד ולתהות אם בכלל ימשיך בעונה הבאה בירושלים. לא מדובר בתופעה נדירה מדי: הרי גם את שאלת פיטוריו האפשריים של דני פרנקו העלו אוהדים, עיתונאים וגורמים אחרים במהלך העונות הקודמות, אבל בעידן אלון הפך כס המאמן בירושלים ליציב ביותר בארץ. החתמתו של ג'נטילה, מעין בן טיפוחים של פיאניג'אני, נועדה להעביר מסר נוסף: מדובר בהצהרת כוונות של המועדון (מכוונת או לא, זו כבר שאלה אחרת) בנוגע לעתיד המאמן.

שחקן מילאנו אלסנדרו ג'נטילה. GettyImages
כבר זכה עם ג'נטילה באליפות אחת באדום עם ג'רלס. ג'נטילה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully