וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר פרישת נגל: איתן בן דוד יכהן כממלא מקום ראש המל"ל

30.3.2017 / 0:51

בן דוד, המשמש כראש המטה ללוחמה בטרור, מונה לתפקיד במקום תא"ל במיל' יעקב נגל, שהודיע על פרישתו "מסיבות אישיות". כעת, יהפוך ליד ימינו של נתניהו ויהיה יועצו האזרחי הבכיר לענייני ביטחון. תפקיד ראש המל"ל אינו מאויש מאז עזב יוסי כהן את תפקידו ומונה לראש המוסד

איתן בן דוד, ראש המטה למלחמה בטרור, מרץ 2012. מטה לוט"ר, ספק 500
כיהן עד כה כראש המטה ללוחמה בטרור. בן דוד/ספק 500, מטה לוט"ר

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט אתמול (רביעי) למנות את איתן בן דוד, המשמש כיום ראש המטה ללוחמה בטרור, לתפקיד ממלא מקום ראש המטה לביטחון לאומי (מל"ל) במשרד ראש הממשלה. בן דוד יחליף בתפקיד את ממלא המקום הנוכחי תא"ל במיל' יעקב נגל, שכיהן בתפקיד מאז ינואר 2016 אך ביקש לפרוש. תפקיד ראש המל"ל אינו מאויש במינוי קבע מאז עזב יוסי כהן את תפקידו ומונה לראש המוסד.

בן דוד, בן 54 ובכיר לשעבר בשב"כ, כיהן כראש המטה ללוחמה בטרור וסגן ראש המל"ל מאז 2012. טרם מינויו לתפקיד, שירת כ-26 שנה בשב"כ. בתפקידו האחרון כיהן כסגן ראש אגף האבטחה ולפני כן כראש החטיבה לאבטחת אישים. הוא יחליף בתפקיד את נגל, שמונה לממלא מקום ראש המל"ל אחרי עזיבתו של כהן למוסד בתחילת 2016. נתניהו התכוון למנות במקומו של כהן את תא"ל אבריאל בר יוסף, אולם זה הודיע בקיץ האחרון כי החליט לוותר על המינוי על רקע בדיקה בעניינו בחשד שפעל לכאורה בניגוד עניינים. מאז, הפך לחשוד בעבירות שוחד במסגרת חקירת משטרה המתנהלת בעניינו.

נתניהו הציע אז לנגל להתמנות במינוי קבע, אך נגל סירב להצעה במה שנומק כ"סיבות אישות" וביקש לסיים את תפקידו עד סוף השנה. בהמשך, נעתר לבקשת נתניהו להישאר כמה חודשים נוספים עד להודעתו השבוע כי יסיים את תפקידו סופית.

עוד בוואלה! NEWS:
ליברמן ואיזנקוט על הכוונת: פעילי חמאס מאיימים בסרטון חדש
אחד המעורבים בלינץ' ברמאללה שוחרר לאחר שבוטלה הרשעתו ברצח
15 שנה אחרי "חומת מגן": אוגדת איו"ש ביצעה תרגיל עם כל חטיבותיה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. מרץ 2017. AP
"נגל מילא את תפקידו באופן יוצא מהכלל". נתניהו/AP

המל"ל הוא הגוף המדיני ביטחוני הראשי המייעץ לראש הממשלה ולשרי הקבינט במטרה לייצר חלופות אזרחיות עצמאיות להערכות מדיניות ביטחוניות מאלו של צה"ל. על פי חוק המל"ל שנחקק בשנת 2008, ראש הארגון הוא היועץ הבכיר ביותר של ראש הממשלה לענייני ביטחון. בעבר כיהנו התפקיד אנשים שנחשבו קרובים לנתניהו, בהם הדר עוזיאל ארד והאלוף במילואים יעקב עמידרור.

בעבר ציין נתניהו כי נגל מילא את התפקיד "באופן יוצא מהכלל" ואף הודה לו בישיבת הממשלה האחרונה על "העבודה המסורה והמוצלחת שעשה בוושינגטון" כאשר ניצח על המשא ומתן מול ממשל נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה על הסכם הסיוע הביטחוני. "זה הישג חשוב מאוד. אני רוצה לציין את הרצינות שלך, את המסירות שלך, את המקצועיות, את נועם ההליכות, את הדאגה הכנה לביטחון המדינה ואת העזרה הרבה שנתת לי, וכמובן גם לשרי הקבינט", אמר נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully