וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מביאים את הבשורה לכרמיאל": נחנך קו הרכבת בין מרכז הגליל לת"א

21.3.2017 / 13:42

שר התחבורה כץ השתתף בחניכת הקו שביצע את נסיעת המבחן הראשונה שלו בין תחנת כרמיאל החדשה ותל אביב. הקו יתחיל לפעול בספטמבר ובמשך שלושה חודשים יהנו תושבי האזור מנסיעות חינם

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יאיר דניאל

שר התחבורה ישראל כץ חנך היום (שלישי) את נסיעת המבחן הראשונה של קו הרכבת בין כרמיאל ותל אביב. הקו צפוי להתחיל לפעול בספטמבר, זאת בזמן שמשרד התחבורה ממשיך בתכנון הקו המקשר בין כרמיאל וקריית שמונה. לדברי כץ, מדובר באחד הקווים החשובים בפריפריה.

זמן הנסיעה בקו, המחבר בין תל אביב למרכז הגליל, יימשך שעה וחצי. עם פתיחת הקו יוכלו תושבי האזור לנסוע מתחנות הרכבת אחיהוד וכרמיאל ללא תשלום במשך שלושה חודשים, לכל יעד בארץ. בתום שלושה חודשי נסיעות חינם, תינתן הנחה של 50% בדמי הנסיעה למשך שנתיים נוספות.

עוד בוואלה! NEWS:
50 חודשי מאסר לתושבת סכנין שהצטרפה לדאעש בעיראק עם משפחתה
שלושה תושבי המרכז חשודים שניסו לעקוץ בעלי חברה גדולה במשק
עובדי רשות השידור הפגינו מול ההסתדרות: "עשו לנו רצח אופי"

שר התחבורה ישראל כץ בחניכת קו רכבת כרמיאל – תל אביב, מרץ 2017. ערן גילווארג
"תושבי הגליל יזכו במערכת תחבורה מתקדמת". כץ/ערן גילווארג

"בנוסף לאיכות חיים גבוהה, יזכו תושבי הגליל הפוקדים את האזור במערכת תחבורה מתקדמת ומהירה", אמר כץ. "אנו מביאים היום את בשורת הרכבת גם לכרמיאל ולערים נוספות, זאת במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים נוספים בצפון ובדרום". במסגרת הפרויקט שמבצע משרד התחבורה באזור, הוקמה בנוסף מסילה באורך 23 קילומטרים בין עכו וכרמיאל, בעלות 2.8 מיליארד שקלים.

פרויקט הקו בין כרמיאל ותל אביב כולל מסילה כפולה שעליה תיסע הרכבת במהירות 160 קילומטרים לשעה, ותעבור בין שתי תחנות נוספות – אחיהוד וכרמיאל. הפרויקט כולל שתי מנהרות באורך חמישה קילומטרים כל אחד, שנכרו משני צדיו של הר גילון. זוהי הפעם הראשונה שבה בוצעה בישראל הנחת מסילה על גבי בטון בשיטה שוויצרית חדשה, ולא לפי השיטה הרגילה, שבה מונחות המסילות על חצץ.

ניסים פרץ, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל, שביצעה את הפרויקט, ציין: "סיום בניית פרויקט מסילת רכבת לכרמיאל מהווה עבור חברת נתיבי ישראל נקודת ציון משמעותית. זהו פרויקט הדגל הרכבת השני של חברת נתיבי ישראל המושלם בהצלחה, אחרי הקמת רכבת העמק. הצלחתו של פרויקט זה רק תגביר את שיתוף הפעולה העתידי בתכנונן וביצוען של מסילות נוספות לטבריה, קריית שמונה ורכבות בדרום הארץ, מסילה רביעית באיילון והמסילה המזרחית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שר התחבורה ישראל כץ בחניכת קו רכבת כרמיאל – תל אביב, מרץ 2017. ערן גילווארג
כץ בנסיעת מבחן/ערן גילווארג
תחנת רכבת אחיהוד, 21 במרץ 2017. ערן גילווארג
התחנה החדשה באחיהוד, היום/ערן גילווארג
מנכ"ל נתיבי ישראל ניסים פרץ, שר התחבורה ישראל כץ ומנכ"ל רכבת ישראל שחר איילון בטקס חניכת קו כרמיאל תל אבב. אחיהוד 21 במרץ 2017. ערן גילווארג
פרץ/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully