וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מעט הקיץ: עומר אצילי וגרנאדה ממתינים לסיום השידוך הכושל

20.3.2017 / 10:30

המנהל המקצועי הודה כי החתמתו הייתה "משגה", התקשורת רואה בו סמל להתרסקות של גרנאדה בקיץ ("החטא הכי גדול של פירו") והוא רק רוצה לחזור הביתה. לאן בדיוק? הכסף, החברים וגם איינבינדר עשויים להכריע. מדור הליגיונרים על חזרתו של עומר אצילי לעמדת המלפפון החם

one

בווידאו: הפסדה של גרנאדה 3:1 לספורטינג חיחון

בדיוק לפני חודש, ב-20 בפברואר, פיטרה גרנאדה את המנהל המקצועי חאבייר טוראלבו, המוכר יותר בשם פירו. הוא היה חתום על 18 ההחתמות בקיץ, ניסה לתקן את המחדל עם צירופם של שישה שחקנים נוספים בינואר, ובסופו של דבר שילם את המחיר. לואיס מורה, שדר "קאדנה סר", לא ריחם על המנהל המקצועי המפוטר וקבע: "היו הרבה החתמות איומות וטעויות ברכש, אבל השם שהופך את העסק למדמם הוא עומר אצילי. זה החטא הכי גדול של פירו".

אם בתחילת העונה עוד היה ספק, ומקרה החילוף המהיר שביצע פאקו חמס עוד נתן לאצילי הנחה כלשהי, אחרי חלון ההעברות של ינואר גם בגרנאדה כבר מגדירים את רכישת אצילי כ"משגה". פירו הודה בכך בראיון הפרידה שלו והמאמן השלישי של הקבוצה העונה, לוקאס אלקרס, מחק את הקשר הישראלי לחלוטין בחודשיים האחרונים ולא הכליל אותו בסגל מאז תשע הדקות כמחליף ב-28 בינואר. גם אלישע לוי ויתר על הישראלי היחיד בספרד לקראת המשחק בין הנבחרות בחיחון.

אז מה בכל זאת מעודד את גרנאדה בהקשר של אצילי לקראת הקיץ? השוק הישראלי כמובן. האנדלוסים שמחו לשמוע שאותן הקבוצות שחשקו בשירותיו בקיץ הקודם וראו אותו יוצא לספרד כדי לנסות להגשים את החלום הגדול, מוכנות לפתוח זרועות ופנקסי צ'קים גם אחרי עונה של 309 דקות ליגה (וביקור בסנטיאגו ברנבאו). שובו של המלפפון החם.

עומר אצילי שחקן גרנאדה. GettyImages
309 דקות ליגה ועוד ביקור על הספסל בברנבאו. עומר אצילי/GettyImages

כזכור, אצילי היה אחד משני השחקנים היחידים עליהם שילמה גרנאדה בקיץ. מהדי קארסלה עלה 4 מיליון יורו, על קשר בית"ר ירושלים שולמו 750 אלף יורו כפי שקבע הבורר (לפני דמי האימון בסך 160 אלף יורו עליהם הורתה אופ"א) וכל היתר הגיעו בהעברות חופשיות או בהשאלות. קארסלה ואצילי יועדו להיות שחקני הכנף המובילים של הקבוצה, אבל הרכש הישראלי פשוט לא התחבר. ובקבוצה כל כך מבורדקת, עם כמות זרים בלתי נגמרת, מי שלא מנצל את ההזדמנויות הראשונות שלו מוצא עצמו מהר מאוד ביציע.

זה בדיוק מה שקרה לאצילי. פאקו חמס ריסק אותו עם החילוף ההזוי ואז פוטר, המאמן הזמני לואיס פלנאגומה השאיר אותו על הספסל ואלקרס נתן לו שתי הזדמנויות בתחילת דרכו, ייבש אותו במשך חמישה שבועות והעניק הזדמנות מחודשת רק בלית ברירה, כאשר קארסלה יצא לאליפות אפריקה והסגל היה חסר. "זה עכשיו או לעולם לא מבחינת אצילי", נכתב ב"גרנאדה דיגיטל" לפני קרב התחתית מול אוסאסונה ב-15 בינואר. הקשר פתח בהרכב, בפעם היחידה בתקופת אלקרס, אבל היה המוחלף הראשון ומאז ראה עוד תשע דקות נגד ויאריאל וזה הכול. הסגל הלך ותפח בעקבות ההתקרבות לחוף מבטחים והסיכוי בכל זאת להינצל, ואילו אצילי הלך והתאדה.

גם אתמול (ראשון) הוא לא נכלל בסגל של גרנאדה, שאיבדה יתרון במשחק התחתית הקריטי מול ספורטינג חיחון, באצטדיון אליו תגיע נבחרת ישראל ביום שישי. המדורגת לפני אחרונה ספגה שלושה שערים תוך שבע דקות בהפסד 3:1 ונותרה במרחק של שבע נקודות מחוף מבטחים. על ספסל הקבוצה ישב שחקן קדמי אחד ולצדו שלושה בלמים. וגם במצב כזה, לאצילי לא נמצא מקום. לאחר המשחק כתב העיתונאי אנטוניו נבארו: "אם ננסה לסכם את העונה בעזרת שם של סרט, זה יהיה 'אני יודע מה עשית בקיץ האחרון'. פאקו ופירו החליטו להפוך את כל הסגל ופיזרו את שחקני גרנאדה בקבוצות הליגה. אדגר מנדס, ז'אן כריסטוף באבן ודרווין מאצ'יס שוחררו וכבשו נגד גרנאדה. אלו שבאו במקומם, כמו אצילי, בוגה וקרהין, התגלו כלא ראויים ללה ליגה. פאקו ופירו כבר לא כאן, אבל הנזק מהירושה שהשאירו מורגש מדי יום".

אדגר מנדס, אלאבס. AP
שוחרר ללא תמורה כדי לפנות מקום לאצילי, ופרח באלאבס. אדגר מנדס/AP

אצילי לא התאקלם בליגה הספרדית. היו לו הברקות ספורות בדקות המועטות שקיבל בלה ליגה, אבל בקבוצה כל כך מבורדקת שמשנה מדי שבוע סגנון והרכב, הסיכויים שלו להתבלט היו קלושים ממילא. כי מעבר לפן המקצועי, קשיי הקליטה האמיתיים היו מחוץ למגרש. בבית"ר ירושלים היה אצילי במרכז העניינים גם מבחינה חברתית. בגרנאדה מרובת הזרים, שגם החליפה חצי מהסגל בינואר, זה כל אחד לעצמו. ועם קשיי שפה נלווים, הבעיה נותרה בלתי פתירה.

חסוס רואדה, הבלם הספרדי של בית"ר ירושלים ששמר על קשר עם אצילי לאחר המעבר לגרנאדה, התייחס לכך בראיון לוואלה! ספורט בחודש שעבר ואמר: "קשה לו עם הספרדית והאנגלית ולא כל אחד מתאקלם. אולי אם יתחיל לשחק לקראת סוף השנה, הוא יחליט אחרת. אני ממליץ לו ללכת לליגה השנייה בספרד, אבל לדעתי הוא יחזור לישראל כי יש עוד דברים מחוץ לכדורגל".

אופציית הליגה השנייה אכן הועלתה במהלך חודש ינואר על ידי אנשים בגרנאדה, אך ירדה מן הפרק במהירות הבזק שכן אצילי כבר הופיע במדי שתי קבוצות במהלך העונה הנוכחית ואינו רשאי לשחק בשלישית. אז בינתיים הקשר ממשיך להשקיע באימונים במטרה לשכנע את אלקרס להעניק לו צ'אנס נוסף, אבל למעשה נמצא כבר עם הפנים לעונה הבאה. בישראל.

עומר אצילי שחקן גרנאדה. מתוך חשבון האינסטגרם של גרנאדה, צילום מסך
מתאמן במחשבה על העונה הבאה. עומר אצילי/צילום מסך, מתוך חשבון האינסטגרם של גרנאדה

"הרכישה של אצילי היא כישלון, לאף אחד אין ספק בכך", מסביר העיתונאי המקומי פביאן לייבה. "פירו שילם את המחיר, בין היתר על המהלך הזה ועל השחרורים התמוהים של אדגר, מאצ'יס ודני בניטס, שנועדו כביכול לפנות מקום לשחקנים כמו אצילי. אבל לפחות יש לו ביקוש בליגה שלכם".

וזו בעצם הנחמה של גרנאדה. ראשי המועדון הבינו שיש אפשרות מצוינת להחזיר את ההשקעה (לפחות את חלקה) בקיץ, שכן מכבי תל אביב, הפועל באר שבע ומכבי חיפה ערוכות לקרב מחודש על מי שהיה אחד מכוכבי ליגת העל בעונה שעברה. אצילי אולי מחזיק בחוזה עד 2020, אבל על פי ההערכות בגרנאדה - בין אם הקבוצה תשרוד בלה ליגה ובין אם לאו - את יום הולדתו ה-24 ביולי הקרוב כבר יחגוג בארץ.

אם בקיץ הקודם ויתר אצילי על הצעות כספיות מפתות כדי להגשים את החלום האירופי, נראה כי הפעם הצד הכלכלי ישחק תפקיד מכריע. הפועל באר שבע מאוד רצתה את אצילי בקיץ ואלי ברקת אף נדחה כמה פעמים על ידי אלי טביב, אך האלופה מציבה לעצמה מגבלות כספיות ולכן היתרון במקרה הזה הוא של זו שמוכנה לשלם יותר מכולן - מכבי תל אביב.

פרט לכך, גם עתידו של דן איינבינדר עשוי להשפיע במידה מסוימת על הבחירה. קפטן בית"ר ירושלים היה השחקן הקרוב ביותר לאצילי, שאחרי עונה קשה של ריחוק ובעיות קליטה, מעניק משמעות רבה לחיבור האישי והקבוצתי. לפיכך, צירוף של איינבינדר יכול לסייע לאחת הגדולות למשוך אליה גם את אצילי. המאבק, בכל מקרה, כבר בעיצומו.

שחקני בית"ר ירושלים, עומר אצילי, דן איינבינדר, בוריס קליימן. ניב אהרונסון
אחד בעקבות השני? עומר אצילי עם דן איינבינדר/ניב אהרונסון

"אם החלום של אצילי היה להצטלם עם מסי, הייתי דואג לו", עקץ אלי טביב בראיון לרדיו ירושלים לפני כארבעה חודשים.

לאור הפוזיציה הנוכחית של אצילי ביציע, והעובדה שהמשחק הביתי הבא של גרנאדה יהיה מול ברצלונה שתגיע ללא מסי המוצהב, אולי עדיף היה בכל זאת להיעזר בטביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully