וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לוי-אבקסיס הודיעה רשמית שתקים מפלגה חדשה: "פועלת עבורכם"

19.3.2017 / 0:17

חברת הכנסת שהוכרזה פורשת מסיעת ישראל ביתנו הודיעה כי לא תתפטר מהכנסת, ושבבחירות הבאות תרוץ בראש רשימה חדשה. "אתם שולחיי, ויחד איתכם נצליח גם בכנסת הזו - וגם בזו שאחריה", אמרה לתומכיה

צילום: מתוך הפייסבוק של ח"כ אורלי לוי אבקסיס, עריכה: ורד לידני

חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס הכריזה אמש (שבת) כי תתמודד בכנסת הבאה במפלגה חדשה בהנהגתה. זאת, לאחר שהשבוע הוכרזה כפורשת מסיעת ישראל ביתנו. בכנסת הנוכחית תמשיך לוי-אבקסיס בפעילותה בתור סיעת יחידה.

"כפי שפעלתי לאורך הכהונה שלי כחברת כנסת, אני אמשיך לקבל החלטות בהתאם לצו מצפוני ולטובת הציבור", אמרה לוי-אבקסיס. "לכן, החלטתי להישאר בכנסת הזו כסיעת יחידה ובבחירות הבאות אתמודד במסגרת מפלגה חדשה בראשותי. אתם שולחיי, עבורכם אני פועלת, ויחד איתכם נצליח גם בכנסת הזו - וגם בזו שאחריה", מסרה לתומכיה.

ח"כ לוי-אבקסיס מכהנת כחברת כנסת מטעם ישראל ביתנו משנת 2009. בכנסות ה-18-19 שימשה כיו"ר הוועדה לזכויות הילד. במאי שנה שעברה הודיעה על סיום דרכה במפלגה, לאחר שהסיעה הודיעה על כניסה לקואליציה. היא טענה כי במשא ומתן על הכניסה לקואליציה היא הודרה ושסדר היום החברתי של המפלגה, שאותו היא הובילה, לא עלה על הפרק.

לקריאה נוספת:
"אין שידור בערוץ הכנסת? אז אני אהיה הערוץ מהכנסת!"
דיון סוער בכנסת על תנאי העסקת עובדי הקבלן במשכן: "חובתנו לדאוג להם"
למה הכנסת מסרבת לדון ב"הדרת" העובדות מאירוע ליום האישה?

ח"כ אורלי לוי אבקסיס בעימות שערך ארגון לתת בין המועמדים לתפקיד חברתי-כלכלי של המפלגות, הבינתחומי הרצליה מרץ 2015. ראובן קסטרו
"אתם שולחיי". לוי-אבקסיס/ראובן קסטרו

ביום רביעי דנה ועדת הכנסת בדרישת הסיעה להכריז עליה כעל פורשת, וקבעה ברוב של עשרה תומכים מול שני מתנגדים כי לא תהיה חלק ממנה. לוי-אבקסיס אמרה בדיון כי היא הצטרפה לישראל ביתנו "אחרי חיזורים" מצד המפלגה שרצתה "לעשות שינוי תדמיתי ולצאת מגטו העולים, ושכל נושאי החברה יהיו נתונים לשיקול דעתי". לדבריה, המציאות השתנתה בבחירות, כשחברי כנסת "רצו לשדרג את עצמם וויתרו על האידאולוגיה", ופיזרה עקיצות.

לאחר ההחלטה עמדו בפני לוי-אבקסיס שתי אפשרויות. האחת היא להמשיך לכהן כחברת כנסת במסגרת סיעת יחיד, ללא אפשרות להתמודד בבחירות הבאות מטעם מפלגה המיוצגת בכנסת ולכן להקים מפלגה חדשה; והאחרת, להתפטר מתפקידה בכנסת, וכך לא יחולו עליה מגבלות, והבאה אחריה ברשימה תיכנס במקומה. אך הערב התברר כי לוי-אבקסיס בחרה באפשרות הראשונה.

(עדכון ראשון: 23:04)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully