וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר תקף בסוריה; טיל נ"מ יורט בידי "החץ" באזור ירושלים

17.3.2017 / 7:30

במהלך התקיפה התגלו המטוסים וטיל ששוגר לעברם יורט באזור ירושלים על ידי המערכת, שדבר שימושה המבצעי נחשף לראשונה על ידי צה"ל. אזעקה הופעלה באזור ירושלים ובקעת הירדן ושרידי טיל נתתו בירדן

צלמים זמניים מורשים

חיל האוויר תקף הלילה כמה מטרות בשטח סוריה - כך הודיע הבוקר (שישי) דובר צה"ל. במהלך התקיפה התגלו המטוסים והצבא הסורי שיגר לעברם טילים נגד מטוסים. אחד הטילים יורט באזור ירושלים בידי מערכת ה"חץ", שזה לה שימוש מבצעי ראשון, ואזעקה הופעלה ביישובים באזור. לפי הודעת דובר צה"ל, בשום שלב לא נשקפה סכנה לטייסים או לתושבים.

על פי דיווחים בכלי תקשורת ערביים, התקיפה בוצעה באזור הגבול בין לבנון לסוריה, ממזרח לבעלבק. בירדן אותרו שרידי טיל מצפון לעמאן, באזור אירביד. לא ברור איזו מטרה הותקפה, אולם דיווחים זרים בעבר ייחסו לישראל תקיפות נגד שיירות נשק של חיזבאללה, שהיו בדרכן ללבנון.

בעקבות שיגור הטיל נשמעה בסמוך לשעה 3:00 אזעקה באזור בקעת הירדן. ההתרעה הופעלה בכמה יישובים בבקעה ותושבים באזור ירושלים, כולל במודיעין, דיווחו כי שמעו שני פיצוצים עזים מעל העיר. הפעלת ההתרעה היא שחשפה בין היתר את העימות האווירי שהתנהל בסוריה.

עוד בוואלה! NEWS:
הסדר טיעון לח"כ גטאס: יישלח לשנתיים מאסר, סעיף האישום ירוכך
"לא מפסיק לבכות": זוכה פרס ישראל שהקדיש את חייו לחיילים
חלונות כהים ומצלמות נסתרות: כך תופסים נהגים המשתמשים בנייד

שרידי רקטה שאותרה לכאורה בירדן לאחר תקיפת צה"ל בסוריה, 17 במרץ 2017. מתוך טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
שרידי רקטה שאותרה בירדן, הלילה/מערכת וואלה! NEWS, מתוך טוויטר

בתחילת השבוע דווח כי איראן הקימה בלבנון מפעלים לייצור רקטות ארוכות טווח וכלי נשק נוספים עבור ארגון חיזבאללה. על פי דיווח בעיתון "אל-ג'רידה" הכווייתי ההחלטה על הקמת המפעלים התקבלה בעקבות תקיפות נגד מפעלים לייצור נשק בסודאן ונגד נתיבי אספקה לחיזבאללה מסוריה, שיוחסו לישראל.

איראן פועלת בתקופה האחרונה להרחבת פעילותה במזרח התיכון ובייחוד על אדמת סוריה. כך למשל פורסם בשבוע האחרון כי טהראן מתכוונת להקים נמל בחופי לטקיה וכן לקדם סלילת כביש שיחבר בינה לבין שטח המדינה, ויעבור דרך עיראק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ניסוי יירוט במיירט חץ 3, 10 דצמבר 2015. משרד הביטחון
ניסוי בשיגור טיל "חץ"/משרד הביטחון

בינואר הודיעה סוריה כי חיל האוויר תקף יעדים בקרבת דמשק, סמוך לשדה התעופה הצבאי אל-מזה. בתקיפה אז האשים משטרו של הנשיא אסד כי התקיפה נערכה "כחלק מתמיכת ישראל בארגוני הטרור ובניסיון לשפר את המוראל שלהם". צבא סוריה הודיע בהמשך כי על ישראל להיזהר מפני "השלכות התקיפה הבוטה" וכי "יגדע את ידיהם של האחראים לה". על פי הודעת הצבא הטילים נורו משטח ישראל, ונחתו בשטח הבסיס.

בתחילת דצמבר הותקף השדה במהלך שיוחס אז בידי המשטר הסורי לישראל. סוכנות סאנ"א דיווחה אז מפי גורם בכיר בצבא אסד כי המתקפה, שלא גרמה לפצועים, בוצעה על ידי טילי קרקע-קרקע ששיגרה ישראל מהר אביטל שברמת הגולן. רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה זמן קצר לפני כן כי כלי טיס ישראליים תקפו את המקום מהמרחב האווירי של לבנון.

בסוף נובמבר נערכה תקיפה נוספת על אדמת סוריה שייחס המשטר לישראל. אז הותקפו מחסן נשק בחטיבה 38, השייכת לדיביזיה הרביעית בצבא הסורי, שנמצא באזור א-סבורה שליד דמשק, וכן שיירת כלי רכב השייכת לחיזבאללה בסמוך לכביש דמשק-ביירות.

בהכנת הידיעה השתתפו שבתי בנדט ומשה שטיינמץ

(עדכון ראשון: 3:20)

תקיפה בשדה התעופה הצבאי אל-מאזה בדמשק, 13 בינואר 2017. טוויטר, מערכת וואלה!
תקיפה בסוריה באזור דמשק, בינואר/מערכת וואלה!, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully