וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התא"ל הדרוזי הראשון ופעיל חברתי: הבכיר שנעצר בפרשת התעשייה האווירית

16.3.2017 / 11:50

אמל אסעד, הקצין במיל' החשוד בקבלת שוחד תמורת קידום חברה, שירת בצה"ל 26 שנה, ונחשב לקצין מוערך ולאחד האישים המוכרים במערכת הביטחון. "אסעד הוא דמות נערצת, קשה להאמין שהוא מעורב בפרשה כזאת"

צילום: יותם רונן וצילומי ארכיון

תא"ל (מיל') אמל אסעד, קצין צה"ל לשעבר שנעצר אתמול (רביעי) בפרשת השחיתות בתעשייה האווירית, נחשב לאחד האנשים הבכירים והמוכרים במערכת הביטחון. אסעד, בן 56, חשוד שקידם חברה בבעלות דרוזית תמורת שוחד, בפרשה שמסעירה את המערכת הביטחונית. הוא מתגורר בעוספיה, ומשמש דירקטור בחברה זה חמש שנים.

אסעד התגייס לחטיבת הצנחנים כחצי שנה לפני מלחמת יום הכיפורים, בה לחם בקרב בחווה הסינית. הוא שירת בצה"ל 26 שנה, והשתתף בין השאר כקצין בקרבות במבצע ליטאני ובמלחמת לבנון. בתחילת שנות ה-90' היה אסעד מפקד חטיבת מנשה באזור ג'נין, בתקופה שבה פעלה באזור חוליית המחבלים של הפת"ח, בשם "הפנתר השחור", שאותה הצליחו לחסל כמעט לחלוטין. לאחר מכן התמנה לפקד על חטיבת גבעתי, ויותר מאוחר היה לסגן מפקד יחידת הקישור ללבנון. ב-1998 היה לדרוזי הראשון בדרגת תת-אלוף ובתפקידו האחרון פיקד על מנהלת תיאום וקישור.

עוד בוואלה! NEWS:
ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו הצטרף לארגון אמריקני שפועל נגד איראן
נתניהו: "צה"ל ידון במנהרות"; בנט: "אלו שיעורי הבית מאתמול"
הקצין הבכיר לשעבר החשוד בשחיתות: "לא קיבלתי שוחד - גאה במעשיי"

אמל אסעד, יו"ר עמותת בשביל הבנים הדרוזים. יובל אורלי, מערכת וואלה! NEWS
אמעל אסעד בשביל הבנים הדרוזים/מערכת וואלה! NEWS, יובל אורלי

אסעד איבד ב-1993 את אחיו ופא, שנהרג בשירות מילואים ברצועת עזה, בהסתערות על כוח מחבלים בו נתקל עם חבריו סמל מוופק אבו-שאח וסמ"ר איברהים שבל, שנהרגו גם הם בקרב. ב-1999 השתחרר מצה"ל וניסה את דרכו בפוליטיקה. הוא הצטרף למפלגתו של איציק מרדכי, מפלגת המרכז, ואחר כך עבר למפלגת הליכוד.

לאחר מכן אסעד השתלב בעולם העסקים, ולצד זה הפך לפעיל חברתי בעדה הדרוזית. המפעל החברתי העיקרי שהוא מוביל נקרא "שביל הבנים הדרוזים", מסלול הנמשך לאורך 226 ק"מ ועובר דרך 18 כפרים דרוזים ונקודות תצפית. ייעודו הוא לחשוף למטיילים את תרומת העדה הדרוזית לחברה בישראל, את התרבות והמסורת של העדה ואת סיפור השתלבותה ברקמת החיים של החברה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תא"ל במיל' אמל אסעד, חבר דירקטוריון בתעשייה האווירית העצור בחשד לעבירות מרמה, שחיתות והלבנת הון. בימ"ש השלום 15 במרץ 2017. יותם רונן
אמל אסעד, אתמול בבית המשפט/יותם רונן

"שביל הבנים הדרוזים ממלא את החזון והייעוד שלו", אמר אסעד על המיזם. "מדי שנה מגיעים וצועדים בו אלפים. אנשים רוצים להכיר דרך הרגליים ובמפגש אישי את העדה שלנו. רק בהיכרות בין-אישית נלמד להכיר ולכבד אחד את השני. כשאדם עומד מולך, אתה לומד להכיר אותו".

מרוץ "בשביל הבנים הדרוזים" מתקיים מדי שנה בעוספיה להנצחת 411 חללי העדה, ואסעד הוא מארגן האירוע. במרוץ נוהגים להשתתף גם בכירים בצמרת הביטחונית, ובמקצי הריצה השונים רצים אלפי חיילים ואזרחים. בספטמבר האחרון, במסיבת עיתונאים לרגל המרוץ, הגיע לעוספיה תמיר פרדו, ראש המוסד לשעבר, כחבר של אסעד שתומך במיזם.

חסיין חלבי, עורך ומנהל "פורטל הכרמל", אמר לוואלה! NEWS כי "אסעד הוא דמות נערצת. הוא אדם שתורם רבות לחברה, איש טוב וישר. הוא עובד קשה, במשך שעות רבות. קשה לי להאמין שהוא מעורב בפרשה כזאת. שיחקרו את השחיתות בדרגים הגבוהים, של הפוליטיקאים". חלבי ציין כי אסעד מהווה כתובת לצעירים דרוזים. "חיילים משוחררים פונים אליו לקבלת עצה והוא תמיד נרתם לעזור. הוא אדם שמחויב מאד לחברה שבה הוא חי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully