וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אי-דיוקים" ב-TheMarker: האם קולו של שר הרווחה הושמע או לא?

15.3.2017 / 15:00

כתבת TheMarker טלי חרותי-סובר טענה כי ח"כ חיים כץ לא התייחס לנושא שימוש בכספים של עסקת מובילאיי והעברתם למערכת הבריאות והרווחה. ואולם, לאחר שגורמים בלשכת השר פנו לעיתון והבהירו כי הדבר אינו נכון - הכתבה שונתה

טלי חרותי-סובר. The Marker, צילום מסך
טלי חרותי-סובר/צילום מסך, The Marker

בכתבה שהתפרסמה היום (רביעי) ב-TheMarker תחת הכותרת "אל תבואו בטענות אל הקורבן" ועסקה בנושא חשוב – הפגיעה בעובדי מערכת הבריאות והעובדים הסוציאליים, בעקבות הרצח המזעזע של האחות שהתרחש אתמול – טענה הכתבת טלי חרותי-סובר כי קולו של שר הרווחה, חיים כץ, לא הושמע בעסקת מובילאיי, בהקשר של העברת הכספים מהעסקה לטובת שירותים חברתיים מתוקף תפקידו.

ואולם, גורמים בלשכתו של כץ פנו למערכת TheMarker והבהירו כי מה שנכתב אינו נכון – וכי כץ אכן התייחס לנושא הספציפי בפוסט שהעלה על עסקת מובילאיי וגם כאשר התראיין לכלי תקשורת שונים, והצהיר כי יבקש כבר בישיבת הממשלה הקרובה להעביר חלק מכספי העסקה לטובת הגדלת קצבאות לקשישים ולנכים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגרסה הראשונה לכתבה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכתבה לאחר התיקון/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב הזה הכתבה הוסרה מהאוויר, כאשר לאחר פניית וואלה ברנז'ה לעיתון היא הופיעה שוב, עם מספר שינויים. בגרסה הראשונה נכתב: "הכסף הזה, כך היה צריך שר הרווחה להודיע, שצונח פתאום לקופת המדינה, חייב להיצבע לטובת הסיוע לנכים, לנוער המנותק, להוסטלים לאסירים משוחררים, וכמה עשרות מיליוני שקלים בודדים לסעיף המוכר כבר שנים בקקציב שאינו מקבל מענה - הגנה על העובדים הסוציאליים. מכל השרים שתפסו טרמפ על מכירת מובילאי וזימרו בתקשורת את גאוות היי-טק – קולו של שר הרווחה לא נשמע".

לאחר מכן הטקסט שונה ל:"המתנה הבלתי?צפויה הזאת, כך היה צריך שר הרווחה להודיע, חייבת לעבור הלאה, בין היתר, לטובת סיוע לנכים, נוער מנותק והוסטלים לאסירים משוחררים. כמה עשרות מיליוני שקלים בודדים צריכים להיות מוקצים לסעיף בתקציב שאינו מקבל מענה כבר שנים — הגנה על העובדים הסוציאליים. מכל השרים שתפסו טרמפ על מכירת מובילאיי והיללו בתקשורת את מגזר ההיי?טק — דווקא קולו של שר הרווחה לא נשמע, אלא בהודעה רפה כי "זאת ההזדמנות לצמצם את מספר העניים".

בין מערכת העיתון ולשכת השר כבר קיים סכסוך ארוך, כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה. בספטמבר הודיעה לשכת השר כי תפסיק להגיב לשאילתות של TheMarker מכיוון ש"הם מאסו בסיקור הבלתי-הוגן", לטענתם שכץ מקבל בעיתון. גורמים בלשכה אמרו בזמנו כי הסיבה להפסקת שיתוף הפעולה נובעת מ"שורת פרסומים חוזרים ונשנים של TheMarker בעלי גוון שקרי, מכפיש ומבזה, המכילים טענות קשות וחמורות נגד כץ".

לא התקבלה תגובה מ-TheMarker.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully