וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכב המאה: האם ריאן ססניון בן ה-16 הוא גארת בייל החדש?

12.3.2017 / 13:30

ריאן ססניון, הכובש הראשון באנגליה שנולד בשנת 2000, מטריף את ליגת המשנה במדי פולהאם וגורם לכל הקבוצות הגדולות לחשוק בהחתמתו, אבל סלבישה יוקאנוביץ' ממליץ לו לא למהר. הבלוג של יוכין על הדבר הבא בממלכה

ריאן ססניון שחקן פולהאם. GettyImages
תזכרו את השם. ריאן ססניון/GettyImages

המעשה האנוכי של טים רים הוציא אתמול את אוהדי פולהאם מכליהם. בזמן פציעות, כאשר הניצחון המצוין בניוקאסל בקרב הצמרת בליגת המשנה כבר הובטח והתוצאה עמדה על 1:3, הוכשל ריאן ססניון בן ה-16 ברחבה ורצה לבצע את הפנדל כדי להבקיע את שערו השלישי במשחק. רים לא היה מוכן לוותר על תפקידו, לקח את הכדור בכוח – ואז בעט אותו החוצה. הזעם עליו לא ידע גבול, וכך נמנע השלושער הראשון אי פעם של שחקן שנולד במאה ה-21.

ואולם, זה לא ממש נורא, כי ססניון, ילד 18 במאי 2000, כבר שבר שיאים. באוגוסט הוא הפך לשחקן הראשון שנולד בשנת 2000 והבקיע שער בליגה מקצוענית באנגליה כאשר מצא את הרשת בתיקו 2:2 מול קרדיף. בינואר הוא עשה אותו דבר בגביע האנגלי, מול אותה קרדיף בדיוק, ופולהאם חגגה את העליה לשלב הבא עם 1:2 בוויילס. בחלוף שלושה שבועות, הביסה פולהאם את האל 1:4, וססניון הבקיע צמד, אבל שער אחד נפסל בטעות על ידי השופט. הוא גם הוסיף בישול אמנותי לכריס מרטין וסחט מחמאות גדולות מכל עבר. "הייתי בטוח שריאן יבעט, אבל הוא העדיף למסור. הוא בוגר הרבה יותר מגילו", אמר חברו לקבוצה קווין מקדונלד. פולהאם נעצרה רק בשמינית הגמר כאשר הפסידה לטוטנהאם, ואולי חבל שססניון שולב במפגש ההוא רק כמחליף.

גארת' בייל ב-2007. GettyImages
גם הוא החל בליגת המשנה כמגן שמאלי. גארת' בייל ב-2007/GettyImages

מקדים את בייל בקצב ההתפתחות

אז אתמול תוקן העוול, וססניון כבש את הצמד שלו. הוא עשה זאת תוך שמונה דקות בתחילת המחצית השניה, עם שתי בעיטות נהדרות ברגל שמאל שלא הותירו סיכוי לשוער קרל דארלו. בכך עלה מאזנו לשישה שערים ושלושה בישולים בכל המסגרות, כלומר מדובר במעורבות ישירה בתשעה שערים של פולהאם – וילד הפלא הזה בכלל משחק לרוב כמגן שמאלי! לא מפתיע, אם כך, שבממלכה מיהרו להדביק לו את תווית גארת בייל החדש, כי הרי גם הוולשי החל את הקריירה כמגן שמאלי עם נטיות התקפיות, לפני שעבר הסבה. גם בייל ערך את הבכורה בליגת המשנה, במדי סאותהמפטון, לפני שחגג יום הולדת 17 – אבל הוא עשה זאת בגיל 16 ו-275 ימים. לעומת זאת, הבכורה של ססניון היתה בגיל 16 ו-81 ימים, וההבדל הזה משמעותי למדי.

אתמול שובץ הנער כשחקן אגף, וזה לא חדש עבורו. בשלהי 2015, כאשר פולהאם זכתה בטורניר הבינלאומי לקבוצות עד גיל 16 בו השתתפו בין היתר ארסנל, ליברפול, מנצ'סטר סיטי, צ'לסי, בנפיקה, שאלקה ואיינדהובן, נבחר ריאן ססניון לשחקן המצטיין בהתקפה, בעוד דווקא אחיו התאום סטיבן היה שחקן ההגנה הטוב ביותר. בגילו הצעיר, הוא רגיל למלא מגוון תפקידים, אבל עלה לקבוצה הבוגרת של פולהאם על תקן מגן, וכך הוא מוגדר על ידי המנג'ר סלבישה יוקאנוביץ'. הסרבי, שעזב את מכבי תל אביב לטובת לונדון לפני קצת יותר משנה, שמע על הכשרון המדהים באקדמיה זמן קצר אחרי שחתם בפולהאם, אבל התייחס לדיווחים בספקטיות – עד שראה את ססניון בפעולה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
סלבישה יוקאנוביץ' מאמן פולהאם. GettyImages
היה סקפטי בתחילה. סלבישה יוקאנוביץ'/GettyImages

"יכול להתפתח לכוכב על"

"דקות ספורות באימון הספיקו כדי להבין במה מדובר. בעונה שעברה הוא התאמן עם הסגל הבכיר רק פעמיים בשבוע, אבל העונה החלטנו לקדם אותו", אמר יוקאנוביץ'. הוא לא היסס לזרוק את הנער הישר למים העמוקים, וקיבל תפוקה הולמת כבר במשחקיו הראשונים. ססניון השתלב בהרכב כאילו היה שם תמיד, עם המון בטחון עצמי ושאפתנות. "הגיל לא רלוונטי. זה לא משנה שריאן בן 16 וסקוט פארקר בן 36. שניהם יכולים לתרום לנו, ולכם שניהם משחקים", הדגיש הסרבי, ויש לו תחזית ברורה מאוד לגבי ססניון: "הוא יכול להיות 'רק' שחקן טוב, אבל מסוגל גם להתפתח לכוכב על. זה תלוי רק בו".

כאשר מתבוננים באופיו של הנער, האופציה השניה נראית ריאלית בהחלט. הוא סומן כחניך מבטיח עם הצטרפותו לאקדמיה של פולהאם בגיל תשע, אבל שמר תמיד את הרגליים על הקרקע – גם כאשר קודם לקבוצות ילדים מבוגרים ממנו. במאי לפני שנה, עוד לפני שחגג את יום הולדתו ה-16, נסע ססניון לאליפות אירופה עד גיל 17. הוא היה השחקן הצעיר ביותר בסגל אנגליה – היחיד שנולד בשנת 2000 – אבל הצטיין מעל כולם בדרך להעפלה לרבע הגמר. המחמאות לא סובבו לו את הראש, ואחרי ההדחה צייץ הכוכב העולה: "זו היתה חוויה נהדרת, ויש לי עוד הרבה מה ללמוד".

שרוף על ליברפול, אבל האח מעדיף את סיטי

קצב הלמידה עלה העונה גם על התחזיות האופטימיות ביותר, ויוקאנוביץ' לא מפסיק לשבח את האישיות וההתמדה של חניכו. לססניון שליטה נהדרת בכדור, והוא מסוגל לעבור שחקנים בקלילות בזכות הכדרור המיוחד והמהירות המסחררת. זה לא מפריע לו להיות ממושמע מאוד טקטית, לשמור על העמדה בהגנה, וקבלת ההחלטות שלו מדהימה בכל קנה מידה. "הוא יכול להיות אשלי קול החדש", טוען כוכב העבר ג'יימי רדנאפ בתפקידו כפרשן. הקשר הנורבגי סטפן יוהאנסן, שמשחק עם ססניון בפולהאם, מצהיר: "יש לו סיכוי של 99 אחוזים להיות אחד המגנים השמאליים הטובים בעולם".

עם ביצועים כאלה, טבעי שכל הקבוצות הגדולות בממלכה שולחות סקאוטים על בסיס שבועי על מנת לעקוב אחרי ילד הפלא המזהיר. אין אף מועדון עשיר באנגליה שלא הוזכר בחודשים האחרונים כמועמד להחתים את ססניון, וארסנל אף הגישה הצעה רשמית בינואר ונדחתה על הסף על ידי פולהאם. הסיכויים של ליברפול עשויים להיות עדיפים, כי ריאן אהד מאז ומתמיד את האדומים. זו היתה ונשארה הסיבה המרכזית לסכסוכים ידידותיים במשפחה, כי סטיבן, שמשחק עדיין בקבוצת הנוער, אוהד את מנצ'סטר סיטי – אבל זו גם עשויה להיות ההזדמנות של התכולים להחתים את התאומים ביחד. אנטוניו קונטה עקב אישית אחרי ססניון כדי לבחון את צירופו לצ'לסי, מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם עומדות אף הן בתור, ובגרמניה דווח כי באיירן מינכן ולייפציג מביעות עניין רב מאוד ביהלום האנגלי.

ריאן ססניון שחקן פולהאם עם כריס מרטין. GettyImages
רק עליית ליגה תשאיר אותו? ריאן ססניון/GettyImages

יעלה לפרמיירליג עם פולהאם?

עם ההמולה הזו, אי אפשר לפסול אפשרות של מכירה כבר בקיץ הקרוב, אבל יוקאנוביץ' משוכנע שלא כדאי למהר. "ריאן ירוויח המון כסף בחייו, אולם כדאי לו להנות מהשנים הראשונות של הקריירה איתנו. הוא זקוק לעצה הנכונה על מנת לבחור את הדרך הטובה ביותר, ולטעמי חשוב שימשיך להתפתח בהדרגה בלי לקפוץ גבוה מדי. הצעד הבא עוד יגיע", אומר הסרבי.

הסיכוי הטוב ביותר להשאיר את ססניון בקרייבן קוטג' הוא להעפיל לפרמיירליג, ופולהאם שומרת על הסיכוי לעשות זאת, בין היתר בזכותו. הניצחון היקר בניוקאסל קירב את הלונדונים עד כדי שתי נקודות משפילד וונסדיי במקום השישי אשר מוביל לפלייאוף, ולפולהאם משחק חסר ביד. היא נמצאת בתנופה עם 17 נקודות משבעה המשחקים האחרונים, ויש לה מפגשים נוחים יחסית על הנייר בחודש הקרוב. פלייאוף הוגדר כמטרה המוצהרת של המועדון בתחילת העונה, ולשם כך הגיע לשם יוקאנוביץ'. כעת נראה כי היעד הזה אפשרי בהחלט, ולכן גם העליה ריאלית.

אי אפשר, אם כך, לפסול את האפשרות כי ססניון ילבש את מדי פולהאם גם בליגה הבכירה, ואולי הוא יעשה זאת גם בקבוצה אחרת. סביר כי בעונה הבאה, 2017/18, נזכה לראות מספר כישרונות ילידי שנת 2000 בפרמיירליג בנוסף אליו, אבל הפוטנציאל של ססניון עשוי להיות הגדול מכולם. גארת בייל החדש החל את הדהירה, ואם הכל ילך כשורה, השלושער שלו עוד יגיע במהרה, ואז גם טים רים לא יוכל להרוס דבר.



עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

ריאן ססניון במדי נבחרת הנערים של אנגליה ב-2015. GettyImages
הפוטנציאל הכי גדול בשנתון שלו. ריאן ססניון במדי נבחרת הנערים ב-2015/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully