וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונן בן טל במסע שורשים לאייטיז. צפו בקליפ מאלבומו החדש

5.3.2017 / 0:00

המוזיקאי והקולנוען רונן בן טל יוציא החודש את האלבום "דורך במקום, מזנק לרחוק", בו הוא מזנק לאייטיז, ומוציא מתוכו את הקליפ לשיר "שעת חסד" כאן בבכורה. בן טל זכור מההרכבים אור כשדים וז'אן קונפליקט, ששלושת חבריה החיים מאחדים שוב כוחות באלבום. צפו

צילום ובימוי: רן סלוין, מלים ולחן: רונן בן טל

אחרי שהסדרה "Stranger Things" התכתבה בקסם רב עם "אי.טי" ו"אני והחבר'ה" והפכה ללהיט, ולפני שטירז פור פירז וגנז אנד רוזס מגיעות לישראל, קבלו פעם נוספת את שובו של הקאמבק של האייטיז. המוזיקאי והקולנוען רונן בן טל עומד להוציא בעוד שבועיים (19 במרץ) אלבום חדש, ששמו "דורך במקום, מזנק לרחוק", ובו הוא בעיקר מזנק לעשור המשונה ההוא. מתוך האלבום יוצא היום הקליפ לשיר "שעת חסד" המופיע בבכורה כאן מעל. במסגרת יצירת צליל המושפע מהמועדונים של האייטיז, בן טל רכש במיוחד קלידים מאותו סוג שהיה לו בעשור ההוא, ולראשונה מאז ימי הפינגווין מנגן על כלי זה. מתברר שהוא לא איבד את הטאץ' ומנגן כאילו אין מחר. אבל יש אתמול.

בן טל הוא אחת הדמויות המוערכות, העסוקות והוותיקות בענפי המוזיקה והקולנוע. הוא זכור בין השאר מההרכבים אור כשדים וז'אן קונפליקט, ששלושת חבריה החיים מאחדים שוב כוחות באלבום – רמי פורטיס שמתארח בגיטרות, יקי אבימור בבס ובן טל עצמו. שני האחרונים הפיקו את האלבום ביחד עם עובד אפרת, חברו מימי אור כשדים, שגם מנגן בגיטרה.

רונן בן טל. רן סלוין,
רכש במיוחד קלידים מהסוג שניגן עליהם באייטיז. רונן בן טל/רן סלוין

בן טל הפיק לאורך השנים אלבומים והופעות לאמנים רבים, בהם נוער שוליים, פונץ', גן חיות, הקספרים, ג'ינג'יות ומאיר בנאי ז"ל. הוא תרם לתעשיה גם במסגרת אולפני ההקלטה DB שייסד וניהל, ובין השאר הקליטו בהם בתחילת דרכם משינה ואהוד בנאי. בנוסף הפיק סרטים בולטים רבים ובהם הסרטים העלילתיים "תיקון" בבימוי אבישי סיון, "לא רואים עלייך" בבימוי מיכל אביעד ו"הבועה" בבימוי איתן פוקס, והסרט הדוקומנטרי "ישראל בע"מ" בבימוי מור לושי.

את כל מילות האלבום החדש כתב בן טל, והוא משתף בו פעולה גם עם מנהיגי הקספרים, אורן ברזילי ושי להב, ואפילו עם ילדיו. ואגב ילדיו, בעוד מילות השיר הנוכחי נשמעות קצת כמו עבודת שורשים על משפחתו של בן טל, בשאר האלבום יופיעו גם שירים העוסקים במציאות הפוליטית חברתית הנוכחית בארץ הקודש, שבה יקר אפילו לקנות קוטג'. בדיעבד, גם הלהיט "מת הבית" של אור כשדים יכול היה להיות המנון לא רע למחאת הדיור של קיץ 2011. צפו בקליפ החדש למעלה.

הופעת השקת האלבום תתקיים ב-30 במרץ במועדון הפפאיתו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully