וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש נסוג מתדמור אחרי מתקפה נרחבת של רוסיה וצבא אסד

כוחות המשטר השלימו את כיבוש העיר העתיקה שבמרכז סוריה, שעוברת מיד ליד בשנה וחצי האחרונה. משרד ההגנה במוסקבה הודיע לפוטין כי המהלך הושלם בסיוע חיל האוויר. במקביל, הכורדים בצפון יעבירו שטחים לאסד כדי למנוע מתקפה טורקית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא סוריה השלים היום (חמישי) את שחרור העיר העתיקה תדמור שבמרכז המדינה מידי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) אחרי תקיפות אוויריות מאסביות של חיל האוויר הסורי והרוסי. משרד ההגנה במוסקבה הודיע לנשיא ולדימיר פוטין כי חיל האוויר הרוסי סייע להשלמת המבצע המוצלח. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי לוחמי דאעש נסוגו לחלוטין מתדמור.

נדנדת השליטה בעיר החלה במאי 2015, אז כבש דאעש את תדמור, ששוכנת במחוז חומס, והחריב אתרים היסטוריים רבים שבשטחה. במרץ אשתקד היא שוחררה בידי משטר אסד, שהסתייע ברוסיה. מוסקבה אף קיימה תזמורת ניצחון באמפיתאטרון של העיר, אולם זו נפלה שוב בידי דאעש בדצמבר האחרון אחרי שפתח במתקפה נרחבת באזור.

לקריאה נוספת בנושא
סוריה: דאעש הרס חלקים מהאמפיתיאטרון המפורסם בתדמור
למרות בליץ אווירי רוסי: דאעש הצליח לכבוש מחדש את תדמור

ארגוני זכויות אדם: לוחמי ארגון דאעש השתלטו על רוב חלקי העיר תדמור. רויטרס
לוחמי דאעש בתדמור אחרי כיבושה מחדש בדצמבר/רויטרס

בהתפתחות אחרת בצפון סוריה, הודיעו היום "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים", קואליציית מורדים הנתמכת בידי ארצות הברית ומורכבת בעיקר מלוחמים כורדים, כי יעבירו שטחים לממשל אסד. לפי ההודעה, במסגרת הסכם עם רוסיה, המשטר יקבל לידיו כמה עיירות ממערב לעיר מנבג' שאליה מתקדמים ארגוני אופוזיציה הנתמכים בידי טורקיה. אלו השלימו בשבוע שעבר את כיבוש אל-באב, שנמצאת ממערב למנבג'.

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושאולו הכחיש את הדיווח, אולם הוסיף כי הושג הסכם עם רוסיה על כך שצבא סוריה וכוחות המורדים לא ילחמו אלו באלו באזור זה. טורקיה רואה במילציה הכורדית בסוריה, ה-YPG, ארגון טרור ומאשימה אותו בשיתוף פעולה עם מחתרת ה-PKK הפועלת בשטחה. היא דורשת מארצות הברית להפסיק את שיתוף הפעולה עמו, אולם עד כה בוושינגטון לא נענו לבקשותיה ובצבא ארצות הברית אמרו אתמול כי עדויות לכך שה-YPG אחרי למתקפות נגד טורקיה.

(עדכון ראשון: 13:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully