וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטבח-סטודיו חדש של ברק יחזקאלי

1.3.2017 / 15:43

טרנד הארוחות בבתים לא מפסיק לצבור תאוצה - השבוע נפתח בורק, מקום חדש לשף הטלוויזיוני ברק יחזקאלי שמשמש גם כמטבח שף אינטימי וגם כסטודיו

בורק של ברק יחזקאלי. אביעד זיסמן, מערכת וואלה! NEWS
חצי מטבח חצי סטודיו/מערכת וואלה! NEWS, אביעד זיסמן

בשנים האחרונות התרחבה התופעה של שפים שמואסים במטבחים הגדולים, או שלא התחברו אליהם מלכתחילה, ושפונים למטבחים ביתיים ולארוחות אינטימיות במתכונת מצומצמת, בעולם וגם בארץ. הארוחות הפרטיות האלו מתקיימות בדרך כלל כחלק מהמיזם הוותיק Eatwith, כאשר לכל ארוחה יש סגנון משלה והמארחים בדרך כלל עושים זאת בביתם הפרטי. הבנות מארחות הפך לאחד הפרויקטים המפורסמים והמבוקשים בתל אביב, וכמוהו גם מטבחצר, ארוחות שף כפריות במושב גינתון. המיזמים של Eathwith הם לא היחידים, לאחרונה פתח גם יונתן רושפלד על חורבותיה של הרברט סמואל את ג'ונתן פוד קלאב, מתחם בו הוא מקיים ארוחות פופ-אפ ומארח שפים לשיתופי פעולה חד פעמיים.

בורק של ברק יחזקאלי. אביעד זיסמן, מערכת וואלה! NEWS
יש במקום טאבון, מעשנה וגריל פחמים/מערכת וואלה! NEWS, אביעד זיסמן

כמו הגלקסיה גם התופעה הזו לא מפסיקה להתרחב והווליום שלה לא מפסיק לעלות. השבוע עלה לאוויר פרויקט נוסף, הפעם של השף ברק יחזקאלי, שהקים בדרום תל אביב חלל חדש, חצי מטבח חצי סטודיו. שם, ערך יחזקאלי אמש ארוחה ראשונה, מין סוג של ניסוי כלים. לסטודיו-מטבח הזה הוא קורא בורק, ושם הוא מבקש ליצור חוויות קולינריות ייחודיות ובלתי מחייבות, בארוחות שף אינטימיות שבהן הוא יוכל לבטא את היצירתיות שלו מבלי לתת דין וחשבון לשום תפריט קבוע. המקום החדש אמור להיות הסט של צילומי תוכנית בישול חדשה שיחזקאלי רוצה להריץ בערוץ יוטיוב חדש שהוא מקים בימים אלו.

"במסעדה אתה בסופו של דבר לא נוגע באוכל", אומר יחזקאלי, "רציתי מקום שבו אני אהיה זה שיכין את כל האוכל ויתבל אותו, שאלה יהיו האיזונים העדינים שלי באוכל, ולא של מישהו אחר. הארוחות האלה שקורות אחת לשבוע מטעינות אותי ונותנות לי אנרגיה לדברים אחרים שאני עושה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
בורק של ברק יחזקאלי. אביעד זיסמן, מערכת וואלה! NEWS
מסביב לאי שבמטבח/מערכת וואלה! NEWS, אביעד זיסמן

בתפריט שהוגש אתמול היום מנות שמבוססות ברובן על עשבים וירוקים שלוקטו באותו הבוקר יחד עם המלקטת הילה הראל בפארק החורשות, לא רחוק מהמטבח של יחזקאלי. למשל הוגש סשימי אינטיאס עם שורש חזרת וחמציצים; ריקוטה אפויה העלה מנגולד על קונסומה עגבניות; פסטה עם בשר סרטנים וטרגון; נתח פריים ריב שעבר עישון במעשנה במקום עם תפוח אדמה מדורה שיצא מהגחלים ועוד.

בורק של ברק יחזקאלי. אביעד זיסמן, מערכת וואלה! NEWS
בקרוב ערוץ יוטיוב/מערכת וואלה! NEWS, אביעד זיסמן

יחזקאלי צבר את ניסיונו בחלק מהמטבחים הידועים ביותר בתל אביב, מיועזר בר יין, דרך רפאל ועד וינס ותמר. בפרויקט הנוכחי הוא רוצה לתת במה לשפים צעירים, לאפשר להם להשתפשף בסרביס אבל גם להפגין את כשרונם. החלל מעוצב בפשטות אלגנטית, עץ ומתכת ואובייקטים תעשייתיים נוספים ובמרכז החלל אי ענק, מין שולחן אבירים מעץ, עליו מתרחשים כל הקסמים. בנוסף מציע יחזקאלי את החלל שלו לאירועים פרטיים בהם הוא יתפקד כשף וכמארח ויגיש תפריט שיבנה בהתאמה יחד האורחים.

הארוחות הבאות יתקיימו בימי רביעי, בתאריכים ה-8, ה-15 וה-22 במרץ.

בורק, צריפין 39 תל אביב, 03-7516893. לא כשר

בורק של ברק יחזקאלי. אביעד זיסמן, מערכת וואלה! NEWS
אוהב לארח/מערכת וואלה! NEWS, אביעד זיסמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully