וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרביעי: אם תסעו בנתיבי תחבורה ציבורית בתל אביב - תשלמו

26.2.2017 / 18:05

העירייה, שהציבה 25 מצלמות ברחובות במרכז העיר, היא הראשונה שמצטרפת לאגף התנועה של המשטרה באכיפת הנושא. האיסור לא ייאכף על כלי רכב דו גלגליים. הקנס הצפוי: 500 שקלים. סגנית ראש העירייה: "עלינו להבטיח את יעילות התחבורה הציבורית"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: מצלמות אכיפה בנתיבי איילון, לפני כחצי שנה)

עיריית תל אביב-יפו תפעיל החל מיום רביעי הקרוב מצלמות אוטומטיות, על מנת לאכוף את איסור הנסיעה בנתיבי התחבורה הציבורית בעיר. בהודעה רשמית מהעירייה, נמסר היום (ראשון) כי 25 המצלמות שהותקנו ברחובות אבן גבירול, אלנבי, בן יהודה, דיזנגוף, העלייה, המלך ג'ורג' ונמיר, יתעדו את הנתיבים במשך כל שעות היממה. ברחובות אלה הוצב גם שילוט המעדכן את הנהגים בנושא.

פקחים שיצפו בתיעוד במרכז השליטה יהיו אחראים לאכיפת השימוש שלא כדין בנתיבים. הנהגים שיתועדו יקבלו בדואר רשום הודעה על קנס, שגובהו צפוי להיות 500 שקלים. בכך, תהפוך עיריית תל אביב-יפו לעיר הראשונה שמצטרפת ליישום האכיפה בנושא, לצד אגף התנועה במשטרת ישראל. בהמשך מתכננת העירייה להתקין עוד 50 מצלמות נוספות. האכיפה לא תיושם על כלי רכב דו גלגליים.

עוד בוואלה! NEWS:
בכיר בצה"ל על ההתנכלויות לחרדים: "אנחנו חלשים מול התופעה"
ליצמן: פצועים סורים לא יטופלו בישראל אם אין סכנה לחייהם
חיל האוויר פרסם תמונה של זוג גברים שהכירו בצבא - הגולשים זעמו

נתצים תחבורה ציבורית בצומת מעריב באזור בניית הרכבת הקלה, אוגוסט 2016. ראובן קסטרו
"אין ערך לנתיב התחבורה הציבורי אם נוסעים בו כלי רכב פרטיים". נתיב תחבורה ציבורית בתל אביב/ראובן קסטרו

ראש העירייה רון חולדאי אמר כי "אין ערך לנתיב התחבורה הציבורי אם נוסעים בו כלי רכב פרטיים, ואוטובוס לא יכול לנסוע מהר יותר". לדבריו, "אני מברך על כך שלאחר שנים בהן אנו דורשים אכיפה או העברת סמכויות לידנו, הדבר סוף סוף יוצא אל הפועל. התחבורה הציבורית היא המפתח והיא העתיד לאיכות החיים". יתרה מכך, הוא קרא להוספת נתיבי תחבורה ציבורי רציפים גם בדרכים הבין-עירוניות, על מנת להימנע מפקקים בכניסה לעיר וביציאה ממנה.

"חלוקת זכויות הדרך צריכה לבטא צדק חלוקתי במרחב, ולכן ל-50 נוסעים באוטובוס מגיעה עדיפות על פני הנהג ברכב פרטי", הוסיפה מיטל להבי, סגנית ראש העירייה הממונה על תיק התחבורה, הבינוי והתשתיות. "מעכשיו, האכיפה על נתיבי התחבורה הציבורית תהיה קלה ויעילה, באמצעות מצלמות שילכדו את העבריינים בקליק".

מצלמות אכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב. google maps, צילום מסך
מצלמות אכיפה בנתיבי התחבורה הציבורית בתל אביב/צילום מסך, google maps
מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב. נווה צדק, 23 בספטמבר 2016. יותם רונן
"תחבורה ציבורית היא מפתח לשוויון הזדמנויות". להבי/יותם רונן

"יש לזכור שמטרת האכיפה היא להעלות את הסטנדרטים של התחבורה הציבורית", הבהירה להבי. "לא רק העלאת המהירות אלא גם שיפור התדירות, הזמינות, השירות והחדשנות. אני מצפה ממשרד התחבורה לבצע מהלכים משלימים לתעדוף התחבורה הציבורית גם בכבישים בין-עירוניים". לדבריה, "בסופו של יום, תחבורה ציבורית היא זכות בסיסית ומפתח לשוויון הזדמנויות כלכלי וחברתי, ועלינו לפעול להנגשתה וליעילותה".

האכיפה באמצעות מצלמות אבטחה נועדה לקצר את זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית, והיא מצטרפת לפעילות העירייה בקידום תחום התחבורה הציבורית בעיר, לצד הקמת הרכבת הקלה במטרופולין גוש דן. כחלק ממדיניות זו, סומנו יותר מ-45 קילומטרים של נתיבי תחבורה ציבורית ב-31 רחובות, וכ-20 קילומטרים מהם הוספו רק בעשור האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully