וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציבות זכויות האדם של האו"ם: "מודאגים מאוד מהעונש הקל לאזריה"

הנציבות גינתה בתקיפות את ההחלטה לגזור שנת מאסר וחצי על החייל שהורשע בהרג מחבל פלסטיני פצוע וביצע "הוצאה להורג ללא משפט". לפי הודעתה, "מקרה זה מסכן את האמון במערכת המשפט". ליברמן: "מועצה לשנאת ישראל"

צילום: שי מכלוף, מאצ'י הוף, יותם רונן, עריכה: ניר חן

נציבות זכויות האדם של האו"ם גינתה היום (שישי) בחריפות את "העונש הקל" שנגזר על אלאור אזריה, החייל שהורשע בהרג מחבל פלסטיני פצוע. בית הדין הצבאי המיוחד בקריה גזר ביום שלישי שנת מאסר וחצי על אזריה. בהודעה נטען כי העונש על מה שנראה כמו "הוצאה להורג ללא משפט" מעורר דאגה רבה. "מקרה זה מסכן את האמון במערכת המשפט ומחזק את תרבות הטיוח", מסרה הדוברת רבינה שמדסאני במהלך מסיבת עיתונאים בז'נבה. לדבריה, העונש שהוטל על אזריה הוא "בלתי מתקבל".

סנגוריו של אזריה דחו את תגובת הנציבות, והשוו אותה לזאת של הליגה הערבית. "זה מראה את האובייקטיביות של גופים אלו", מסרו עורכי הדין אייל בסרגליק, אילן כץ וכרמית שחיבר. "זאת ללא קשר להכרעת הדין השגויה והמנותקת מהמציאות ומהקביעות העובדתיות שבגזר הדין, אין לקבל את הנטען כשמדובר במחבל שבא לרצוח עם חברו חמושים בסכינים ודקר כבר חייל, כשהיה חשש למטען וסכין בסמוך אליו.

עוד על סערת משפטו של אלאור אזריה
אביו של אזריה: "נערער חד-משמעית, הוא חף מפשע; שרון גל מלאך"
איזנקוט: מבקש שפוליטיקאים לא יתערבו בסוגיית חנינת אלאור אזריה
משפחת המחבל מחברון: "משפט ראווה, ידענו שהחייל יקבל עונש קל"

הקראת גזר דינו של החייל אלאור אזריה בקריה, 21 בפברואר 2017. תומר אפלבאום, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
אזריה ואמו בבית המשפט, שלישי/מערכת וואלה! NEWS, תומר אפלבאום, הארץ

בישראל דחו בתקיפות את הודעת הנציבות. שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי "שוב הוכח שבסרגל המוסר המעוות של המועצה לזכויות אדם, כדור אחד שירה אזריה במחבל, חמור יותר ממיליוני כדורים שרוצחים חפים מפשע בסוריה, בלוב, בעיראק ובתימן. כרגיל, מדובר במועצה לשנאת ישראל ולא במועצה לזכויות אדם".

שר החינוך נפתלי בנט, התומך במתן חנינה לאזריה, הגיב בציניות בחשבון הטוויטר שלו על הביקורת של האו"ם. "באמת היה חסר לנו האינפוט שלכם בנושא", כתב. שר התחבורה ישראל גינה אף הוא את הביקורת. "נציבות זכויות האדם של האו"ם מוטרדים מהעונש הקל שנגזר על אזריה, את טבח האזרחים והוצאה להורג בעינויים של אסירים בסוריה לא גינו. פשוט מכוער", כתב כץ בטוויטר.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתב בחשבון הפייסבוק שלו וטען כי "פניתי כבר בעבר לחברי קונגרס וסנאט בארה"ב בדרישה לחתוך את תקציבו של הארגון האנטישמי והמוטה הזה". לדבריו, "אני עומד לחדש את הפניה במשנה תוקף. הפעם הם סיפקו לנו במו ידיהם את ההוכחות לכך שהדבר היחיד שמנחה אותם היא שנאת יהודים תהומית". מוקדם יותר מסרה דוברת הארגון כי "המועצה מודאגת מהעונש הקל שנגזר על החייל שירה".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
משפחתו של עבד אל-פתאח א-שריף, חברון, 21 בפברואר 2017. רויטרס
משפחתו של המחבל א-שריף מפגינה נגד העונש לאזריה, שלישי/רויטרס

שגריר ישראל באו"ם דני דנון אמר כי "המועצה, ששותקת מול הפשעים הנוראיים של המשטרים הרצחניים בסוריה ובאיראן, מעזה בשיא הצביעות להטיף מוסר לדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון", הסביר. "היא הוכיחה שוב כי היא מנותקת לחלוטין מהמציאות, מהימנותה של מערכת המשפט בישראל לא ניתנת לערעור".

על אזריה נגזרו גם עונש של שנת מאסר וחצי על תנאי והורדה לדרגת טוראי. התביעה הצבאית ביקשה לגזור עליו שלוש עד חמש שנות מאסר, בעוד צוות ההגנה ביקש מהרכב השופטים שלא לגזור עליו מאסר כלל. ההחלטה התקבלה ברוב של שני שופטים לעומת אחד, שטען כי יש מקום להחמיר בעונש. עורך הדין אייל בסרגליק מצוות ההגנה אמר כי הם יערערו על גזר הדין, וכי הסיכויים שיתקבל טובים מאוד. אזריה יחל לשאת בעונשו ב-5 במרץ.

לאחר מתן גזר הדין אמר התובע, סגן-אלוף נדב וייסמן, כי יש לכבד את העונש. "בית הדין העביר היום מסר חשוב לכלל המפקדים והחיילים בצה"ל באשר לערכי צה"ל ולחשיבות השמירה על טוהר הנשק. ברור לנו כי זה לא יום קל עבור הנאשם ובני משפחתו, אבל את הדין צריך לעשות והדין נעשה. ההליך הזה היה הליך חשוב שחובה היה לבצעו לאור נסיבות המקרה", אמר מחוץ לאולם בית הדין.

(עדכון ראשון: 12:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully